• Makima46

Vi som gör äggdonation ute i Europa

LoLiNi skrev 2009-10-30 14:03:13 följande:
    Jag önskar detsamma!Ja just det om det är nån som känner för det så får ni gärna inboxa mig med en detaljerad berättelse precis hur ET/FET går till. Vad jag är ute efter är t ex om mannen får vara med och hålla handen, hur sterilt hela ingreppet är...Jättenervis nu, men vilket äventyr... ET är satt till 5/11!Fick sista instruktionerna imorse!
    Har inboxat dig{#lang_emotions_flower}
    Min enda önskan har slagit in
  • Makima46

Har varit på Gekås i Ullared idag med min 24 åriga dotter och mitt 8 mån gamla barnbarn.

Det var en pärs utan dess like{#lang_emotions_surprised}. Skitmycket folk ( trodde inte det eftersom det varit höstlov denna veckan.)

Att man kan bli så SLUTKÖRD och få  huvudvärk av att gå där i 4 timmar. ( Ovanpå mitt illamående). Vad ska gravida "gamla" käringar på Gekås och göra{#lang_emotions_undecided}{#lang_emotions_laughing}??

Hade stora problem att dölja mitt tillstånd för dottern. Tycker det är för tidigt att berätta. Gjorde ju det när jag blev gravid för ett år sedan. Och hon blev väldigt ledsen över att hon inte skulle få ett syskon när det gick åt h-----e.

• Makima46
    plupp06 skrev 2009-10-31 17:18:35 följande:
    Är jättenervös för VUL, rädd att inte se hjärtat.Förövrigt så får jag erkänna att jag mår totalt skit, jag känner mig inte bara illamående utan jag spyr flera gånger dagligen. Är lite orolig att mediciner jag tar inte hinner tas upp av kroppen innan allt kommer upp igen. Funderar på allvar hur jag ens ska kunna ta mig till jobbet på måndag när man går runt i en konstant bakfylle känsla. Kan inte ens äta lunch så mina kollegor kommer ju undra vad som hänt med mig. Vill ju inte berätta varför jag mår så dåligt...
    Usch, det lät inte kul med ditt illamående.{#lang_emotions_undecided}
    Det är ju ett problem att dölja det för dem man inte vill tala om det för.

Kan du inte bli sjukskriven som Hinos blev? Hon kunde ju inte fungera på jobbet, så dåligt som hon mådde i början.

Man är alltid nervös inför första VUL, men som du mår så är det säkert inga problem. Du måste ha massor med HCG i kroppen.{#lang_emotions_sunny} 
  • Makima46
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-31 19:21:55 följande:
    Ja, det är riktigt oroligt. Just nu känns det bättre. Jag har sovit större delen av dagen känns det som och ingSet mer blod. Jag har nog lättblödande slemhinna - i alla fall får jag i vanliga fall väldigt lätt blåmärken. Jag hittar blåmärken och undrar vad jag gjort - det behöver inte ha varit något som gjort ont som orsakat det...Önskar dig också en skön lördagskväll och lycka till med din behandling! Jag tyckte det lät klokt att boka ett extra vul när det närmar sig behandling/åka iväg för ET. Ju mer info du har desto bättre.
    Det ska säkert ordna sig. Du har ju inte ont och det har ju börjat avta redan.
    Många har haft det så och det har ändå blivit bebisar{#lang_emotions_wink}
  • Makima46
    Nalle har ett blått hus skrev 2009-11-02 15:54:54 följande:
    Bette: Det var ju det jag skrev att jag skulle göra och har så gjort idag.Har dock inte fått svar på någon av mina ursprungliga funderingar, men det kvittar för imorgon när jag får provsvaret vet jag säkert ändå och då kan jag troligtvis sluta vara här... Lite besviken på forumet som jag trodde skulle vara ett "stöd" och inte en "klubb för inbördes beundran" som jag tycker det känns mer som dessvärre., men det är jag det...
    Tråkigt att du känner så{#lang_emotions_undecided}

Ditt inlägg nr: 1628 har jag svarat vad jag tror i inlägg nr: 1631.

Ang dina frågor som har med Ryssland att göra, kan jag inte svara på eftersom jag inte varit på någon klinik i Ryssland.

• Makima46
    plupp06 skrev 2009-11-02 19:23:25 följande:
    Rödluvan: Skönt att det inte kommit med blod. Det verkar som många mår sämts på morgonen, jag mår som mest illa på kvällen/natten. Idag var imgen bra dag. Har tagit postafen för att ta udden av det värsta illamåendet (hjälpte marginellt) däremot blev jag som en zoombie av dessa tabletter. Var helt virrig på jobbet. Men bättre virhöna än spyhöna...
    Mår inte heller illa direkt på morgonen. Mitt startar vid 9 tiden och är värst runt middagstid. Sedan lugnar det sig och återkommer på kvällen igen. URK!
    Så det är större delen av dan.
    Har också köpt Postafen ikväll för att se om det kan ge lite lindring. Ska annars tala med läkaren på fredag.
  • Makima46
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-11-02 19:04:03 följande:
    Skönt att höra! I morse behövde jag inte oroa mig över för lite illamående för jag inledde dagen böjd över toaletten... Yack!! Men det var lite positivt för i går kväll var bindan full m brunt blod. Inget mer har kommit under dagen idag... Jag räknar ner till vul. Hoppas få se hjärtan då!
    Det att du mår illa ger ju ändå ett bra tecken på att allt är ok.

Så du får säkert se hjärta på onsdag{#lang_emotions_heart} 
  • Makima46
    plupp06 skrev 2009-11-02 19:30:39 följande:
    Jag klurar oxå på detta dilemma. helt rådvill i frågan.......... Återkom gärna med besked vad gyn sa till dig!
    Är också rådvill i denna fråga. Är ju bara i v.7.
    Ska höra med min läkare om han har nåt bra svar.
  • Makima46
    kramiiis skrev 2009-11-03 12:19:10 följande:
    själv ska jag kolla slemhinnan idag... oroar mig som vanligt för att ngt gått fel. annars så är jag ruvare igen om en vecka
    Hoppas det har gått väl idag kramiis{#lang_emotions_sunny}
  • Makima46

Lycka till ni som ska göra VUL i morgon och torsdag{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_flower}

Ska själv göra mitt på fredag...alltså siste man som det ser ut, suger på karamellen lite till

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa