Svårt att få till syskon andra tråden
Skapar en ny tråd för oss som kämpar med syskon, vi var ju några stycken och det är alltid skönt att prata med andra i liknande situation
Skapar en ny tråd för oss som kämpar med syskon, vi var ju några stycken och det är alltid skönt att prata med andra i liknande situation
En till i skaran! Vår dotter fyller 4 i november och kom till efter 1 års försök, dock av sig själv....Nu har vi hållt på sedan våren-04 och har precis börjat utredning hos en privat gyn. Vi hoppas och längtar hela tiden! Och vår dotter frågar varje dag om sin lilla syster...Då vill man bara grina ibland..
Hoppas vi alla får ett + snart!
KRAM
Hejsan!
Får jag också vara med?! Vi har en dotter som är 3½ år nu som vi har försökt ge ett syskon i 1½ år nu. Har precis börjat utredning så vi får se vad det visar. Det är bara så orättvist. Dottern blev till trots att jag åt p-piller, alltså inte planerad men ändå mycket välkommen. Nu när man vill så fungerar det inte. Inte blir det bättre av att hon varje dag säger att hon älskar sin lillebror eller lillasyster. Det skär verkligen i mammahjärtat!
Det är klart att vi alla ska ha ett +. Vi siktar väl på en bebis under de sista månaderna 2006?
/ Linda
Hej. hoppar på denna tråden.. har en son på dryga två år och sedan han var 6 månader har vi aktivt förökt få syskon till honom, i våras i april fick vi missfall i vecka 15 och i juli i år opereades jag för utomkvedshavandeskap och fick ta bort min hö. äggledare..
vi längtar så otroligt mycket efter ett syskon till våran grabb..
Det verkar vara många som har svårt med syskon.
Är det någon som fått någon förklaring av läkare. Alla prover vi har gjort har varit bra, så läkaren säger att hon inte vet varför jag inte blir gravid. Låter ju kul
Ödet?! sanna mina ord-det kommer när det "är dags".
ebben
Jag tror inte på ödet. Varför skulle då narkomaner få barn och andra som blir bra föräldrar inte få det. Tror nog snarare att det är något kroppsligt problem, tillfälligt för vissa, kroniskt för andra....
vi väntade ju 2 år MED pergo trots att jag visste ATT jag hade Äl,o ungefär när. O sperman var bra............ Det ÄR ovanligt länge med pergo har jag hört..........
men om det blivit tidigare,så hade det ju inte varit HAN,sonen.Då hade det antagligen varit nån annan............
ebben
ja, så kan man se det. Någon skrev att det är väldigt ovanligt att man aldrig lyckas igen om man lyckats en gång.....hoppas det stämmer på oss här inne. Så att det går till slut. Ovissheten är ju värst i så fall. Hada jag vetat att om två år har jag en bebis hade man ju kunnat slappna av så länge
I vilket fall som helst ger du mig lite hopp!, eftersom jag käkat Pergo i från och till över ett år, ett och ett halft skulle jag tro. Och alla prover är bra, både mina och sambons. Dvs precis som dig
När det lyckades för dig, lyckades det "av sig själv" eller fick du någon annan hjälp, insemination eller något?
meli
Som du skrev: Om man hade vetat att man hade en bebis om si eller så länge kunde man liksom slappna av lite mera och njuta av livet lite mer. Nu ältar man bara hur lång tid det skall bli mellan barnen. (åtminstone jag gör det för mig själv..)
Tänker på bebisar och graviditet dygnet runt..SUCK!
Hejsan!
Jag och min man har en son på 2,5 år och har sedan han var 3 månader försökt få till ett syskon.
Jag svarar inte på trippelkur med pergo efter många pergoförsök så har läkarna nu beslutat att ge upp med dem.
väntar på ny tid nu för att prata igenom nästa steg.
Längtan är stor men det största misslyckandet är att ge upp och jag kommer inte ge upp.
Någon gång ska det väl bli syskon.
Kram till er alla som kämpar och längtar.