Svårt att få till syskon andra tråden
Skapar en ny tråd för oss som kämpar med syskon, vi var ju några stycken och det är alltid skönt att prata med andra i liknande situation
Skapar en ny tråd för oss som kämpar med syskon, vi var ju några stycken och det är alltid skönt att prata med andra i liknande situation
Puffar upp och undrar hur det är med er alla!?
Yvonne
Jag känner att jag har ÄL på gång, bör bli nästa måndag eller något....så får man se. Hoppas i varje fall att det blir ÄL, för jag håller ju på att trappa ner med Pergot, och se hur mycket jag behöver för att få ÄL.
Visst är det segt.... och det är olika uppgifter från olika läkare. Först blir man ställd i en IVF kö (som vi faktiskt frågade om vi var berättiga till eftersom vi har ett barn), efter nästan ett år i den så säger de förvånat "men har ni ett gemensamt barn, då får ni inte hjälp". Gyn på SÖS skriver ut pergo, Octavia säger att det behövs inte för ägglossning har du ju. Nu ska jag i alla fall kolla äggledarnas "riktiga" ålder (???) och spola äggledarna så får vi se. Nu är jag TRÖTT på det här! Igår ringde jag (som är väldigt rädd för nålar) till en akupunktör som jag tänkte prova efter vanliga sjukvården gjort sitt.... Till och med ett tips på healing börjar verkar hög intressant!
lenpin
vAD MENAS med att de skulle kolla äggledarnas verkliga ålder?
Förstår hur du känner, är också trött på hela den här historien som aldrig verkar få ett slut...
kram
Jag vet faktiskt inte än vad som menas med den verkliga åldern... jag hade hoppats på att få veta det för man ska lämna ett blodprov mellan dag 2-4 efter mensstart (bäst dag 3) och sedan görs en undersökning senast dag 5 i samma cykel. Igår var dag 4 så jag knallade dit och de kunde inte klämma in mig för undersökningen igår eller idag så nu måste jag vänta till nästa cykel (och vänta är vi ju vana vid så det borde man ju klara eller hur! suck) Jag kan återkomma med rapporten när jag har gjort undersökningen. Jag tror att min hjärna la av efter infon om spolandet "som kan göra lite ont"
lenpin
OK, jag tror att det är att man kollar ett visst hormon, nu har jag glömt vad man heter, men det är det som visar om äggstockarna håller på att lägga av, dvs om klimakteriet börjat göra sig påmint.
Jag har gjort spolning. Det gjorde absolut INTE ont alls. Jag skulle ta en Ipren en halvtimme innan. Det enda vara att det, under undersökningen kändes som svag mensvärk. Jag tror det beror på att jag redan fött barn, för här läser man ju om många som får jätteont. OCh du har ju också fött barn, så
Idag har jag varit hos läkaren igen. Enligt VUL så hade jag flera äggblåsor på gång Så ÄL beräknas bli till helgen. Hoppas att vi lyckas denna gången...
Yvonne
jag bör också ha ÄL till helgen. Nu tycker jag det är dags att det blir vår tur!
Trevlig helg allihop! Jag kollar för fullt med ÄL-stickor men har ännu inte fått nån stegring Ska kolla idag också. Hur har ni andra det?
Hej på er allihopa! Vi har försökt i ca 3 år nu med att få till ett syskon till våran 5-åriga son men det vill sig inte. Jag tror min sambo mer eller mindre har gett upp, får nog tyvärr inte med honom på någon utredning, inte för att han inte vill ha fler barn utan han är nog rädd för vad svaret ska bli. Vi är givetvis glada för våran son men tänker att det blir så ensamt för honom i framtiden, när en annan blir gammal och grå. Tur att vi har många kusiner.