Svårt att få till syskon andra tråden
Skapar en ny tråd för oss som kämpar med syskon, vi var ju några stycken och det är alltid skönt att prata med andra i liknande situation
Skapar en ny tråd för oss som kämpar med syskon, vi var ju några stycken och det är alltid skönt att prata med andra i liknande situation
Vill börja med att säga grattis till Southern Belle! tänk att det kan ta sig efter ett tag!
Här går det dock inte så bra
Kram
Vet att det är tungt!
NU har jag ju min som här på dryga året.men han var jobbig att få...........
ett år försökte vi själva.Visade sig att jag ingen Äl hade.
Då åt jag pergo till o från i 2 år?! Till slut var det ett + på gravtesten!!
Vi har ju en gemensam dotter också,så vi trodde ju att det bara var att göra en till..........
hon född sep-96
han född juli-04
nästa dec-05
För efter sonen kommit beslöt vi att vi inte skulle skydda oss för vi ville ha ett barn till.o tänkte att -jag hade ju ingen äl,så det blir väl pergo igen så småningom........
men jag ammade bara honom klart i början av mars-o i mitten av mars var jag gravid på nytt?? DET trodde vi väl aldrig.
vill med detta bara säja hur det kan bli!!
jag tror att allt som sker har en mening!
ebben
Tänk att det kan gå så, härligtl. Man undrar varför det inte tar sig, jag menar vårt barn är ju okcås gemensamt, och var inte överdrivet svår att få. Men nu går det inte, efter 2,5 år. Och det värsta av allt är att gyn har semester nu, när jag skulle ringa och få nytt Pergorecept....kan man ringa någon annan stans tror du?
ja,prova ring till nån annan...........vet inte de kanske vill veta allt o ta prover mm............
Men du kan ju prata med de..........
Ja,min läkare sa så här.Man kan tydligen bara få tillfälliga störningar i kroppen,som gör att då tex ÄL inte kommer..........inte alls ovanligt! Tvärtom tyvärr rätt vanligt.
PLUS att man ju alltid trott att man blir mindre fertil med åren-jag är ju 31 år- MEN hon,läkaren,sa att VISSA blir bara MER fertila med åren.Så jag kunde då tydligen vara en av de.
DET hade jag aldrig hört talas om..........trodde ju äldre man blev så blev det automatiskt svårare......
Det gick bra, en hudläkare där skrev ut receptet (för 300 grrrr, men nu har jag fått det i alla fall
Får man va med i den här tråden??
Jag å maken har en gemensam dotter på drygt 2 år och har jobbat på ett syskon till henne sedan jan-04 utan resultat förutom ett x i augusti förra året. Har fått prova med pergo denna månad så jag håller tummarna för att det funkar..
Hej!
Maken o jag har en dotter på snart 4 år. Vi försöker skaffa syskon.
1:a försöket var ÄP30/8 och långtidsodling. Fick tillbaka 1 ägg som var kanon den 6/9. Men tyvärr börja jag blöda dag 17. Så nu ska vi försöka med ett av de frysta snart.
Hoppas man får vara med här.
Kram till alla kämpande starka kvinnor och män.
hebbe och greta67
Klart att ni får vara med, välkomna! .-)
Hej!
Min dotter är snart 6 år och vi har försökt "få till" ett syskon till henne sedan juli -04. Det tog över 2 år innan jag blev gravid med dottern, lyckades då utan hjälp av mediciner. Nu är det dock mer trassel med ägglossningarna, snart dags för tredje Pergokuren, fick ÄL på första kuren, men ej på andra. Tredje gången gillt...?
dison
Håller också på med pergo från och till. Innan hade jag ÄL utan, fast senare och oregelbundet, men nu sist jag testade utan kom inte ÄL ordentligt. Ska försöka trappa ner, har tagit två tabletter, men nu denna rundan tar jag bara e1,5 så får vi se vad som bhänder...