• bibizaza

Vi som vill ha ett + i september!!

Hej alla goa tjejer!

Vi kör väll på som vanligt med ännu en tråd, fylld med ämnen om allt mellan himmel och jord, och lite bebis snack såklart
    Vi är några som är kvar sen starten i dec -08, och några som kom till månaderna efter. Men också några nya babes, och vi hoppas givetvis att vi blir ännu fler som hänger på denna månaden!!

Många har fått ett underbart {#lang_emotions_plus} och hänger fortfarande kvar med oss....

Så välkommna gamla som nya till september-tråden. Nu är det våran tur!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-24 11:13
    En ny tråd för oktober har gjorts! Vi ses väll där alla som inte blev gravida denna månaden?
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m47507309.html
  • Svar på tråden Vi som vill ha ett + i september!!
  • bibizaza

Hej tjejer!

Hur står det till en dag som denna?? Själv är jag så svullen och öm i magen, mensen har börjat igår, men inte riktigt kommit igång fullt ut (ni förstår vad jag menar).
    Så nu är det ganska lungt Majjssan, men du kan ju räkna med att jag är upptagen om några dagar

Jag är glad för jag har än så länge gått ner : 7,3 kg nu. Känns bra. Vet inte ifall det märks så mycket, men men. Bättre det än inget. Och så har jag dragit ner på kaffet. En kopp eller ingenting vissa dagar.

Mamma kommer idag...skall bli trevligt. Jag hoppades på att vädret skulle bli bra, men vi har värsta svarta molnen på ingång...vi får väll hitta på något roligt inomhus då. Skall se ifall det finns ngn bio som jag kan ta med mig lilleman på. Ville ju se Nicke nyfiken, men den går inte här. Får se vad vi hittar på.

Kram alla

• Nallebjörnis
    knäppis skrev 2009-08-27 21:35:46 följande:
    hej alla gamla å massa nya tjejer ser jag... jag tittar in till er vettni*krama om* förväntansfull... jäkla skit... men bra med pregon då hoppas vi!du luras lite med din nya bild... tror de ä nallebjörnis...kram på er!
    hihi nej då inte ja... *fniss*
    Förväntansfull0406 skrev 2009-08-27 22:01:34 följande:
    ja just det nalle hade sån bild innan.Ja, vad ska man säga, bättre lycka nästa gång....igen. Träffa min kollega på festen vi var på igår, tacka av våra chefer. Hon e runt v 8 och hon mår sååååååå dåligt! hon tål INGET alls! fy fan, ju längre kvällen gick ju sämmre blev hon, vi fick stänga dörrarna när folk gick ut och rökte, för det spydde hon av, och sen satt alla mammor och prata gravid minnen, ja ni vet, "jag spydde i 8 mån" jag spydde i 13 veckor och ja lite sånt snack, och hon blev gråare och gråare i annsiktet, fick rusa ut på dass....Alltså ska man behöva må så dåligt! hon tål inga avvikande dofter alls! men äter som hon ska och hade redan lite put på magen, men hon baar går och hoppas allt ska bli bra, finns det inte tabl eller nått att ta! fan hon ska tillbaka efetr sem på mån och vi jobbar ju i vården, ni fattar själva utan att gå in på detaljer. Hur ska hon klara det stackarn? Ni som e gravida mena jag, vad säger Bm om det? ska man härda ut eller?
    Min bästa kompis var sjukskriven hela sin grav pga illamånede.. inget hjälpte.. denna grav så spyr hon så fort hon äter m.m och har provat massa olika tablettet... sist blev hon skickad av BM till akuten för att få drop eftersom hon inte får behålla nåt... tråkigt...
  • angeni
    3 barns mamma84 skrev 2009-08-28 10:55:57 följande:
    Har du regelbunden mens ?? Det finns ett papper som kommer med äl testerna och då räknar du från första mens till nästa mens då ser du hur lång cykel du har
    Det verkar som att den är regelbunden emn det diffar på några dagar. Men köpte några extra så att jag kan testa oftare.
  • angeni

Jag blev lite förvånad idag.

fick 2 treck på ägglossningstestet, dock var det väldigt svagt men behövde inte vinkla för att se det utan det syntes. Har tagit kort ska lägga in senare.

så kan ni kolla och se vad ni tror. har ju aldrig använt ägglossningstester förut.

• Trollmamma till 4
    angeni skrev 2009-08-28 12:17:44 följande:
    Jag blev lite förvånad idag. fick 2 treck på ägglossningstestet, dock var det väldigt svagt men behövde inte vinkla för att se det utan det syntes. Har tagit kort ska lägga in senare. så kan ni kolla och se vad ni tror. har ju aldrig använt ägglossningstester förut.
    Strecket ska vara lika starkt eller starkare.. Så nära styrkan som kontrollstrecket har..
    Så du bor i Hallstahammar jJag bor i Västerås

Jag är inte uppsatt på BIMlistan men jag är en gammal räv i denna tråd sen nov/dec-08 tror jag..

Förväntansfull å MrsMoss när var det vi startade denna tråd egentligen
  • misa85
    angeni skrev 2009-08-28 12:17:44 följande:
    Jag blev lite förvånad idag. fick 2 treck på ägglossningstestet, dock var det väldigt svagt men behövde inte vinkla för att se det utan det syntes. Har tagit kort ska lägga in senare. så kan ni kolla och se vad ni tror. har ju aldrig använt ägglossningstester förut.
    Då kommer du nog få två lika streck snart =) Håller tummarna på att det tar sig nu. Själv väntar jag på nästa ÄL, borde komma under nästa vecka.
  • angeni
    Trollmamma till 4 skrev 2009-08-28 12:49:32 följande:
    Strecket ska vara lika starkt eller starkare.. Så nära styrkan som kontrollstrecket har.. Så du bor i Hallstahammar jJag bor i Västerås Jag är inte uppsatt på BIMlistan men jag är en gammal räv i denna tråd sen nov/dec-08 tror jag.. Förväntansfull å MrsMoss när var det vi startade denna tråd egentligen
    Okej. Men då kommer det bli starkare ju närmare ägglossning man kommer med andra ord? Det är ju inte idag så mycket förstår jag än så länge. Men jag räknade ut att jag skulle ha runt den 9 september men då borde jag ju inte få streck på testet redan nu?
    Iallafall så sist jag märkte av ägglossning hade jag en blödning så om jag får den så då vet jag ju när den infaller.

Jo, jag bor i Hallstahammar
  • Svampp
    Trollmamma till 4 skrev 2009-08-28 12:49:32 följande:
    Så du bor i Hallstahammar jJag bor i Västerås
    Och jag bor i Kvicksund, vad många vi är från samma område :D
  • angeni
    Svampp skrev 2009-08-28 14:03:53 följande:
    Ja tydligen så var vi en del
  • Trollmamma till 4
    Svampp skrev 2009-08-28 14:03:53 följande:
    Hej Min pappa å hans fru bor i Kvicksund
Svar på tråden Vi som vill ha ett + i september!!