• heter

Rolex, Breitling och andra dyrare klockor

Jag och en vän har suttit och diskuterat hur gemene man ser på dyrare klockor som Rolex, Breitling, Tag Heur, Patek Phillipe och Jaeger osv. Vilket märke upplever ni är "finast" och "dyrast"?
    Vilka anser ni kommer på samma plats? T ex, tycker ni att Rolex och Breitling är lika "fina" och dyra" eller är en finare än den andra? Är Tag "billig" osv?
    Nu tänker vi inte att ni måste gilla utseendet på klockan utan mer hur ni upplever varumärket?
    Ni får gärna rangordna klockorna om ni vill också, delad plats är tillåtet om det behövs.

Om ni känner att ni vill beskriva stereotypen av en människa som har ett visst märke så är det också okej.

• Svar på tråden Rolex, Breitling och andra dyrare klockor
  • Kan inte bli bättre än såhär

Jag har 2 st Rolex och en ny Hublot. Använder dock nästan enbart min ena Rolex en Yacht Master, den är tålig och klassisk och jag behöver inte vara rädd om den.

• heter

Klass på Tag? Det var intressant att läsa. Nu menar jag inte att det är något fel på dem, inte alls, jag gillar dem själv men jämfört med de andra märkena vi pratar om så tycker jag att de är billiga. Det tyckte mina vänner också som jag har nämnt. Men tro nu inte att jag dissar Tag bara för så är inte fallet. Men jag tycker att Rolex och Breitling är långt över Tag i "klass".

Viewsonic skrev 2009-08-15 14:25:32 följande:
    Han sa också att Breitling var lite mer modeklocka. Men Tag billiga? Min kostade 16.000:-.
    Ja och det är billigt i samanhanget
  • heter

Precis. Och allt är relativt. Yacht Master är en av mina favo-klockor, jag förstår att du går med den ofta.

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-08-15 14:38:19 följande:

Ja och det är billigt i samanhanget
    heter skrev 2009-08-15 14:40:22 följande:
    Precis. Och allt är relativt. Yacht Master är en av mina favo-klockor, jag förstår att du går med den ofta. Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-08-15 14:38:19 följande:
    Ja den är perfekt både under dagarna i stallet, in i duschen och vidare ut på fest.
  • heter

FiaFria är inte kvar, kan någon förklara vad ordet brackigt betyder för jag vet inte det.

heter skrev 2009-08-15 14:42:56 följande:
    FiaFria är inte kvar, kan någon förklara vad ordet brackigt betyder för jag vet inte det.
    Brackigt för mig betyder att det är för mycket bling så att det ser billigt ur. Typ utländska yngre män på stan med 14 gulgkjedjor runt halsen. När man hänger på sig allt man har för att visa att man har...

Kan även tolkas som killarna på Östermalm med backslick och Dior på Solbrillorna, skorna, och bältet. När man bara vill visa upp vad man har utan stil i övrigt.

• heter

Vaaa? Tycker folk på allvar att Breitling är blingit och ser billigt ut? Det skulle verkligen förvåna mig. Jag förstår att alla inte kan gilla allt men jag kan ju inte tycka att Breitling är "för mycket" så vida det inte handlar om en 18 karats guldklocka med tusen diamanter förstås. Vad tycker du?

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-08-15 14:45:53 följande:

Brackigt för mig betyder att det är för mycket bling så att det ser billigt ur. Typ utländska yngre män på stan med 14 gulgkjedjor runt halsen. När man hänger på sig allt man har för att visa att man har...
  • heter

Ja usch, finns det något fulare och löjligare?

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-08-15 14:48:35 följande:

Kan även tolkas som killarna på Östermalm med backslick och Dior på Solbrillorna, skorna, och bältet. När man bara vill visa upp vad man har utan stil i övrigt.
Svar på tråden Rolex, Breitling och andra dyrare klockor