auster skrev 2015-09-24 22:46:34 följande:
Tycker Breitling är snyggt på kvinnor. Sambon har en Galactic 36 med pärlemortavla som är ser väldigt bra ut. Det där blanka Breitlingstålet funkar inte så bra på killar tycker jag.
Men för egen del är det Rolex som gäller. Jag har en Explorer II (ref 16570) och en Daytona i vitguld och racing dial (ref 116590). Den senare har ett nypris på 229000 kr, men jag fick en två år gammal på auktion för 96 000 kr. Så köp inte nytt!
Om jag bara fick ha en klocka i livet hade det varit Explorer II. Den är så extremt användbar. Den lyfter varsamt en skjorta och kostym men funkar bra lika bra till en mörkblå Uniqlo polo. Väldigt understated luxury, helt utan bling.
Håller med om att Explorer är en jättebra allroundklocka om man bara fick ha en klocka för resten av livet. Motsvarande för damer är ju OP kan man säga eller förstås en DJ fast den har ju datum. Men OP och Explorer funkar till allt, tycker jag.
Daytonan är jättefin så grattis till den!
Du är en man (antar jag) vad tycker din sambo om 36 mm? Hur liten kunde hon tänka sig när ni köpte den? Vad tycker du är för litet på en random kvinna på stan under 50 år eller har du ingen åsikt? Klockorna har ju varit så stora dom sista åren och en 26 mm DJ eller 28 mm Breitling Callistino t ex som kändes lagom stor för 10-15 år sen känns ju som en barnklocka idag när man är van att se så stora klockor på alla. Hur ser du på saken?