Inlägg från: Kan inte bli bättre än såhär |Visa alla inlägg
  • Kan inte bli bättre än såhär

Rolex, Breitling och andra dyrare klockor

Jag har 2 st Rolex och en ny Hublot. Använder dock nästan enbart min ena Rolex en Yacht Master, den är tålig och klassisk och jag behöver inte vara rädd om den.

Viewsonic skrev 2009-08-15 14:25:32 följande:
    Han sa också att Breitling var lite mer modeklocka. Men Tag billiga? Min kostade 16.000:-.
    Ja och det är billigt i samanhanget
    heter skrev 2009-08-15 14:40:22 följande:
    Precis. Och allt är relativt. Yacht Master är en av mina favo-klockor, jag förstår att du går med den ofta. Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-08-15 14:38:19 följande:
    Ja den är perfekt både under dagarna i stallet, in i duschen och vidare ut på fest.
    heter skrev 2009-08-15 14:42:56 följande:
    FiaFria är inte kvar, kan någon förklara vad ordet brackigt betyder för jag vet inte det.
    Brackigt för mig betyder att det är för mycket bling så att det ser billigt ur. Typ utländska yngre män på stan med 14 gulgkjedjor runt halsen. När man hänger på sig allt man har för att visa att man har...

Kan även tolkas som killarna på Östermalm med backslick och Dior på Solbrillorna, skorna, och bältet. När man bara vill visa upp vad man har utan stil i övrigt.

heter skrev 2009-08-15 14:49:01 följande:
    Vaaa? Tycker folk på allvar att Breitling är blingit och ser billigt ut? Det skulle verkligen förvåna mig. Jag förstår att alla inte kan gilla allt men jag kan ju inte tycka att Breitling är "för mycket" så vida det inte handlar om en 18 karats guldklocka med tusen diamanter förstås. Vad tycker du? Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-08-15 14:45:53 följande:
    De män jag har träffat som burit Breitling har varit allt annat än brackiga, men de har å andra sidan varit äldre och haft mycket gott ställt. Dessutom har de jag träffat varit piloter samt ägare till företag inom flygbranchen så det kan ju ligga något i det. Ingen av de yngre män jag känner bär dock Breitling utan samtliga Rolex av olika modeller. Mycket inne att ha ett klock rack där de hänger runt om...
    Mealla skrev 2009-08-15 15:04:33 följande:
    Jag har skummat igenom diskussionen lite och forstatt att det galler herrklockor, eller?Jag ar inte speciellt insatt eller har storre koll pa herrklockor maste erkannas, men om diskussionen skulle galla bade herr och damklockor sa tycker jag att vissa marken saknas pa damsidan som tex Cartier, Bvlgari.
    Jag har två unisex/herr gillar storleken 3,5 cm. Skulle nog bli nipprig på ett typiskt damur, inte jag helt enkelt.

Här är mina klockor, först min senaste. Den är 4,1 cm och används aldrig.
    www.uret.se/hublot-big-bang-aspen-diamonds-41-mm-p-4062.html

Min absoluta favorit som jag har på mig 24-7
    www.uret.se/rolex-yachtmaster-silver-dial-steelplatinum-oysterlock-p-1142.html

Och denna som jag inte heller tycker om. Armbandet är helt fel i mitt tycke även om det är klassiskt.
    www.uret.se/rolex-datejust-white-dial-yellow-gold-steel-jubilee-bracelet-d-p-4902.html

Har ej betalat dessa priser för dem utan två är gåvor och den jag köpt själv är köpt genom en resande vän vilket drog ner priset betydligt.

Svar på tråden Rolex, Breitling och andra dyrare klockor