• Pricken76

ÄD på KS Huddinge Del 5

Amelie: Vad spännande med vul i morgon.
    Förstår att det känns lite pirrigt. Det gjorde det för oss också. Skriv och berätta....

Estra: Oj vad jag tänker på dig. Väntan är så otroligt jobbig. Testa på dag 13 eller 14, då kan du nog se svaret. Håller tummarna hårt för dig.

Jag väntar också,,, men är inte alls i din sits Estra.
    Är segt att inte veta när bebben ska knacka på dörren. Kan vara i morgon, kan vara om 4 veckor. Har nog för mycket kontrollbehov för att riktigt kunna njuta nu. Har sammandragningar som vanligt när jag går. Känner att huvudet trycker neråt. Svullna ben och händer. Men summan av kardemumman är att jag mår riktigt bra. Njuter av att inte arbeta utan att få göra precis vad jag känner för. Softa, läsa böcker, sova, träffa kompisar. Känns högst overkligt att jag snart ska få en bebis. pirr, pirr.....

• Pricken76

Hej igen!

Hur ska ni göra med vaccineringen?

Jag är fortfarande osäker,,,men det lutar nog åt att jag vaccinerar mig.

Bette, har du någon ny inside inofrmation?

Trevlig kväll på er!

• Pricken76
    Härligt Amelie!!!!
    Visst var det underbart att se det där lilla lilla hjärtat picka. Kommer så väl i håg när vi såg hjärtat första gången. Och nu 30 veckor senare är man rund som en boll. Det är verkligen häftigt att ett barn växer så fort.
    Stort grattis till det lilla hjärtat.
  • Pricken76

Bette: Grattis till ledigheten. Det är verkligen underbart att vara hemma. Kan inte fatta att jag inte jobbat på över en månad. Tiden går trots det otroligt fort. Passa på att slappa nu, läsa böcker och luncha med kompisar och bara njuta av livet. Jag tänker ofta på hur underbart det är att lägga sig på soffan och läsa när jag är trött eller bara få äta i lugn och ro... för det är nog snart ett minne blott.

Jag mår som vanligt = bra. Känns bara så overkligt att vi snart ska bli föräldrar. Har väntat på detta så länge (5 år) och nu börjar det närma sig, kan inte fatta att vi snart är i mål. Är förstås lite orolig över att det inte ska gå bra. Känns lite som att detta bara är en dröm. Men det är bara att fortsätta hålla tummarna att allt går som det ska.

Estra: Vi fick aldrig något frysbrev eftersom det bara blev ett ägg till oss. Så jag vet inte när man får ett sånt brev.

Ha en super skön helg nu allesammans.

• Pricken76

Bette: Vi har varit på tillväxt ul. Men de sa aldrig något om längden, pratade bara vikt och lårben och huvudmått. I vecka 33 var tillväxten +15 %, så den är stor Är väl bra att den har lite att ta av i början.

Emmy, hoppas du fick en lite tupplur. Jag har precis legat och vilat på soffan. Sååå skönt. Men nu är det dax att röra på sig. Ska snart i väg till några vänner.

Coulis: V 26,,,, kommer i håg min mage då. Då var den alldeles lagom, jag kunde fortfarande röra mig bra. Passa på att njut nu. Även om jag fortfarande kan röra mig, så är det ändå så att magen sätter stopp för vissa rörelser.

• Pricken76

Då var det måndag igen!

Amelie: Vad segt med ditt illamående. Hoppas det försvinner snart.
    Du har helt rätt! Jag verkligen njuter av livet just nu. Bf 1/11. Så nu är det bara 3 veckor kvar, pirrrr. Folk runt omkring mig börjar bli lagom nervösa, så fort jag/vi inte svarar i telefon tror de att vi är på förlossningen

Har mina vanliga sammandragningar men inget mer. Så här är det lugna gatan, får gärna vara det hela denna vecka, sedan är det fritt fram

• Pricken76

Estra: Det är helt oootroligt!!! Som Emmy säger, 2 streck är 2 streck. Coolt!!!
    Stort grattis!!!
    Känner du något i kroppen?

Emmy: Ja du, inte lär han frysa i vinter. Låter snarare som att han kommer bli kokt i vagnen.
    Har du några tips till mig inför förlossningen? Var det något du saknade som du hade velat ha med dig till förlossningen?

Ska bli kul att köpa kläder när bebben kommer. När den nu behagar komma ut. Börjar bli redo nu.

• Pricken76

Tusen tack för alla tipsen Emmy!
    Jag är öppen för alla former av smärtlindring. Tar gärna akupunktur och sterila kvaddlar i början. Sedan späder vi på med lustgas och blir det för jävligt så går vi på EDA:an...
    Får man som du en tre dygns förlossning så förstår jag att epiduralen är helt underbar.
    Bara för att man tar det behöver det inte betyda att man behöver sugklocka...bara man är tillräckligt öppen innan den läggs.

Funderar på att köpa ett par skabbiga tofflor att ha med mig. Har man otur så får nog tofflorna stå ut med både det ena och det andra. Då är det rätt skönt att bara kunna kasta dem.

Fritt sinne har jag nu och jag hoppas jag har det då oxå. Det är första gången som smärta är positiv.

Jo jag har förstått att amning kan ta en hiskelig tid i början. Framför allt innan både barn och mamma fått in vanan. Är nog inte helt fel att familjen är hemma själva ett par dagar innan man invaderas av familj, vänner och släkt.

CD har jag tänkt att bränna i flera dagar...ska ta mig i kragen i morgon. Om inte annat har jag två favoriter i bilen, så då åker de i varje fall med till förlossningen.

Bette: Skönt att allt såg bra ut, förutom njurbäckenet då. Min krake låg också på + 15 på det sena ul. Skönt att de har lite att ta av.

Amelie: Skönt att se hjärtat för andra gången. Bara till att grattulera. När har du bf?

Just nu har bebisen hicka...annars är allt som vanligt. Den bökar och buffar där inne. När ska du komma ut? Snart har vi avverkat vecka 38 också. Det närmar sig....

Ha en skön fredag! Kram till er alla

• Pricken76

Bette: Min bebis låg med huvudet ner redan vecka 32, men självklart kan den ju ha snurrat runt efter det. Från vecka 35 var den fixerad och innan dess ruckbar. Så nu lär den verkligen vara fastkilad åt rätt håll.

Spännande att du fått ett absolut slutdatum för att få träffa den lille.

• Pricken76

Estra: Vågar du glädjas nu?

Jag vaccinerade mig i veckan och jäklar vad ont i armen jag har. Märks verkligen att hon satte sprutan i muskeln. Helt otroligt ont! Har knappt kunnat sova på den armen.
    Har ni andra tagit vaccinet?

Ha en skön dag i solen. Kram från en som väntar på något gott

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5