• Pricken76

ÄD på KS Huddinge Del 5

Tack för den nya tråden Bette.
    Vad härligt att han lever om där inne. Tråkigt med huvudvärk. Kan den bero på stelhet i rygg/axlar?

Vi har nu varit på tillväxtul nu. Bebisen vägde lite mer än förväntat, så det är ju toppen. Bara det inte blir en dunderklump som ska komma ut.
    Nu ska jag börja gå varannan vecka till MVC, det känns helt galet ofta. Men självklart är det skönt att hela tiden bli kollad att allt är bra.

Hej svejs//P

• Pricken76

Har ingen aning om de kollade blodflödet....hur gör de då? Kollar navelsträngen eller?
    Du får berätta efter ditt ul i aug.

Känner du av några krämpor ännu?

Ha det

• Pricken76

Heeej Emmy!
    Kul att se dig.
    Jobbigt att han inte vill ha napp, hoppas de nya mini-napparna blir bättre.
    Hur svårt är det att få på sig bärsjalen på ett bra sätt? Är det inte tungt med sjal, om man jämför med vissa babyBjärn eller andra varianter som är mer stabila i ryggen.
    Mys på nu.

Ankie:
    För mig gick det 2 månader mellan besöken hos mvc, verkar vara så när man är i början. Sedan blir det ofta. Om du mår dåligt eller är orolig över något är det ju bara att boka in ett besök tidigare.

Nu ska jag ut i det underbara vädret. Ha det fint tjejer.

• Pricken76

Hej Samarin!
    Jag har aldrig tagit Procren. Tar du den för att du har endometrios som de vill ska "torka ut"?
    Drick mycket vätska, drick gärna tranbärsjos eller citronvatten om du tror att det är en urinvägsinfektion.
    Med att inte kunna tömma blåsan,, menar du då att du inte kan kissa ut allt eller kan du inte kissa överhuvudtaget?

Hoppas det ordnar till sig för dig.

• Pricken76

Bette: Vad härligt att allt är fint
    Hur går det att jobba tycker du?

Med mig är det bara bra.

Hur är det med er andra?

Kram

• Pricken76

Jag har inte bestämt om jag ska vaccinera mig eller inte. Ena dagen vill jag, andra dagen inte. Känns inte helt lätt då man inte vet eventuella biverkningar. Men om man tänker på att 3-mån bebisar får vaccin med femkomponenter och svin-vaccinet bara har en komponent, så kanske det inte år så farligt.
    Men man vet ju inte.

Tror dock att det är vidrigt att få influensan som höggravid eller som nyförlöst med en liten bebis hängade vid bröstet. Vi har ju en månad på oss att bestämma oss. Får ventilera här vad vi hör om vaccinet.

Vad känner du Bette och ni andra?

Har en hel del sammandragningar nu...men jag vet inte vad som är normalt. Hur ofta får ni det? Jag vankar sakta sakta fram på jobbet. Inte alls kul.

Ha de fint tjejer

• Pricken76

Bette: Vart läste du att det inte kommer förrens nov/dec? Det skulle vara sååå skönt om det kommer efter man fått barn, så slipper man ta ställning.
    Toppen att du jobbar på infektion-då har ni stenkoll på all info. Vi tackar för all kommande uppdatering.

Haf molvärk i magen idag igen( höll i sig en sisådär 5 timmar), inte alls kul . Om man visste att det skulle vara så så behöver man ju inte oroa sig. Men det vore inte så kul att få bebis i vecka 32 liksom. Ska nog ringa mvc i morgon och kolla läget.

• Pricken76

Inte är det lätt att veta hur man ska tänka vad det gäller influensan.
    Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensa tidigare, känns som att det mest är till för gamla skrupliga och kroniskt människor. Men men...vi får se.

Ringde MVC idag ang sd, fick en läkartid om 10 dagar.... Om jag vill kolla upp ngt tidigare så är det förlossningen som gäller. Så nu ska jag istället bara ta det lugnt.

Hinos: Härligt med inskrivning Vilken vecka?

Emmy: Skönt att han visade upp sin fina sida i dag på jobbet. Det är precis så man vill att det ska vara. Hoppas alla spritade sig väl innan dem tog på honom

Skönt med fredag, nu ska jag slappa.

• Pricken76

Snart har ännu en vecka gått, vad fort det tickar på nu.
    Sd fortsätter, i princip så är magen spänd jämt när jag rör mig. Rör mig i snigel fart. Ser nog rätt roligt ut. Känns dock inte alls roligt. Längtar sååå efter att kunna jogga igen.
    Bebben mår bra och bökar runt. Älskar att trycka på revbenen, vilket inte är lika kul för mig.

Bette: Hur är det med din högra hand?

Hur mår ni andra?

Ha det fint/P

• Pricken76

Bette: Vad skönt med 50%. Men vad jobbigt att du har ont. Skönt att du får havandeskapspenning ivarje fall. Det är skönt att det inte är aktivitet i magen hela tiden. Någon gång måste den ju sova oxå och växa så klart.

Ha en riktigt skön helg nu. Jag ska bara slappa och läsa profylaxboken Ska bli så skönt att bara ta det lugnt.

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5