• Pricken76

ÄD på KS Huddinge Del 5

Det här är verkligen en tur-tråd!!!!!
    Stooooort grattis till dig Amelie. Måste kännas så overkligt för er. Kommer ihåg känslan jag hade.
    Passa på att njuta av att sova på mage, jogga, böja dig ner och att ha en liten mage mm Snart är det ett minne blott. Kom ihåg att jag i början ville ha mage fort, nu är jag ganska trött på den och vill gärna bli "smal" igen och återgå till mitt normala jag.
    Men självklart kommer jag säkert sakna att vara gravid oxå. Aldrig kan man var nöjd

Emmy: låter som att ni har det riktigt bra. Tänk att det redan gått 2 månader. Om ytterliggare 2 mån ska han börja smaka mat....kladd och klet
    Skönt att du får sova skapligt om nätterna. Du sover säkert bättre än vad jag gör

Hoppas ni får en skön söndag. //P

• Pricken76

Hej Estra!
    Vad spännande att ni är så nära nu.
    Japp, mannen lämnar sperma samma dag som äggen tas ut. Kändes så konstigt när min man åkte dit utan att jag behövde följa med. Annars är det ju alltid vi kvinnor som står i centrum.
    När vi gjorde ivf på St Göran sa de att mannen skulle spara sperma i 2-3 dagar innan. Huddinge sa aldrig något om det, men vi gick på rådet vi fick från St Göran. Det är väl oxå klokt att han inte bastar eller badar supervarmt innan....
    Lycka till med allt.

Med mig är det bara bra. Var på Mvc i dag. Blodtryck, blodsocker, bebisens hjärtljud och sf är i sin ordning. 40dagar kvar till bf nu

Hur har du det Amelie, börjar det gå in i huvudet att du är gravid?

• Pricken76

Samarin 74: Hej!
    Första gången var vi par 2, fick inga ägg, sedan var vi par ett 2 månader senare och då fick vi ägg. Så jag tror att det kan gå fort för er nu.
    Vi fick inte börja hemutredning innan vi var helt klara med Ivf/ÄD och nu känner vi oss nöjda med det. Hade nog känts lite jobbigt att vara helt fokuserad på 2 saker samtidigt för oss. Men jag kan verkligen förstå att det känns som att tiden tickar och man vill alltid vara steget före. Frustrationen över att inte veta när man får barn är hemsk.

Prata med HS och kolla läget hur det ser ut för er. Till oss så sa dem ganska fort hur det skulle bli eftersom jag skulle nedregleras innan....

Önskar dig stort lycka till.

Ankie:
    Välkommen tillbaka, det var ett tag sedan nu. Wow vecka 29. Det går undan. Du kör med stödstrumpor va? Jag har lite smått svullna händer, gör liksom ont när man knyter händerna. Fötterna/benen är helt ok, kört med stödstrumpor (nästan dagligen) sedan v 20. Är rädd för åderbråck

Ha en skön söndag allesammans.

• Pricken76

Hej Bette, skönt att du snart är ledig helt. Det är verkligen skönt att inte behöva jobba när man är stor, rund och otymplig.
    Varför ska du snittas?
    Hoppas brödet blev gott.

• Pricken76

Emmy, det låter toppen det där.
    Jo jag har förstått att amning i början tar en otroligt lång tid. Tur att man är ledig i varje fall

Bette: Kommer du snittas 14-10 dagar innan bf då? Jag är glad om jag slipper snitt. Vill inte ha ärr-vävnad och risk för sammanväxtning. Men självklart tar jag snitt om det skulle behövas. Man vet ju aldrig hur det kommer att bli.

• Pricken76

Samarin: Vi fick inte börja utredning eftersom vi inte hade släppt ivf/Äd-barn. Antar att de bara vill lägga ner tid på folk som verkligen kommer att adoptera. Vi var ärliga och berättade som det var och det kanske inte var så smart. Men så blev det...

Sluta ha dåligt samvete, det är helt onödigt att gå runt med det. Kör på, bara det känns bra i din mage. Ingen tackar dig senare för att du berättat eller inte berättat.
    Hoppas ni blir mottagare 1 snart.

Estra; Hoppas hoppas....

• Pricken76

Estra: Härligt att höra att det räckte till er också. Åh vad spännande.
    Får du tillbaka embryona i morgon? Håller tummarna för att det fäster nu.
    Stoooort lycka till.

• Pricken76

Samarin: Vad härligt för er. Du ser,,,set ordnar sig av sig självt i bland. Passa på att drick lite alkohol nu (om du gillar det förstås) . Är det något jag saknar så är det champagne.....längtar så tills jag får fira min guldklimp. Och lite mögelost och brie skulle inte heller sitta fel.

Emmy; Jag försöker också köra varannan dag racet.... men ibland är det svårt att ha luckor i kalendern... Är så lätt att boka upp sig när det händer roliga saker. Så jag får nog slappa desto mer nästa vecka.

Ha det bra!

• Pricken76

Heja Estra!! Sitter här på helspänn, hur har det gått idag? Det är så spännande. Nu är det din tur. +++++ till dig.

Emmy: Jag njuter verkligen av att kunna göra vad jag vill när jag vill. Är verkligen lyxigt att ha så mycket egen tid. Förstår att du längtar till helgen när maken är hemma.
    Mys på nu med lill-skrutten

Bette: Jag är i vecka 36 nu. Var till mvc igår, nu är huvudet fixerat. Och det känns...är ett annat sorts trycker neråt nu.
    Boat... jag vet inte riktigt. Vi har fortfarande knappt handlat några grejer... borde väl kanske börja köpa lite snart. Har fortfarande svårt att tro på att vi ska få barn. Är väl en skyddsmekanism kan jag tro.
    Tycker det är svårt att veta hur mycket kläder och vilka kläder barnet kommer att behöva första tiden. Jag kör nog på att bara köpa lite innan och sedan får resten lösa sig. Kan ju alltid skicka ut min man eller min mamma på en shoppingrunda när bebisen har kommit.

Borde väl kanske köpa en amnings- BH i varje fall.... men det är ju lååång tid kvar... fast dagarna går ju rysligt fort...så det kanske inte är så lång tid kvar som jag tror

Näe nu lockar soffan och en bok. Ha det fint tjejer.

• Pricken76

Amelie: Jobbigt med illamående, men då vet du att du är gravid i varje fall

Bette: Skönt med ny stor bil. Perfekt för barnvagn.

Emmy: Hoppas det gick bra på kalaset igår.

Själv har jag varit på Barnmässan i Älvsjö. Fick en hel del blöjor, våtservetter, oljor, krämer mm Så nu slipper vi köpa det innan i varje fall. Nu är jag trött i fötterna så jag ska softa i soffan lite.

Mys på i rusket.

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5