• Bette

ÄD på KS Huddinge Del 5

Hej på er,

Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.

BF 6/12, det blir en pojke.
  • Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5
  • Bette

Den lille sparkar varje dag mycket, det är så underbart att känna honom. Idag är jag hemma från jobbet för jag har haft sådan huvudvärk.

Kramar

Bette

• Pricken76

Tack för den nya tråden Bette.
    Vad härligt att han lever om där inne. Tråkigt med huvudvärk. Kan den bero på stelhet i rygg/axlar?

Vi har nu varit på tillväxtul nu. Bebisen vägde lite mer än förväntat, så det är ju toppen. Bara det inte blir en dunderklump som ska komma ut.
    Nu ska jag börja gå varannan vecka till MVC, det känns helt galet ofta. Men självklart är det skönt att hela tiden bli kollad att allt är bra.

Hej svejs//P

• Bette
    Pricken76 skrev 2009-08-12 17:35:05 följande:
    Tack för den nya tråden Bette. Vad härligt att han lever om där inne. Tråkigt med huvudvärk. Kan den bero på stelhet i rygg/axlar? Vi har nu varit på tillväxtul nu. Bebisen vägde lite mer än förväntat, så det är ju toppen. Bara det inte blir en dunderklump som ska komma ut. Nu ska jag börja gå varannan vecka till MVC, det känns helt galet ofta. Men självklart är det skönt att hela tiden bli kollad att allt är bra. Hej svejs//P
    Hej pricken,

Jag skall till barnmorskan den 27 augusti och efter det så är det varannan vecka som gäller för oss med, det har varit en gång i månaden nu.

Ha det gott

Bette
  • Bette

Pricken har du gjort ultraljud för att kolla blodflödet till barnet, det skall jag göra den 24 augusti.

Bette

• Pricken76

Har ingen aning om de kollade blodflödet....hur gör de då? Kollar navelsträngen eller?
    Du får berätta efter ditt ul i aug.

Känner du av några krämpor ännu?

Ha det

• Emmylou

Halloj flickor!

Sitter här med sonen i bärsjal på magen. Inhandlades på nätet då han ofta har stort behov av att vara i famnen. Nu somnade han till slut efter att velat ha bröst efter bröst x fler. Till slut låg han bara & tuttade. Han har magknip, så han botar det med att mysa vid bröstet. Tyvärr mår inte bröstvårtorna lika bra av det... Han får kväljningar av napp o vill inte alls ha. Har googlat o hittat 2 kortare nappar ffa till prematura som maken ska få inhandla i morgon. Funkar inte dem så ger vi upp truget..

Nu börjar han vrida o vända på sig på magen. Dags att vanka runt.

Hoppas ni mår bra allihop o bebisarna i magar oxå ! Många kramar- Emmy o Adam

• AnkieG

Hallå där!

Här kommer en hälsning från Öland, vi har det superbra, vädret är helt ok och bebben sparkar för fullt.
    Väntar tills september då jag får gå tillbaka till bm för att kolla att allt är bra, har inte vart där sedan ul v.18 och då tog de ju inga prover( det gjorde jag i maj) så det känns länge sedan allt kollades upp.

Ha det gott!

• Pricken76

Heeej Emmy!
    Kul att se dig.
    Jobbigt att han inte vill ha napp, hoppas de nya mini-napparna blir bättre.
    Hur svårt är det att få på sig bärsjalen på ett bra sätt? Är det inte tungt med sjal, om man jämför med vissa babyBjärn eller andra varianter som är mer stabila i ryggen.
    Mys på nu.

Ankie:
    För mig gick det 2 månader mellan besöken hos mvc, verkar vara så när man är i början. Sedan blir det ofta. Om du mår dåligt eller är orolig över något är det ju bara att boka in ett besök tidigare.

Nu ska jag ut i det underbara vädret. Ha det fint tjejer.

• AnkieG

Pricken76:

Jag mår oförskämt bra, har inga problem alls peppar peppar.

Enda "problemet" är att jag blir mätt så fort så min man får äta upp det som jag inte orkar så han håller än så länge jämna steg med mig haha.

Tjingeling

• Bette

Halloj på er tjejer,

Jag har fått min havandeskapspenning godkänd så det känns otroligt skönt faktiskt. Jag jobbar bara tills i början på oktober. Bebben sparkar varje dag det är så otroligt härligt att känna honom.

Ha det gott

Bette

BF 6/12, det blir en pojke.
Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5