• Bette

ÄD på KS Huddinge Del 5

Hej på er,

Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.

BF 6/12, det blir en pojke.
  • Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5
  • Bette

Den lille sparkar varje dag mycket, det är så underbart att känna honom. Idag är jag hemma från jobbet för jag har haft sådan huvudvärk.

Kramar

Bette

• Bette
    Pricken76 skrev 2009-08-12 17:35:05 följande:
    Tack för den nya tråden Bette. Vad härligt att han lever om där inne. Tråkigt med huvudvärk. Kan den bero på stelhet i rygg/axlar? Vi har nu varit på tillväxtul nu. Bebisen vägde lite mer än förväntat, så det är ju toppen. Bara det inte blir en dunderklump som ska komma ut. Nu ska jag börja gå varannan vecka till MVC, det känns helt galet ofta. Men självklart är det skönt att hela tiden bli kollad att allt är bra. Hej svejs//P
    Hej pricken,

Jag skall till barnmorskan den 27 augusti och efter det så är det varannan vecka som gäller för oss med, det har varit en gång i månaden nu.

Ha det gott

Bette
  • Bette

Pricken har du gjort ultraljud för att kolla blodflödet till barnet, det skall jag göra den 24 augusti.

Bette

• Bette

Halloj på er tjejer,

Jag har fått min havandeskapspenning godkänd så det känns otroligt skönt faktiskt. Jag jobbar bara tills i början på oktober. Bebben sparkar varje dag det är så otroligt härligt att känna honom.

Ha det gott

Bette

BF 6/12, det blir en pojke.
  • Bette
    Samarin74 skrev 2009-08-17 19:56:23 följande:
    Hej! Jag tar den för att " torka ut", dvs nedregleras. Japp, citronvatten dricker jag och tranbärsjuice ska inhandlas imorgon. Jag kan inte tömma blåsan helt. Det kommer ut lite varje gång och svider gör det. Hade det inte varit för den förbenade injektionen hade det inte varit snack om saken, men nu vet jag inte om det är en ren och skär biverkan. En "jävulsk" sådan i så fall.... Tack för ditt svar
    Det är väl inte troligt att du får biverkan efter tre veckor, mest troligt att det är en urinvägsinfektion som du har.

Bette
  • Bette

Vi gjorde ÄD i Riga och fick alla ägg från donatorn. Jag vet inte hur det är i Sverige, själva tyckte vi att det blev för lång väntan med 3 år och ett försök.

Bette

• Bette
    plupp06 skrev 2009-08-17 23:39:23 följande:
    Håller med att väntetiden är hemsk. Har stått i kö två år nu innan det äntligen är dags. Tyvärr får man bara ett försök och sedan står man där igen på ruta noll om det inte lyckas. Blir det mer än 10 ägg från donatorn är man två par som delar på det. Riga känns som en bra alternativ att gå vidare med om det inte går vägen, men vi får ta ett steg i taget och se vad detta nu leder till. Bette visst tog du prednisolon vid ditt försök? Vilken styrka var du rekomenderad? Jag har ju både fel på sköldkörteln, högt TNF alfa samt för höga värden på ett koagulationsprov.
    Hej på dig,

Jag tog inte prednisolon utan dexamethason 0,5 mg samt att jag tog 1 g progesteron per dag och progynon såklart.

Bette
  • Bette

Hallå allihop,

Vill bara meddela att allt är bra med min lillkille i magen{#lang_emotions_smile}, han väger nu 947 gram. Så söt är han, nu kan man se lilla snoppen klart och tydligt. "Noche" ultraljudet gick bra och jag träffade läkaren efter som sa att det är bra, nästa ultraljud blir tillväxtultraljud i vecka 32. Mitt blodtryck ligger bra också 110/70 så allt är toppen.

Många soliga kramar{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_flower}

Bette

• Bette

Det går inte så bra, jag har karpaltunnelsyndrom i höger hand, jag kommer nog bli sjukskriven. Men annars är allt toppen.

Bette

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5