Pricken76 skrev 2009-10-15 22:49:43 följande:
Tusen tack för alla tipsen Emmy! Jag är öppen för alla former av smärtlindring. Tar gärna akupunktur och sterila kvaddlar i början. Sedan späder vi på med lustgas och blir det för jävligt så går vi på EDA:an... Får man som du en tre dygns förlossning så förstår jag att epiduralen är helt underbar. Bara för att man tar det behöver det inte betyda att man behöver sugklocka...bara man är tillräckligt öppen innan den läggs. Funderar på att köpa ett par skabbiga tofflor att ha med mig. Har man otur så får nog tofflorna stå ut med både det ena och det andra. Då är det rätt skönt att bara kunna kasta dem. Fritt sinne har jag nu och jag hoppas jag har det då oxå. Det är första gången som smärta är positiv. Jo jag har förstått att amning kan ta en hiskelig tid i början. Framför allt innan både barn och mamma fått in vanan. Är nog inte helt fel att familjen är hemma själva ett par dagar innan man invaderas av familj, vänner och släkt. CD har jag tänkt att bränna i flera dagar...ska ta mig i kragen i morgon. Om inte annat har jag två favoriter i bilen, så då åker de i varje fall med till förlossningen. Bette: Skönt att allt såg bra ut, förutom njurbäckenet då. Min krake låg också på + 15 på det sena
ul. Skönt att de har lite att ta av. Amelie: Skönt att se hjärtat för andra gången. Bara till att grattulera. När har du
bf? Just nu har bebisen hicka...annars är allt som vanligt. Den bökar och buffar där inne. När ska du komma ut? Snart har vi avverkat vecka 38 också. Det närmar sig.... Ha en skön fredag! Kram till er alla
När vände sig din bebis med huvudet nedåt? Jag är ju i vecka 32+3 idag och han ligger i säte. Läkaren sade att i vecka 35-36 brukar de fixera sig. Jag har sagt till parveln att han skall vända sig nu.
Jag satte lite krav hos doktorn, bland annat att jag inte vill gå över tiden, så ett planerat kejsarsnitt är inbokat den 7 december men förhoppningsvis har lillkillen redan kommit då. Han skall fixera sig nu tycker jag.
Bette