• Bette

ÄD på KS Huddinge Del 5

Hej på er,

Startar om tråden då den gick ut den 9 augusti. Hoppas att alla har det superbra.

BF 6/12, det blir en pojke.
  • Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5
  • Bette
    Pricken76 skrev 2009-09-15 20:02:10 följande:
    Amelie: Kan tänka mig att du också blir nedstämd och deppig pga det du går igenom. Hopp och förtvivlan om vart annat. Det är verkligen en stor påfrestning att gå igenom dessa behandlingar. Jag testade plus på RD 14,,,, anledningen till att jag testade två dagar innan huddinges testdag var just denna konstiga molvärk som jag haft i 2 dagar. Samt att jag inte orkade vänta och hoppas mer. Ville liksom bara få det överstökat. Att det skulle bli ett minus och att jag där och då kunde gå vidare. Men så blev det ett plus. Helt galet. På bara någon sekunde kom det upp ett streck (clearblue ej digital) och jag tänkte, japp det blev minus och efter ett par sekunder till kom nästa streck. Oj det är plus... Helt ofattbart. Nu känns det mer än väl att det är någon i min mage. Den bökar och stretar på ena sidan jämt. Ligger med rumpan upp på revbenen, så jag har nästan ständigt ett tryck där. Lite lätt smärtsamt. Är i vecka 34 nu, så tiden tickar på i en himla fart. Känns som om det börjar bli dax att handla lite grejer snart. Måste passa på att njuta av att vara gravid eftersom det är det jag längtat så efter, för snart är det över. Men det är svårt att njuta fullt ut då man sover dåligt, inte kan röra sig pga sammandragningar, har sura uppstötningar mm
    Men visst är det härligt att känna av bebben i magen. Jag är i vecka 29 nu och jag tycker att jag sover helt okej faktiskt. Vi har en stor dubbelsäng. Jag tog också test 14 dagar efter enligt instruktion från Riga och det blev ett plus direkt, helt otroligt mysigt. Jag hade också molvärk i början.

Bette
  • plupp06

Nu har man knapra östrogen tabletter, snart är det dags förhoppningsvis om äggen räcker till oss.

Har era respektive varit med vid insättningen? Tyvärr verkar det som om de "ungefärliga" datumen vi fått krockar med min sambos tjänsteresor utomlands
    Visst sätter man tillbaka 3 dagar efter äggplock?

• Pricken76

Estra: jag fick tillbaka embryot 2 dagar efter äggplocket. Min man var med...känns som att detta är vår gemensamma resa, så han ville alltid vara med mig. Men egentligen hade det inte spelat så stor roll. Insättning känns så lättsamt jämfört med äggplockning.
    Håller tummarna att du får massor med guldägg.

• plupp06

Jasså är det 2 dagar efteråt insättning sker, jag trodde det var 3 dagar efteråt. Hoppas det löser sig med datumen, jag vill verkligen inte göra detta själv.

• Hinos

Min man har varit med på allt, alla undersökningar, kollat slemhinnan, i Riga, tog det som semester. Så vi har följt varandra hela tiden. Han är nu även med hos barnmorskan när vi blivit gravida!! Det känns bra och tryggt och underbart att han vill vara delaktig!!

• Gottisen
    plupp06 skrev 2009-09-16 20:49:49 följande:
    Nu har man knapra östrogen tabletter, snart är det dags förhoppningsvis om äggen räcker till oss.Har era respektive varit med vid insättningen? Tyvärr verkar det som om de "ungefärliga" datumen vi fått krockar med min sambos tjänsteresor utomlands Visst sätter man tillbaka 3 dagar efter äggplock?
    Det är olika när man sätter tillbaka embryorna, det beror på hur de delar sig. Vanligast är väl 2 dagar men det kan även bli 3-4 dagar. Jag har haft både 2 och 3 dagar efter.
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-09-16 22:00:50 följande:
    Jasså är det 2 dagar efteråt insättning sker, jag trodde det var 3 dagar efteråt. Hoppas det löser sig med datumen, jag vill verkligen inte göra detta själv.
    Jag åkte till Riga själv, min man var där och lämnade sperma tre dagar innan insättning, sedan så vilade jag i deras vilorum tills det var dags att åka till flygplatsen. Fick två embryon tillbaks.

Bette
    BF 6/12, det blir en pojke, så mysigt.
  • Bette

Min man hade sedan middagen färdig till oss två när jag kom hem från Arlanda, det var väldigt mysigt.

Bette

• Pricken76

Amelie. Nu börjar det närma sig testdag... pirrigt. Hoppas hoppas hoppas.

Hoppas ni får en trevlig helg. Vi ska för första gången shoppa lite babygrejer. Känns mkt roligt. Men lite svårt att veta vad som kommer behövas.

• Bette
    Pricken76 skrev 2009-09-18 15:51:46 följande:
    Amelie. Nu börjar det närma sig testdag... pirrigt. Hoppas hoppas hoppas. Hoppas ni får en trevlig helg. Vi ska för första gången shoppa lite babygrejer. Känns mkt roligt. Men lite svårt att veta vad som kommer behövas.
    Det är klokt att göra en lista över allt man behöver köpa, anmäl dig på pampers hemsida så får du en gratis blöjhink.

Bette
Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5