Min fru har tappat intresset för mig.
Jag är rädd att min fru inte tycker om mig som en sexuell partner längre. Jag är övertygad om att hon älskar mig mycket och att hon inte vill "byta ut" mig pga praktiska skäl med hus och barn osv. Vi är ca 30 år, har varit tillsammans i ca 10 år och har två små barn. Bebisåren är förbi (den yngsta snart 2 år) och jag hoppades verkligen på att denna vår och sommar skulle bli vår återförening, att vi skulle bli ett par igen. Jag har verkligen fått tillbaka känslorna och längtar verkligen efter både skratt, kramar och givetvis härligt sex igen. Min fru däremot verkar helt ha tappat suget.
Jag har länge väntat på att hon spontant skall visa någon slags tecken på förälskelse. Ett "du luktar gott" eller "du är mysig" eller liknande skulle vara underbart att få höra. Eller att hon bara råkar klämma mig lite på rumpan när hon går förbi eller helt enkelt ger mig en spontan kyss och kram någon gång. Inget av detta har hänt det senaste året. Vi har sex 1-2 gånger per månad i bästa fall. Detta efter en hel del uppvaktning och önskemål från min sida vilket får mig att känna mig värdelös och skamsen i efterhand. Förr brukade hon liksom vakna till efter en kväll med bra sex och vara lite mer intresserad dagarna efteråt. Nu kan jag inte ens minnas när hon tog initiativet till sex senast. Det känns snarare som om hon blir mindre sugen på sex efter att vi har haft det.
Är det kört för mig? Jag har försökt prata med henne men det är alltid någon form av formsvacka (värk någonstans eller liknande) som hon skyller på. Att be henne säga mysiga saker till mig kan jag inte, det skulle kännas förnedrande om det inte kom från henna själv om ni förstår vad jag menar. Någon som varit i min frus sitution som kan ge mig en tänkbar förklaring till vad som sker?
Rädd att jag måste ställa henne mot väggen snart men jag är rädd för svaret. Jag vill verkligen ha henne och att hon får tillbaka suget efter mig men är samtidigt rädd för att vara för angelägen och uppvaktande. Hur länge kan sådana här formsvackor som hon har hålla i sig. Det har gått ett år nu med riktigt dåligt intresse från hennes sida, är det kört?
//Mycket fundersam och orolig make