• flpappan

Min fru har tappat intresset för mig.

Jag är rädd att min fru inte tycker om mig som en sexuell partner längre. Jag är övertygad om att hon älskar mig mycket och att hon inte vill "byta ut" mig pga praktiska skäl med hus och barn osv. Vi är ca 30 år, har varit tillsammans i ca 10 år och har två små barn. Bebisåren är förbi (den yngsta snart 2 år) och jag hoppades verkligen på att denna vår och sommar skulle bli vår återförening, att vi skulle bli ett par igen. Jag har verkligen fått tillbaka känslorna och längtar verkligen efter både skratt, kramar och givetvis härligt sex igen. Min fru däremot verkar helt ha tappat suget.
    Jag har länge väntat på att hon spontant skall visa någon slags tecken på förälskelse. Ett "du luktar gott" eller "du är mysig" eller liknande skulle vara underbart att få höra. Eller att hon bara råkar klämma mig lite på rumpan när hon går förbi eller helt enkelt ger mig en spontan kyss och kram någon gång. Inget av detta har hänt det senaste året. Vi har sex 1-2 gånger per månad i bästa fall. Detta efter en hel del uppvaktning och önskemål från min sida vilket får mig att känna mig värdelös och skamsen i efterhand. Förr brukade hon liksom vakna till efter en kväll med bra sex och vara lite mer intresserad dagarna efteråt. Nu kan jag inte ens minnas när hon tog initiativet till sex senast. Det känns snarare som om hon blir mindre sugen på sex efter att vi har haft det.
    Är det kört för mig? Jag har försökt prata med henne men det är alltid någon form av formsvacka (värk någonstans eller liknande) som hon skyller på. Att be henne säga mysiga saker till mig kan jag inte, det skulle kännas förnedrande om det inte kom från henna själv om ni förstår vad jag menar. Någon som varit i min frus sitution som kan ge mig en tänkbar förklaring till vad som sker?
    Rädd att jag måste ställa henne mot väggen snart men jag är rädd för svaret. Jag vill verkligen ha henne och att hon får tillbaka suget efter mig men är samtidigt rädd för att vara för angelägen och uppvaktande. Hur länge kan sådana här formsvackor som hon har hålla i sig. Det har gått ett år nu med riktigt dåligt intresse från hennes sida, är det kört?

//Mycket fundersam och orolig make

• Svar på tråden Min fru har tappat intresset för mig.
  • Anonym (...)
    Anonym (skild) skrev 2009-08-14 00:53:56 följande:
    Jag var nog i din sambos situation. Det berodde till största delen på brist på uppskattning, brist på hjälp i hemmet och TRÖTTHETVad gör Du hemma? Vad gör Du med barnen? Får HON uppskattning och komplimanger?Jag gjorde ALLT och han undrade varför jag aldrig hade lust. Det ENDA jag kunde tänka på när jag lade mig i sängen helt slut efter en dag på jobbet sen matlagning, disk, tvätt, läggning av barnen etc var hur länge jag skulle få sova innan jag var tvungen att gå upp med barnen. DÅ har man INGEN lust eller ORK att bry sig om sex kan jag säga.
    Jag skriver under på det där.
    Att erat yngsta barn är 2 år behöver ju inte betyda någonting om det barnet fortfarande inte sover ordentligt och hon är uppe och yrar på nätterna?
    Trötthet är den största boven till min brist på sexlust tror jag.
    Tappade den rejält när vi fick barn och den blev ännu mindre efter andra barnet men så har jag varit mycket tröttar sen dess också.
    Sen kan det vara så att hon helt enkelt tröttnat men det behöver inte alls vara så hon kanske helt enkelt bara tappat lusten men då måste ni jobba för att få den tillbaka.
    Eller vänta tills barnen börjar sova ordentligt.
  • Anonym (...)

Och vart har ts tagit vägen??

• Mike03

Det handlar inte om trötthet. Det handlar om att hon vill ha en ny kuk. Så enkelt är det. Ingen kvinna är en ängel. Min förre detta fru slutade ha sex med mig redan 4 år inne i förhållandet. Jag betalde det mesta, och vi delade alla hushållsansvar. Jag diskade, tvättade, fixade bilen, masserade henne varje kväll, och allt möjligt. Hon sa att jag var så söt men jag fick ingen sex på många år. En dag medan jag tvättade kläderna såg jag en stor sperma fläck på hennes skjorta. När jag konfronterade henne, nekade hon inte och ville att jag packar och flyttar inom två månader och så gjorde jag. 

• Anonym (Tjejen 41)

Jag vet inte hur pass öppet du kan prata med din fru? Hon kanske tycker sexet är för tråkigt, dåligt osv. Får hon orgasm? Vet du om hon har några hemliga fantasier? Berätta för henne om något du gillar som hon inte vet. Öppna en flaska bubbel när barnen somnat och försök prata. Många kvinnor är lite undergivna och vill ha lite tuffare tag i sängen men vet inte om det/vågar inte säga det. Försök få henne att se dig som en man och inte bara en mjukispappa. Överraska henne, smek och slicka henne länge, se till att hon kommer, ge henne massage, säg att hon är vacker, fin och sexig. Ge henne njutning utan att kräva något tillbaka, få henne att bli alldeles galet kåt så kommer hon att vilja ge tillbaka. Har ni provat att titta på porr ihop? Det kan jag tycka är superhett.

• Anonym (Varför ta upp)

en tråd som är över 4 år gammal?

• Anonym (Mmm)

Har precis samma situation som TS. Jag försöker verkligen av hela mitt hjärta skapa rätt förutsättningar för vårt förhållande. Jag gör en absolut merpart av allt hushållsarbete, jag tar alla nattpass med barnen för att hon ska känna sig pigg, jag ger henne ärliga komplimanger, kramar etc. Jag pressar inte henne sexuellt, vi har bra ekonomi tack vare mitt jobb. Jag kan ge 200 komplimanger innan jag får något pliktskyldigt tillbaka. Spontan kram elr puss finns inte. Jag vet faktiskt inte hur länge jag står ut med tanke på att jag känner mig konstant avvisad. Utseende mässigt har jag inte förändrats och jag är noga med att hålla mig i fysisk trim. Samtidigt älskar jag henne. Hon är allmänt hemlighetsfull och ibland känner jag bara att den dagen jag blir dumpad bara ligger runt hörnet. Det är min största rädsla. Hon är dessutom inte speciellt intresserad av att kommunicera djupt och har aldrig varit så det är rätt lönlöst att ta upp dialogen även om jag många gånger istället påpekat hur jag vill att hon ska vara mot mig, kramas etc och vad jag behöver för att må bra. I början av vårt förhållande hade vi inte dessa problem med närhet etc. Jag känner ingen oro över att hon är fysisk otrogen, men jag oroar mig över att hon mentalt är någonannanstans med sitt hjärta. Jag vet inte riktigt var jag vill komma, ville mest skriva av mig. Ibland är livet tufft.

• därför

Det har väl ingen större betydelse hur gammal tråden är??? Själva problemet är väl ännu aktuellt för många och personen som startade tråden har beskrivit sitt problem på ett mycket förståerligt sätt. Vi är många som har nytta av denna 'gamla' tråd.
    Känslan av att makan inte mera vill och att man 'tvingar sig på' är destruktiv. Man vågar ej heller fråga för man är rädd för svaret, eftersom man själv känner till alla fel man har och att gräset är grönare annanstans. Samtidigt vet man att makan ej är den som skulle vara otrogen men själv funderar man på vad som skulle vara bättre... vara otrogen och ej 'kräva' skyldighetssex eller... å andra sidan vet man att man ej vill vara otrogen...
    Makan vill oftast ha närhet och kramas men ej gå längre, själv vill man. Ofta funderar man på att vem av oss två som är mer självisk och blir frustrerad och avundsjuk när man hör kvinnliga bekanta som beklagar sig över ovilliga män, världen är orättvis... 

Hjortfot
  • Osk

Vill bara veta hur ni fruar tänker.. Har varit ett par i 14 år gifta i 2 år. Nu finns inga känslor kvar. Jag får tjata till mig sex en gång i veckan.. Ca fem minuterande är det klart. Att hångla....kommer inte på fråga.. Har inte hänt på flera år... Kramas och smekas... Ja från min sida... Skulle jag vilja att hon tog på mig (då inte sexuellt utan typ på armen eller benet) måste jag be om det och då gör Hon det i typ 10. Sekunder... Ja jag vet redan svaret... Men jag vill inte.. Jag älskar henne och vill leva med henne...va fan ska jag göra..

• lille Birger

Dumpa henne låter som en bra idé.

• C på den
    flpappan skrev 2009-08-03 00:56:45 följande:
    Jag är rädd att min fru inte tycker om mig som en sexuell partner längre. Jag är övertygad om att hon älskar mig mycket och att hon inte vill "byta ut" mig pga praktiska skäl med hus och barn osv. Vi är ca 30 år, har varit tillsammans i ca 10 år och har två små barn. Bebisåren är förbi (den yngsta snart 2 år) och jag hoppades verkligen på att denna vår och sommar skulle bli vår återförening, att vi skulle bli ett par igen. Jag har verkligen fått tillbaka känslorna och längtar verkligen efter både skratt, kramar och givetvis härligt sex igen. Min fru däremot verkar helt ha tappat suget.
    Jag har länge väntat på att hon spontant skall visa någon slags tecken på förälskelse. Ett "du luktar gott" eller "du är mysig" eller liknande skulle vara underbart att få höra. Eller att hon bara råkar klämma mig lite på rumpan när hon går förbi eller helt enkelt ger mig en spontan kyss och kram någon gång. Inget av detta har hänt det senaste året. Vi har sex 1-2 gånger per månad i bästa fall. Detta efter en hel del uppvaktning och önskemål från min sida vilket får mig att känna mig värdelös och skamsen i efterhand. Förr brukade hon liksom vakna till efter en kväll med bra sex och vara lite mer intresserad dagarna efteråt. Nu kan jag inte ens minnas när hon tog initiativet till sex senast. Det känns snarare som om hon blir mindre sugen på sex efter att vi har haft det.
    Är det kört för mig? Jag har försökt prata med henne men det är alltid någon form av formsvacka (värk någonstans eller liknande) som hon skyller på. Att be henne säga mysiga saker till mig kan jag inte, det skulle kännas förnedrande om det inte kom från henna själv om ni förstår vad jag menar. Någon som varit i min frus sitution som kan ge mig en tänkbar förklaring till vad som sker?
    Rädd att jag måste ställa henne mot väggen snart men jag är rädd för svaret. Jag vill verkligen ha henne och att hon får tillbaka suget efter mig men är samtidigt rädd för att vara för angelägen och uppvaktande. Hur länge kan sådana här formsvackor som hon har hålla i sig. Det har gått ett år nu med riktigt dåligt intresse från hennes sida, är det kört?

//Mycket fundersam och orolig make
    Du har tagit ett stort steg genom att formulera detta.

Det är inte kört (har varit där själv), men resan tillbaka till ett levande förhållande kan vara lika lång eller längre än till att hitta en ny. Jag har gamla kollegor som separerat och börjat om på nytt och hamnat i samma sits igen. Av den anledningen ville jag personligen testa en annan lösning.

Jag började med att göra så här. Jag visade min partner repotage och inlägg som berörde de problem jag menade att vi hade. Bara det var känsligt, men bekräftade för mig samtidigt att det berörde frun. Efter att detta landat (inte utan långa samtal och upprörda känslor) började jag visa henne inlägg på FL. Det var inte uppskattat. Hon vet hur jag skriver och frågade omedlebart om det var jag som skivit.......

Nu finns det fler som skriver i detta ämne och en av de längsta  och bästa är "kvinnligt perspektiv på noll sexlust efterlyses". Jag har läst hela och det tar tid....

När du läst en del av denna och andra bör du visa din partner liknande trådar på FL och säga att du vill att ni börjar prata om det här. Säg att du vill att saker ska bli som de upplevde att de var förr eftersom du vill utveckla ert förhållande, inte avveckla det.

Lycka till. 
  • SoFarSoGood01

Jag sitter även jag i liknande sits.... Försökt att prata om det, se till att förutsättningar finns genom att ta majoriteten av hushåll och barn för att "trötthet" inte ska gå att använda som ursäkt.
    Min nya strategi blir att gå tillbaka till den jag var när vi träffades (utan att för den skull, knulla runt och vara full i tid och otid ) så gott det går under rådande förutsättningar.

Vad jag inte förstår (när jag läser trådar) är att om livet är så jävla jobbigt med stress och annat att man inte ens vill ligga längre, är att man inte tar ansvar för sin egen situation och styr upp det.... om mitt liv var så jobbigt att jag inte ville knulla längre, då skulle jag söka hjälp (om jag intte kunde förändra det själv).
    Och sen resonemanget om att en disk eller en dammsugning skulle vara nån sorts förspel???? Vad fan har de med varandra att göra, då prioriterar man helt galet, iaf i min värld!

Jag är oxå trött och stressad, speciellt när man gjort majoriteten av hushållsgörat, unge o jobb, då tycker jag att det fan är extra gött att få ligga lite, få lite må bra hormoner, hänge sig åt varandra även om det är en kortis, att unna sig lite njutning i den annars hektiska vardagen.... det ska ju vara en oas där man får möjligheten att vara där för varandra på ett positivt sätt.
    Ändå så är det sex som oftast prioriteras bort först när det blir kämpigt (som det är ibland) i tvåsamheten, typ det enda av sitt liv man sparar exklusivt till den andra (resten kan man få hjälp med, eller ha vänner till).
    En deal breaker om man frågar mig...

Klart jag fattar att vem som helst kan ha en svacka, och det finns omständigheter där man inte kan räkna med sex ett tag, men det är ju inte under sådana omständigheter normalt funtade anser sig bli "bortglömda" sexuellt. 

Och är det så att partnern inte tänder på eller har tröttnat mm då är det deras skyldighet att säga det när man lyfter frågan om varför man inte ligger längre.... annars har de inte ett ben att stå på den dagen den andre visat sig varit otrogen....
    Varför skulle det vara viktigare att "i förväg" varna/säga till om att man tänker vara otrogen när det på nått sätt anses som ok att vägra prata ärligt med sin partner om hur man ser på det gemensamma sexlivet. Båda är isf ettt svek och ska "straffas" likvärdigt. 

Hmmm inte meningen att raljera, har bara funderat förmycket på sånt här på sistone....              

Jag har svårt för "auktoriteter"
  • Robespierre

Känner igen problemet, tyvärr finns det inte mkt man kan göra för att få kvinnorna att få uppleva samma avspisning som de kan göra oss genom att vägra sex. Sluta vara trevlig kanske och låta de betala för allt de tar för givet kanske får enstaka att fatta (osäkert dock) de sitter tyvärr med alla trumf korten på handen brother :(

4 8 15 16 23 42
  • Anonym (Maken)
    därför skrev 2013-09-21 10:30:34 följande:
    Det har väl ingen större betydelse hur gammal tråden är??? Själva problemet är väl ännu aktuellt för många och personen som startade tråden har beskrivit sitt problem på ett mycket förståerligt sätt. Vi är många som har nytta av denna 'gamla' tråd. Känslan av att makan inte mera vill och att man 'tvingar sig på' är destruktiv. Man vågar ej heller fråga för man är rädd för svaret, eftersom man själv känner till alla fel man har och att gräset är grönare annanstans. Samtidigt vet man att makan ej är den som skulle vara otrogen men själv funderar man på vad som skulle vara bättre... vara otrogen och ej 'kräva' skyldighetssex eller... å andra sidan vet man att man ej vill vara otrogen... Makan vill oftast ha närhet och kramas men ej gå längre, själv vill man. Ofta funderar man på att vem av oss två som är mer självisk och blir frustrerad och avundsjuk när man hör kvinnliga bekanta som beklagar sig över ovilliga män, världen är orättvis... 
    Hjortfot

Håller helt med!!!
    Robespierre skrev 2013-09-25 21:00:59 följande:
    Känner igen problemet, tyvärr finns det inte mkt man kan göra för att få kvinnorna att få uppleva samma avspisning som de kan göra oss genom att vägra sex. Sluta vara trevlig kanske och låta de betala för allt de tar för givet kanske får enstaka att fatta (osäkert dock) de sitter tyvärr med alla trumf korten på handen brother :(
    4 8 15 16 23 42

Ja så är det. Men jag skulle ändå vilja höra mer från kvinnor som varit i denna "svacka", är den bestående eller är den alltid "tillfällig"???
Svar på tråden Min fru har tappat intresset för mig.