Min fru har tappat intresset för mig.
För att vara helt ärligt så tror jag att det är kört med sexet. Det är ingenting som, efter så lång tid, kan komma tillbaka bara för att du bjuder henne på en spa-weekend med trerättersmiddag, massage och en bädd med rosor. För mig är lusten någonting mycket primitivt som hunger och sömn, som man inte kan tvinga fram om man inte känner det själv.
Det som är oroande är ju att hon inte ger dig bekärftelse genom att tala om hur fin du ät, spontana smekningar, en lång kyss osv, mitt i vardagen. Någonstans får man stätta ner foten och berätta att man inte känner sig sedd men vill få det att fungera om båda är med på det.
Det sista du vill bli är en toffel som uppvaktar i evigheter. Sen sitter du är 55 år gammal, barnen utflugna och har separata sovrum med din så kallade livskamrat till hagga och du har gått miste på ett sexliv som kunnat nå oanade höjde om du hade varit smartare och bytt partner till någon som verkligen uppskattar DIG.
Att ta någon för givet är att gräva sin egen grav, vilket din partner verkar göra.