Inlägg från: JennyCecilia |Visa alla inlägg
  • JennyCecilia

Min fru har tappat intresset för mig.

Hellu!

Jag tror det kan bero på fler orsaker.
    En är att man är trött.
    Mycket på jobbet, mycker tankar på ekonomi kanske. Osv.
    Det kan bero på att man är deprimerad.

Du skriver att du inte vill be om komplimanger.
    Säg att du behövre bekräftelse.
    Att du behöver höra bra saker om dig själv.

Det är oki att säga så. I ett förhållande så är det en av byggstenarna.Att man pratar och berättar hur man vill ha det. Ingen av er är ju tankeläsare.

Om jag känner mig trött eller nere så kan jag gå till min man och säga att jag behöver bekräftelse.
    Han brukar då köpa blommor, godis, underkläder eller smycken eller bara ge mig en kram.

Jag tror att när det kommer till perioder när det känns så här är det dags att lära känna varandra igen.

Påminna varandra om när man träffades och varför man är tillsammans.

Ett alternativ är att du går till henne och ber henne berätta om när ni träffades.
    Då kommer hon kanske minnas hur allt kändes när det började för er, det kan väcka de känslorna till liv (om de nu börjar mattas av).

Har ni möjlighet att resa bort tillsammans? Bli kära i varandra igen? (om det har mattats av).

Jag anser att det ÄR jätteviktigt att prata med varandra utan att man tex lägger skuld på varandra. Tänker efter innan du tar upp det, så att dina formuleringar inte får henne att känna sig pressad.

Min dagbok: ladyj112.xpy.se/
  • JennyCecilia

Jag håller inte med. Jag vet inte vilket kön det sitter på myndighetschef.

Men som kvinna så säger jag att det är aldrig försent för att lappa ihop en relation. Om båda vill. Och om en man anstränger sig har han/du alla chanser i världen att lyckas. Så det så.

Min dagbok: ladyj112.xpy.se/
Svar på tråden Min fru har tappat intresset för mig.