• Svar på tråden Ofrivilligt barnlös? Deal with it.
  • Ninjalill

Shit, man kanske inte får länka så?

• Fru U

Jo, men ibland blir länkarna fel

• Fru U

Har man inte suttit i sitsen är det svårt att förstå, så är det bara

/Snart tio år utan barn

• uwkiwi1

Jag tycker inte det är snällt att i ett stäng forum vart man behöver vara medlem lägga ut att jag är korkad.. jag försvarar mig gärna på bloggen. Men jag tycker att vissa bara vill missförstå. Inlägget handlar inte om barnlöshet utan mer att jag är ledsen över de vänner jag förlorat pga de fått barn.

mvh/Cecilia Kristensen

• Fru U

Men de facto skrevs det om att det bara var att hantera det, att adoptera eller nåt

FIY finns det inte många barn att adoptera

• uwkiwi1

Nej vad jag tycker bara inte de ska gå ut över vänskapen.

• uwkiwi1

Många människor lever med de värsta hemskheter men kommer efterhand ifund med hur man ska hantera det. Jag har alltid sagt att vad du än har varit med om eller upplevt så är det ingen anledning att behandla andra dåligt.

• LittleMee

Jag förstår inte riktigt vad problemet är?

• jayne doe

Att undvika en gravid väninna/väninna med barn för att man mår vansinnigt dåligt av deras sällskap är inte att behandla dom illa utan att behandla sig själv väl.

Vänskaper tar slut. Man växer ifrån varandra, går åt olika håll. Ibland finns det konkreta orsaker, ibland inte.

Vem är du att sätta dig till doms över dom som inte förmår umgås med vänner med barn?

Sen kan du defintivt inte säga att du "aldrig låta min sorg, ilska eller besvikelse gå ut över mina vänner, familj mm" för det har du inte en aning om förrän du står där med ditt sjunde misslyckade ivf-försök och din überfertila polare är med barn för femte gången och funderar på abort för hon har inte lust med fler barn.

• stor grön drake
    uwkiwi1 skrev 2009-07-30 00:51:34 följande:
    Inlägget handlar inte om barnlöshet utan mer att jag är ledsen över de vänner jag förlorat pga de fått barn. mvh/Cecilia Kristensen
    Men illustrera den inte med en artikel om barnlöshet då.
Svar på tråden Ofrivilligt barnlös? Deal with it.