• uwkiwi1

Ofrivilligt barnlös? Deal with it.

Jag tycker inte det är snällt att i ett stäng forum vart man behöver vara medlem lägga ut att jag är korkad.. jag försvarar mig gärna på bloggen. Men jag tycker att vissa bara vill missförstå. Inlägget handlar inte om barnlöshet utan mer att jag är ledsen över de vänner jag förlorat pga de fått barn.

mvh/Cecilia Kristensen

• uwkiwi1

Nej vad jag tycker bara inte de ska gå ut över vänskapen.

• uwkiwi1

Många människor lever med de värsta hemskheter men kommer efterhand ifund med hur man ska hantera det. Jag har alltid sagt att vad du än har varit med om eller upplevt så är det ingen anledning att behandla andra dåligt.

• uwkiwi1

Jag är ledsen att så många skulle missfårstå. Men de är aldrig trevlig att ha 1000 okända besökare på sin blogg som inte ens läser vad jag skrivit utan bara slänger ut sig massa skit och sedan inte vet vem eller vart någon har lagt upp min länk. Som tur är så har jag för 2 månader sedan fixat så jag kan se varje unik besökare på min blogg så jag visste direkt vart alla inlägg kom ifrån.
    När jag jag skriver om något i min blogg så relaterar jag alltid till mitt eget liv. Och jag vill ännu en gång POÄNGTERA hur vet ni om jag har försökt få barn eller inte. De är väldigt elakt att jag inte vet hur det känns när ni inte känner mig, utan bara läst vad någon ovetande tycker.

• uwkiwi1

Allt är en stor missuppfattning jag tror nog vi menar samma sak men några vill bara missförstå. Jag bloggar om de jag vill och ibland när man läser vissa saker så dyker de upp massa annat som man tänker på och de skriver jag ned. Finns inget mer att diskutera.
    Men känns de bra att hacka på någon som egentligen inte vill något ont så bara fortsätt

• uwkiwi1

När jag läste artikeln fick det mig att tänka på andra saker.. men samtidigt kan jag inte hålla med att de skulle förstöra den vänskapen jag har med mina vänner.. nöjd???

• uwkiwi1

Vad är det som egentligen är problemet?? sluta haka upp dig, kan man bara få blogga om en sak i ett inlägg kan man inte få ta sidospår??

• uwkiwi1

Jag tror inte de skulle förstöra bland mig och mina vänner. Men resten av inlägget handlar om de vänner jag förlorat för de fått barn.. och de är de jag få fram att de är jag ledsen över..

• uwkiwi1

Nej jag står för allt jag skrivit. Tycker bara folk är lite för snabba att döma andra bara för att någon lägger ut en länk på ett forum.

• uwkiwi1

Min blogg misstolkas inte , detta är första gången vissa/ några har misstolkat den, finns också en del som förstår mig precis. Alla har rätt att yttra sig om hur de tror de kommer agera i vissa situationer även fast de inte varit i den själv. Jag vet med mig själv att jag många gånger haft motgång i mitt liv men aldrig varit avundsjuk på de vänner som haft de jag villat ha men inte kan få.

Människor skriver ofta och många ggr om saker de inte varit med om själva och de tycker jag är helt okej. Alla klagar t.ex på alla kändisar varför de gör si eller så. Men menar du då att ingen borde klaga eftersom de flesta inte varit offentliga personer själva??

Eller om människor som begår mord med haft en trasslig uppväxt har man ingen rätt att kommentera detta bara för att man inte blivit slagen som barn eller blivit mobbad??

Jag vet att de är grova jämn liknelser, men jag tycker faktiskt man ska ha rätt att yttra sig om saker fast man inte upplevt dem själv.

Svar på tråden Ofrivilligt barnlös? Deal with it.