• uwkiwi1

Ofrivilligt barnlös? Deal with it.

Uhh jag blir lite trött på detta.. jo för jag håller inte med.. jag hade låtit det förstöra vänskapen man haft i tiotal år.

• uwkiwi1

När det gäller mig så är det så, jag funkar inte så. Som jag tidigare sagt jag har många gånger haft vänner som fått och haft saker jag velat ha. Men jag har fått acceptera de beror nog på hur man är uppfostrad jag har lärt mig att livet är hårt kort och orättvist. De kanske många tycker är en väldigt känslokall syn på livet. Men de motgångar jag haft har jag alltid försökt att göra det bästa ut av de.
    Jag har också alltid sagt att hur illa du än har det så har du ingen rätt att behandla andra folk illa för det.
    Skulle en av mina vänner drabbas av ofrivillig barnlöshet så hade jag haft respekt och varit där för dem i alla tider, och jag hoppas de hade gjort de samma för mig.

Men fortsätt att missförstå

• uwkiwi1

så hanterar du det , så hade inte jag hanterat det. Alla agera vi olika. JAg säger inte de du gjorde var fel bara att jag hade inte gjort så.

• uwkiwi1

De tycker du , de tycker inte jag. Jag känner mig själv och vet hur jag funkar.

• uwkiwi1

I artikeln står de . Att en graviditet orsakar splittring i vänskapsrelationen, är ett nutidsfenomen som blir allt vanligare.

Varför blir det en splittring ? undrar jag ..

Jag skulle göra det bästa åt situationen, min bästa vän hade jag förmodligen haft hos mig för att trösta mig , trots om hade barn.
    Jag hade fått försöka tänka positivt och tänka hur jag ska ta mig till väga för att behålla en lycka inombords utan att ha biologiska barn, hitta andra saker som gör mig lycklig. Men jag vet med mig själv att skulle jag först förlora möjligheten att få barn så vill jag inte förlora mina vänner också. Jag vet också att mina vänner har den repsekten att de inte kastar upp saker i ansiktet på en om det finns en chans att man blir sårad.
    Om det är så jag hade varit ofrivilligt barnlös så hade jag varit förkrossad väldigt länge, men man måste tänka positivt för att överleva annars går hela ens liv till spillo.

• uwkiwi1

Ödmjukhet och empati de har jag allt, jag säger jag förstår er bara jag tror inte jag hade agerat likadant. Kan man inte bara acceptera att människor är olika. Om jag tror mig veta så LÅT MIG. Vad vet du om jag har varit med om , men som en vis kvinna så till mig . Men tänker ju inte på andras olycka när man själv anser sig sitta i en.

• uwkiwi1

Nej nu blir jag irriterad.. ni läser bara de ni vill. Jag har aldrig skrivit de är bara att adoptera... men att om jag vore i den sittsen hade jag tänkt på möjligheterna. Nu får ni f-n ta och ge er. Mitt inlägg var inte illa menat till någon . Detta är befängt och löjligt.

Och du sista som skrev :Vem vet en vacker dag kanske de får äta upp vart ända ord med råge

VA f-n tänker du med jag har redan sagt det är min värsta mardröm, vem är det som egentligen är känslokall. När det enda jag säger är att JAG SKULLE ALDRIG LÅTA DET GÅ UT ÖVER MINA VÄNNER.
    Fy f-n skaffa ett liv och sluta hacka på någon som inte gjort något fel..
    HERRE GUD

• uwkiwi1

Herregud att önska någon det är ju sjukt. Jag är en optimist och ingen pessimist. Och som jag tidigare sa , man ser folks olyckor när man själv anser sig sitta i en.
    Men tack för alla de tusen nya läsare du gett mig. De är juhh faktiskt väldigt många som inte håller med dig.

• uwkiwi1

Hehe nej jag har allt publicerat allt men när folk kommer med slagord så tar jag bort det.
    Nej nu ska jag gå och äta mat och MOVE ON.
    Hoppas allt går bra för dig Fru Naftra för jag önskar allafall inte dig någon barnlöshet.

• uwkiwi1

JAg skrev inte BARA ADOPTERA, , jag skrev att hamnade jag i den sittsen så hade jag försökt göra det bästa av situationen. KOllat möjligheterna för att adoptera mm.

• uwkiwi1

JAg skriver om precis vad jag vill .. yttrandefrihet.. men snälla du läsa hela tråden blogginlägget och kommentarerna så jag slipper upprepa mig 1000 ggr

• uwkiwi1

Lägg ner, hitta någon annan att hacka på. Jag vet allafall med mig själv att hur de än går för mig så skulle jag aldrig lägga ner flera dagar och timmar av mitt liv och kommentera i ett forum och klaga på en tjej som egentligen inte vill något illa utan som har en väldigt positiv och sund inställning till livet.

• uwkiwi1
    Zinzie skrev 2009-07-31 15:23:03 följande:
    I genomsnitt mår ofrivilligt barnlösa lika bra som folk med cancer under tiden de behandlas enligt de studier som gjorts. Så antingen är ofrivilligt barnlösa puckon överlag (vilket ditt och liknande uttalanden antyder), eller så är det en form av livskris som skär så djupt och gör så ont att det är rimligt att förvänta sig att stora delar av livet runt omkring påverkas och att personen isolerar sig en hel del och undviker saker som förvärrar smärtan under tiden som krisen är som svårast.
    Uhh säger jag ännu en gång, och jag skulle gärna också vilja se den länken. Det finns många som lever ett fullt lycklig liv utan barn, de handlar bara om hur man tacklar det.
Svar på tråden Ofrivilligt barnlös? Deal with it.