• Fru U

Ofrivilligt barnlös? Deal with it.

Jo, men ibland blir länkarna fel

• Fru U

Har man inte suttit i sitsen är det svårt att förstå, så är det bara

/Snart tio år utan barn

• Fru U

Men de facto skrevs det om att det bara var att hantera det, att adoptera eller nåt

FIY finns det inte många barn att adoptera

• Fru U

Du kan för xxxxxx inte jämföra att inte få barn med att andra skaffat saker du velat ha men inte kunnat skaffa. Du pratar saker, vi pratar liv

Som andra redan sagt, om man är i den situation att man inte får barn när man vill så kollar man vilka alternativ som finns och ALDRIG att man uttrycker sig med orden "väl fått adoptera"

Det är oerhört svårt att få adoptera, du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om

uwkiwi1 skrev 2009-07-30 10:20:13 följande:
    Jag är ledsen att så många skulle missfårstå. Men de är aldrig trevlig att ha 1000 okända besökare på sin blogg som inte ens läser vad jag skrivit utan bara slänger ut sig massa skit och sedan inte vet vem eller vart någon har lagt upp min länk. Som tur är så har jag för 2 månader sedan fixat så jag kan se varje unik besökare på min blogg så jag visste direkt vart alla inlägg kom ifrån.När jag jag skriver om något i min blogg så relaterar jag alltid till mitt eget liv. Och jag vill ännu en gång POÄNGTERA hur vet ni om jag har försökt få barn eller inte. De är väldigt elakt att jag inte vet hur det känns när ni inte känner mig, utan bara läst vad någon ovetande tycker.
  • Fru U

Problemet är bland annat att man inte kan jämföra sorgen med att inte bli gravid (som artikeln handlar om) och att förlora vänner för att de blir för upptagna med barn samt att bloggaren dessutom påstår att hon inte alls skrivit vad hon skrivit

• Fru U

Just uttrycket "väl fått adoptera" säger allt för mig. Ingen som funderat allvarligt på adoption som ett alternativ till att få barn skulle uttrycka sig så eftersom det är mycket svårt att _få_ adoptera

Folk slänger ur sig den meningen som om adoption vore typ en universallösning vilket det långt ifrån är. Att påpeka detta är inget påhopp men svaren som kom efter påpekandet från folk här på FL var verkligen allt annat än ödmjuka och inkännande.

Att länka till en artikel som handlar om hur jobbigt det är att vara barnlös och se vännerna få barn och sen skriva om ämnet som om det enbart handlade om att man tappar kontakten för att andra får barn tyder verkligen på att man inte förstått problematiken eller ens artikeln.

När vi sen påpekar att det faktiskt är jobbigt (eller favoritordet för dan: kränkande) så möts vi av påhopp och attityden att vi skulle vara bittra och missunsamma

Sånt får mig att se rött

Svar på tråden Ofrivilligt barnlös? Deal with it.