• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Fru U skrev 2009-08-26 15:56:17 följande:

Just sådana människor som säger saker som "om det är meningen...." vill jag slänga ut i skogen, nakna som när de föddes och säga så, lev nu enligt naturlagarna"Det är länge sen vi höjde oss över att enbart göra som naturen och generna säger. Läkarvård i olika former har funnits sen människan började organisera sig (eller gå upprätt om man så vill)
    Jag brukar kontra med att om sjukdomar är meningen ska INGEN söka läkarvård utan då ska ALLA acceptera sitt öde. Konstigt nog går de inte med på det. De söker t.o.m läkare åt sina barn så de går själva emot "meningen"!
    *morrar för idag är ingen bra dag*
  • Pimpinellan

Den här då:
    "du menar väl att ni försöker på ett 4:de? varsitt barn och ett genensamt blir 3 barn.
    ta en paus och tänk inte på att göra barn så brukar det oftast släppa."

VAD in i helvete är de som tänkandet gör? Och vad "släpper"!?

• Pimpinellan
    IVFmamma skrev 2009-08-27 14:39:28 följande:
    Vi har fått en härlig kommentar: Nån av er åker bort 2 veckor och sen när denne kommer hem är ni så sugna på varandra att det blir barn direkt.
    Jamen den var ju underbar! Ungefär lika bra som klassikern: är det äkta kärlek blir det barn. Håhå...
  • Pimpinellan

"man kan alltid bli gravid spelar ingen roll vilken dag det är för chansen finns alltid!"

Nu vet ni det tjejer! Och vi som i tre år försökt pricka äl, nu kan vi slopa det tydligen.

• Pimpinellan

Upp till kamp tjejer!:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m46789561.html

Jag FATTAR inte att folk är så korkade att de verkligen _tror_ på detta och sen för myten vidare? Vem startade nåt så absurt!? I skolan får man ju i.o.f.s inte lära sig nåt vettigt om fertilitet så vad ska man kräva av naiva kvinnor som inget begriper ang. grundläggande fakta?

• Pimpinellan
    pixerpie skrev 2009-08-31 14:17:02 följande:
    Underbart att du tar din uppgift på allvar! Har sett dig i massor av trådar. Dina inlägg stärker- tillhör dem som har svårt att bli gravid (eller allt är ju realtivt, 17 månaden för syskon nu, dottern tog 15 månader på sig!)KRAMAR!!
    Tja,jag har ju massor med tid nu när jag inte har barn så jag kan lika gärna bli en surkärring och satsa på dementerandet!

Kram tillbaks!
  • Pimpinellan

"Vi har försökt tre månader nu och det är jobbigt..."
    Tillåt mig SPY!!

Fru U:
    jag själv vill inte ens umgås med gravida så jag har inga konkreta råd. Säg som det är bara. Jag tror på raka puckar. Orkar man inte stötta så gör man inte.

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"