• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Thalis skrev 2009-07-27 19:37:41 följande:
    Fast du måste ju räkna fåren för att de ska kunna hjälpa!!!
    Räknade senast idag så då måste jag ju bli gravid då!

4everwe2: Bananen och chokladen samtidigt vet jag inte,men det är så gott så prova du!
  • Pimpinellan
    Gul13 skrev 2009-07-27 19:38:26 följande:
    Haha ja det är dom. Vi kelar kanske inte hjärna med baggarna ... men våra tackor är väldigt trevliga och kelna. Vi ska betäcka nu i augusti och då ska jag tälta ute i fårhuset så jag ser hur de bär sig åt och kan få lite tips ...
    Vi har inga stora baggar utan bara lamm. De är kelsna flera av dem med!
    Vi ser fram emot rapport efter tältningen...

cellisen: du kan få låna några och testa! Rekommenderar inte Fru Gnägg för hon är så "pratig",men Fru Kelgris är coolet självt!
  • Pimpinellan

Allså,jag kan inte lämna tråden,men måste tyvärr. Ser fram emot fler "goda" råd och förslag imorron! Nu ska jag ut och klappa får!

• Pimpinellan
    Gräddeline skrev 2009-07-27 19:51:50 följande:
    Jag maste bara hoppa in o saga att Norrbagge har goda rad - salange man inte fatt medicinskt bevisat att nagot inte star ratt till. Sjalvklart hjalper det inte alltid att 'slappna av och tanka pa annat' - men har inga medicinska fel pafunnits sa sitter det mycket mojligtvis i psyket.Jag har sjalv bara forsokt fa barn i 2 manader sa jag hor inte hemma har (annu...)Men jag kan verkligen styrka det Norrbagge sager om att MYCKET MER an man tror sitter i psyket och kan paverka kroppen nagot heeeelt otroligt.Sjalvklart ar det latt att saga "slappna av och tank pa annat" - det ar helt omojligt nar man vill nagot sa mycket som att fa barn.Sen behover det ju saklart inte vara stress som gor att man inte far barn, men i manga fall har folk bevisligen blivit gravida efter att stressen och pressen slappt (som i adoptionsfall).Snalla morda mig inte nu, ville bara flika in detta - och om ni har medicinska problem sa ar det sjalvklart att det inte hjalper att bara slappna av.
    Nån har säkert sagt det förr för jag har inte läst alls sen igår,men du har faktiskt uppåt väggarna fel! Man kan INTE bli infertil/få svårt att få barn p.g.a ens eget psyke! De där som blivit gravida av ditten och datten SKULLE blivit det ändå! Ren slump! Det är såna som du och dina kommentarer vi INTE vill höra mer för det är rena myterna! Du kan omöjligtvis ha nån förståelse för hur det känns för oss som försökt i _åratal_ mot dina endast två månader. Snälla,låt oss ha vår tråd ifred!
  • Pimpinellan

Min svärmor kläckte ur sig detta (inte ordagrant,men samma betydelse): om du börjar dricka kaffe igen och äter en massa slisk ska du se att du blir gravid! Jamenvisst! Socker och fett i massor är ju rena mirakelkuren för kassa ägg eller hur! Skulle kaffe pigga upp äggen eller...? Jag blev så arg så jag tappade målföret. Men hon begriper ingenting hur mycket man än försöker förklara. Hon fick ju fyra lätt och alla barnen också utom vi...

• Pimpinellan
    Gräddeline skrev 2009-07-28 12:17:16 följande:
    Sjalvklart kan jag omojligtvis veta. Darav mina ursakter i inlagget samt de efterat. Jag vet bara att jag var konstant yr i tva ar utan att veta varfor eller fa nagot vetenskapligt bevis pa det, och sedan fatt diagnosen generaliserad angest och fatt terapi och tabletter och gradvis forsvann yrseln - aven om jag var 100% overtygad om att nagot var fysiskt fel. Sen dess har jag lart mig av andra har i traden att psyket tydligen inte kan paverka graviditet, sa jag ber sa mycket om ursakt.Forstar att ni som forsokt sa lange har forsokt med ALLT och hort alla rad. Sa som sagt kravlar jag mig upp ur lejongropen och later er ha er trad for er sjalva - forstar att det behovs! Sjalv ar jag absolut livradd over att inte kunna bli med barn och oroar mig redan nu for det - har redan fatt radet att slappna av, vilket ju ar helt omojligt. Sa det ar skont aven for mig att hora av er har att det inte spelar nagon som helst roll.Lycka till allihop!
    Jag förstod att du ändrat dig sen när jag läste och hoppas du slipper hamna i vårt barnlösa träsk. Jag tillhör dock de få som bara _visste_ när jag började försöka få barn att det skulle bli svårt och jag hade rätt. Lika väl som jag _visste_ att jag skulle få missfall den gången jag äntligen blev gravid,men så brukar jag alltid drabbas av allt elände som finns så inget förvånar mig längre.
    Lycka till med bebbeverkstan!
  • Pimpinellan
    FruNaftra skrev 2009-07-28 12:18:35 följande:
    Mina damer och herrar. Jag VET varför jag blev gravid!Försök 1: Ägde ingen kolonistuga ---> IVF ET misslyckadesFörsök 2: Ägde ingen kolonistuga --> FET misslyckdesFörsök 3: Köpte en kolonistuga!! ---> FET lyckades!!Så där har ni det. Köp kolonistugor, hela bunten!
    Vi har både en gästsuga och en parstuga,men hittills har de inte hjälpt...? Fel utseende kanske?
  • Pimpinellan

Miracle Cats skrev 2009-07-28 12:56:27 följande:

Något som också är ganska konstigt;"Ni kanske vill för mycket och då blir det inget..."

Klart man vill, annars skulle man ju inte försöka 
    Eller den värsta av alla kommentarer: det kanske inte är meningen då att ni ska ha barn. Nähä,men knarkare,pedofiler,psykotiska,de som inga barn vill ha,de som misshandlar dem,de som gör allt för att inte bli gravida,de som super,storröker m.m-DÅ är det meningen!? Har en vän som tror så här och jag har aldrig berättat att vi har problem. Hon hade själv den enorma turen att få två barn efter 40 så hon ska ju hålla tyst...
  • Pimpinellan
    nevadita skrev 2009-07-28 13:03:21 följande:
    Är ni fortfarande vänner? Varför skulle det vara meningen att HON får barn och inte DU? Vilken självgod j-vel.
    Hon har märkliga ideeér överlag. Vi träffas extremt sällan p.g.a avstånd och när hon ringer håller jag god min. Hon vet inte ens om vårt missfall för hon är emot all hjälp ifall man är barnlös och jag blev ju gravid efter IVF-det vore ju att gå emot det som är meningen!
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"