• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • Pimpinellan

Börjar listan med klassikern:
    "Slappna aaaaaav"!
    Fyller på med:
    "Sluta tänk på det"
    Och avslutar för stunden med en annan klassiker:
    "Adoptera!"

• Pimpinellan

Lia: goda råd i all ära,men vi barnlösa har säkert redan följt dem till punkt och pricka och detta är menat som en tråd där vi _driver_ med de "goda" råden vi alla hört. En tråd där vi _får_ spy galla utan att de där förståsigpåarna hela tiden lägger sig i.

• Pimpinellan
    Norrbagge skrev 2009-07-27 18:09:20 följande:
    Jag är helt övertygad om att det i många fall är just psyket som sätter "käppar i hjulet". Det är ju inte direkt EN familj som "mirakulöst" blivit gravid i samband med att de äntligen blivit beviljade att få ett barn via adoption.Hjärnan fixar mer än vi tror och förstår!
    Det är just såna kommentarer som dina vi barnlösa är spytrötta på eftersom de är rena myterna! Kom inte med dem i denna tråd för här har du inte att göra med dem.
  • Pimpinellan
    lia76 skrev 2009-07-27 18:07:37 följande:
    jahopp Ja då får ni spy galla över de där tipsen i all ära
    Nej,inte över såna råd som är vetenskapliga,men denna tråd är ingen hjälpartråd utan en "vi som är less på alla knäppa råd vi fått genom åren-tråd". Senast idag var det en som inte gav sig utan påstod att tänkandet kan göra en infertil och vi som _har_svårt att bli gravida blir heligt förbannade av såna råd och i vart fall _jag_ har behov av att skriva av mig. Stöttartrådar finns massor-detta är en spygalla-tråd.
  • Pimpinellan
    Norrbagge skrev 2009-07-27 18:21:14 följande:
    Myter??! Friska, fertila människor som det medicinskt sett inte finns något fel på sitter oftast på lösningen själv.Sen är det nog en klar fördel att släppa bitterheten och börja gilla sitt liv..?
    Du kan omöjligt vara ofrivilligt barnlös för då skulle du fatta syftet med denna tråd!
    Dina råd är rena myterna ja och vi har fått nog av dem!
  • Pimpinellan

Förra svängen tråden var igång fick vi ihop minst 150 råd. Den värsta (nästan)tycker jag var hon som fick rådet att byta kontorsplats med den som senast blivit gravid för det skulle tydligen smitta!? :-O
    Jordgubbsfilen var ny för mig,men maken äter jordgubbsyogurt så det kanske går lika bra?
    Fler goda råd eller upprepning av samma som ni vill spinna vidare på?

• Pimpinellan
    Kyanita skrev 2009-07-27 19:00:51 följande:
    En till klassiker: Har ni sex?
    *vrider mig dubbel av skratt* !!! _Den_ var också,ny men läggs på minnet förstås. Colan ska självklart inhandlas och testas vid nästa äl. Frågan är hur länge man ska ligga med det? I vanliga fall efter sex gäller tydligen minst en halvtimme med _både_ kudde under och bena i vädret. Blir en balansgång med colan därinne också!
  • Pimpinellan

Vi kan inte ha hund eller katt och våra får har inte hjälpt hittills. Vet inte _vad_ djuren ska åstadkomma/göra egentligen heller... Chokladen har jag hört förr,men det ska tydligen vara mörk choklad.

• Pimpinellan
    Gul13 skrev 2009-07-27 19:32:14 följande:
    Fåren ska du inte lita på. Vi har 79 stycken och det har inte hjälpt ett jävla dugg ... Men de får vi i allafall dräktiga ... fast de är väl avslappnade på rätt ställe kan jag tro!
    Du får hålla koll på var och hur de slappnar av och göra samma sak!
    Helt OT,men visst är får och lamm avslappnande f.ö i alla fall? Älskar dem! Flera av våra _tror_ att de är hundar för de är jättekelsna.
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"