• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Selenea skrev 2009-08-15 10:43:49 följande:
    Ännu en idiot... www.familjeliv.se/Forum-4-252/m46362839.html Nu är man tråkig för att man inte har FANTASI om hur fertiliteten funkar.
    Du var tråkmåns och jag hade et bra ord för att beskriva henne också,men avstod... Idiot kallas det på ren svenska!
  • Pimpinellan
    Marinero skrev 2009-08-15 15:17:07 följande:
    Min bvc sköterska sa nåt jag inte gillade. Att ja de som adopterar får ju oftast ett biologiskt barn, precis som det skulle bero på det Gud va trött man bliiiiir!!!
    Jodå, hela 3-5% av ALLA som adopterat får sen biologiska barn-lika många bland dem som _inte_ adopterat! Säg det nästa gång.
  • Pimpinellan
    LuPeRo skrev 2009-08-15 14:42:16 följande:
    Jag fick höra ett "bra" tips igår...- Sluta umgås med dom som har barn så blir du gravid på nolltid!
    Så fantastiskt! Då vore jag redan gravid då för jag umgås inte med några barn.
  • Pimpinellan
    juluu skrev 2009-08-15 21:57:02 följande:
    Hej!Har aldrig skrivit i tråden innan, men tittat och skrattat lite och känt igen mig i alla kokade saker som folk säger till en...Såg att några av er hade länkat till andra "intressanta" FL-trådar, så håll till godo:www.familjeliv.se/Forum-2-293/m46381490.html
    Det var en fantastisk förklaring! Ja,käre värld hur många försök är man uppe i då: tre år ggr hur många ggr man haft sex tydligen... _Är_ folk korkade på riktigt eller?
  • Pimpinellan
    helenen skrev 2009-08-20 11:56:33 följande:
    Dagens tips: - Vettu,vettu Helenen, jag har kollat runt lite på nätet till dig, och vet du vad jag hittade? Jag hittade en ÄGGLOSSNINGSKALENDER! Skitbra, ni bara använder den så vet ni att det blir på rätt dag, och då blir ni gravida hur fort som helst! (Här pausar hon och kramar om mig.) Ååå, vad jag blir glad för din skull, jag vet ju hur ni kämpat. Grattis!!!Ja. Jo. Vad bra då. Visste ni det? En ÄL-kalender löser hela grejen... Eller inte. Nåja, man får väl uppskatta tanken eller något.
    Men ska man skratta eller gråta åt sån naivitet? Tror de verkligen inte att man _vet_ att man bör pricka äl? Vad sa du till svar då?
  • Pimpinellan

L E A skrev 2009-08-20 21:47:55 följande:

Har inte läst tråden från början men vill tipsa om bidrottninggel (apiforce eller royal gel). Man äter det från mensens första dag o fram till äl. Finns en tråd där det denna månad blev 5 plus.
    Tipsar du på allvar allså? Det är ju såna tips vi annars är dödligt less på för de är ju rena myterna. Har man inte blivit gravid på tre år lär man inte bli det av Apiforce heller. Jag har f.ö testat inför IVF och _aldrig_ haft så dåligt resultat som då!
  • Pimpinellan

L E A skrev 2009-08-20 21:47:55 följande:

Har inte läst tråden från början men vill tipsa om bidrottninggel (apiforce eller royal gel). Man äter det från mensens första dag o fram till äl. Finns en tråd där det denna månad blev 5 plus.
    Tipsar du på allvar allså? Det är ju såna tips vi annars är dödligt less på för de är ju rena myterna. Har man inte blivit gravid på tre år lär man inte bli det av Apiforce heller. Jag har f.ö testat inför IVF och _aldrig_ haft så dåligt resultat som då!
  • Pimpinellan

Och nu fick F.l fnatt...

Hur som helst... Det där med inte tänka på äl är en gåta för mig. Man kan bara _bli_ gravid under äl,men samtidigt ska man tydligen undvika det. Hur går det ihop!? Det där med jästen har jag dock läst om förr. Undrar _vad_ i jästen som ska funka? Jag åt bullar idag som innehåller jäst-det borde räcka va?

• Pimpinellan
    beami skrev 2009-08-21 14:31:33 följande:
    Det är iaf en ursäkt för att få äta mer bullar
    Och vilken bra ursäkt! Här ska bullas dag och natt!
  • Pimpinellan
    Nomis skrev 2009-08-21 14:32:08 följande:
    Åhh vad roligt - det var ju det jag sa, det hjälpte att sluta tänka på det och slappna aaaaaaaaaaaav, jag visste det!"Ehhhh, så det faktum att vi gjort IVF med spermadonation (tack Danmark!) bidrog inte alls? För genom att slappna aaaaaaaav så öppnar sig blockerade äggledare och maken får tillbaka sina spermier! Halleluja!Vi kanske får skylla oss själva eftersom vi inte berättat exakt hur komplicerat fall vi verkar vara, men måste man göra det för att slippa såna idiotkommentarer?
    Ja,folk _är_ korkade som sagt... Att de på fullaste allvar _kan_ kläcka ur sig sånt och än värre_tro_ på det!? HUUUUR skulle avslappning funka mot faktiska fel? Det har de aldrig nån förklaring på. Man visst,männens spermier blir säkert jättebra helt plötsligt ifall _vi_ slappnar av! Logiskt eller hur?
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"