• malin1337

vad är det fulaste namnet du vet?

Berätta om det fulaste namnet du har hört.

Det var en på eniro iallafall som hette tung phung.
    tyckte jag var lite konstigt namn, hahah.

• Svar på tråden vad är det fulaste namnet du vet?
  • Mannehkunda
    festia skrev 2009-07-14 23:10:48 följande:
    Ett till namn jag HATAR är Tingeling. Låter skitlöjligt! Ser framför mig en 120-kilos kåkfarare, då är det inte lika gulligt längre
    Såg för någon dag sen att en medlem här döpt sin dotter till just Tingeling, riktigt illa anser jag:-/

F.ö är Kim mitt enda riktiga hatnamn, har tyckt att det är fult sen jag var barn... Annars är ju Tindra och Kevin rätt uttjatade.
  • EmelieKarlsson

Ojojoj...haha...finns så många!
    Men för att bara välja några:

Liam
    Cassandra
    Isac med 2 a...WHAT liksom? Haha...Isaac....jag fattar inte...
    Urban
    Kevin
    Många av de "nya" namnen
    Ingela
    Valter
    Clemens
    Åslög
    Gunlög

Hahaha...ja jösses...

• festia
    MrsManneh skrev 2009-07-14 23:23:44 följande:
    Såg för någon dag sen att en medlem här döpt sin dotter till just Tingeling, riktigt illa anser jag:-/ F.ö är Kim mitt enda riktiga hatnamn, har tyckt att det är fult sen jag var barn... Annars är ju Tindra och Kevin rätt uttjatade.
    Jag har också sett en del ungar som heter det. Det är för bedrövligt! (Åh, nej! Jag börjar bli gammal tror jag. Jag börjar ju använda min mammas uttryck! )
  • Tess76

Finns många namn som jag inte gillar, bl a Rakel, Tekla, Carianne låter så hårt. Ulrik, Örjan också. Sen gillar jag heller inte alla dessa "påhittade" namn som verkar komma mer och mer - Tingeling, Solstråle och allt vad man kan hitta på.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Bradbury

Mina mesta super-ful-namn:

Tindra, Vilda, Engla, Glimra, Leia, Tuva, Cassandra, Filippa, Ronja, Alexandra, Marika, Kevin, Kim, Leo, Neo, Casper

Finns säkert fler men det var dessa som jag spontant kom på. URK!

• Icca

Namn i sig är oftast inte fula, det är personen i namnet som gör det fult! Jag tycker att Maja är ett av de fulaste namnen bara för att jag har dåliga associationer till det. Gillar inte heller Olle av samma anledning. Samma med Emma.

• Vickanflickan
    Vickanflickan skrev 2009-07-14 23:16:43 följande:
    jag tycker verb kan vara fina som namn. tycker både Vilja och Vilda är fina som namn. men jag skulle aldrig våga välja dom namnen. tänk så mycket pikar man skulle behöva höra om dottern hade en otrolig trotsålder =P
    men jesus. en sv-lärare som jag borde veta vad ett verb är.. nej nu går jag och lägger mej innan jag säger fler dumheter =)
  • EmelieKarlsson

Usch, jag glömde ju för tusan mitt eget namn; Usch! Jag tycker det är vidrigt! Haha, som det kan bli

Svar på tråden vad är det fulaste namnet du vet?