• malin1337

vad är det fulaste namnet du vet?

Berätta om det fulaste namnet du har hört.

Det var en på eniro iallafall som hette tung phung.
    tyckte jag var lite konstigt namn, hahah.

• Svar på tråden vad är det fulaste namnet du vet?
  • mannehund

Alla omstavade namn...Som ska "hottas upp" eller göras unika genom att ändra stavning...Gör även ett i grunden fint namn till fult.... T.ex Zusannah eller Zandrah.
    Sen tycker jag Neo är gräsligt... Gillar inte heller Kevin, Robin, Jaqueline...
    Har kommit på att jag tycker illa om namn som är kopplade till personer jag tycker/har tyckt illa om.... eller husdjursnamn som Smilla eller Molly som inte var männsikonamn när jag växte upp utan det hette katten eller hunden....
    Verkar inte som jag gillar några namn..?

• mannehund

Nu vill sambon säga sitt också; Roger,Mårten, Roland (alla namn med ett å-ljud i...)och nästan alla -y namn; Ronny, Sonny, Conny.... Sen gillar han inte kvinnonamnet Carita.
    Eftersom fantasinamn är så populära så väntar han på första bekanta barnet som på riktigt heter Makka-pakka.. eller Dipsy eller Upsidaisy....;)

• LizzieT

Kerstin och Maj-Britt!!!!

Kerstin för att jag hade en cp-lärare som jag hade på komvux som var helt bombad och Maj-Britt för att det är en vän till familjen som jämnt ska skryta om hur duktig hon är och om någon är bättre än henne så är hon fortf bäst, typ om någon har brutit ena benet så har hon brutit två!

• MaddeB

Lenita, Carita och Benita. Jag får ont i öronen bara jag hör de namnen. Så fruktansvärt fula. Stackars människor som måste heta det. Sen kan man ju inte förneka att Kevin är så fult att klockorna stannar. Än en gång stackars barn som påtvingats detta totalt misslyckade namn.

Svar på tråden vad är det fulaste namnet du vet?