Inlägg från: luzorsus |Visa alla inlägg
  • luzorsus

Augustibebisar 2008, del 8

lille08 skrev 2009-08-15 14:57:02 följande:
    sockertopp: Hihi, tycker att jag låg i här i morse och fixade i köket... men det var inget mot dig! Gjorde ett par pajer tills ikväll + kladdkaka + tvättade. Luzor: Det där med att bli torr på natten går inte lika lätt att träna som att bli torr på dagen eftersom det har nåt att göra med nån enzym i kroppen. Fast det man kan tänka på är att inte ge så mycket att dricka innan kvällen och att man tar upp barnet och låter det kissa innan man själv går och lägger sig. Men som sagt, det är ju så olika det där. Min store kille blev torr både på dagen och natten samtidigt när han var ca 2½ år. Då klämde han ändå alltid i sig 250 ml välling innan han somnade. Sen har vi min sambos 5½-åring där det fortfarande blir olyckor ibland om nätterna. Jucea: Jo, vi vad med på budgivningen men priset landade på 2,3 miljoner och vi tyckte det var för mycket. Typiskt nog dök det ju upp ytterligare en budgivare mitt i budgivningen och det var de som sedan köpte huset!
    Harhörta v de på BVC att de inet tycker det är nån vits att blöjträna på natten innan barnen ens visat tecken på att bli torrare, inte helt tora, på natten...Tova kisar på som vanligt på natten, oavsett om hon får dricka eller ej...
    Brorsans tjej tog de upp och hade sig med, och gör ibland fortfarande då hon är 8 år.........hon är fortfarande ej torr på natten..
  • luzorsus
    Melva skrev 2009-08-15 23:12:11 följande:
    . luzorsus: jag vet att det är vanligare bland tjejer än killar att ett hormon saknas som gör att dom inte kan hålla tätt nattetid. Då kvittar det hur mycket man "tränar". Men det brukar ordna till sig i 7-8 års åldern. Makens systerdotter hade så och fick nattblöjor av sjukvården.
    jaha, så det är så alltså. Intressant.
    De på BVC sa att är de inet natttorra då det är dags för 5 års koll så brukar de ta upp det då och diskutera alternativ som larm i trosan , mediciner etc..
  • luzorsus

har haft första dagens inskolning med Myra idag, Håller på totalt i 2 veckor. Kul men inser att det bar aär två veckor kvar innan jag börjar jobba oxå och inet får var ahemma med Myra och gosa hela dagarna

• luzorsus
    3 barns mamma84 skrev 2009-08-17 10:59:28 följande:
    Hur har ni inskolningen ? När ebba var liten 1år och 3mån hade hon inskolning i 1 vecka jag var med henne 1 dag och andra dagarna var hon ensam i 1 timme och jag kom tillbaks. Sen började hon tidigare för hon ville stanna kvar. Med Didos hade jag inskolning i 1 vecka men då var jag med honom hela dagen från Mån-Tors kl 09.00-15.00 I fredags var han ensam och allt gick super bra klockan 09.00-14.30 I morgon har han dagis själv
    idag var hon där en timme med oss i samma rum, på onsdag-fredag så kommerhon vaar en timme, vi kommer gå därifrån, typ till fikarummet eller nåt så att vi finns i närheten om det skulle behövas.
    Nästa vecka så är hon där kvart i nio till halv elva mn och tisd
    onsdag- fredag nästa vecka så är det kvart i nio-efter vilan, då får de vara med på lunchen och även prova att vila där,då kan man gå ifrån men finnas tillgänglig att komma dit om det skulle behövas.
  • luzorsus

jag och Micke har varit tillsammans i 13 år Förlovade i 12, gifta i 2 år.

Grattis!

• luzorsus

Min hårbotten har varit supertorr här på slutet så jag provar på en hemmakur....eller eg. ett sätt att tvätta håret utan starka schampoon...bikarbonat +vatten= gnugga in i hårbotten ordentligt, länge...skölj ur med en blandning av vatten och äppelcidervinäger....håret var skitigt och fett innan och nu känns det superrent och hårbotten har inte kliat som den gjort tidigare...kanske this is the shit för mig? Hoppas det..

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8