Inlägg från: luzorsus |Visa alla inlägg
  • luzorsus

Augustibebisar 2008, del 8

jaha, ny tråd Har avrit och hälsat på på Myras dagis idag,ja man är ju redan hemma där i och med att Tova går där men det var kul att träffa de som skulle bli Myras dagiskompisar till hösten. Plus att storasyster tyckte det var skitkul att leka lite på storbarnsavdelningen hon flyttas över till till hösten.

• luzorsus

oooh, nu har jag beställt nu tatueringstid... Så trevligt.I november ska jag göra mer....ska då göra ett gammalt knallrött old school Sacred heart hjärta med en banner över med båda barnens namn på och så ska den vara lite insvept i rök(svart) så det blandas in med den nuvarande. Ser verkligen fram emot det

• luzorsus

Lina S skrev 2009-06-30 20:06:09 följande:

Har varit och tagit ett kvällsdopp innan, gud vad det var skönt i vattnet. Det var en bit över 20 grader! Nu ska jag göra rabarberchutney, har fått massa rabarber av en kompis! Sen får jag cykla en halvtimme, blää, men det är bara att bita ihop!
    recept? Vad serverar man det till?
  • luzorsus

hur funkar det här

jag är bortrest
    mannen är på jobbet
    farmor har hand om ungarna eftersom Tova har sommarlov och Myra är ju hemma oxå... .....men de blir sjuka och farmor vill ej ha hand om sjuka barn....

Kan mannen fara hem från jobbet och vab:a då?

Hur blir det med intyg från förskoal etc??

• luzorsus

så här var det:
    Eftersom jag har Fp så måste jag vara med barnen...jag ska alltså inte vara bortrest då,då har jag ingen rätt till FP....
    Hade jag haft med mig lilltjejen som jag får FP för och stora tjejen hade varit hemma med farmor medans mannen jobbat , så hade mannen kunnat vab:a om stora tjejen blivit sjuk och mannen varit tvungen att fara hem från jobbet då farmor inte vill ta hand om sjukt barn så klart...

Men det fixade sig utan vab..

• luzorsus

Någon som fått sitt inskolningsschema för hösten, ni som ska sätta inera barn redan nu?
    Vi fickvårat i veckan, börjar den 17 Augusti.

• luzorsus
    sthlmstjejen skrev 2009-07-02 16:33:23 följande:
    Nyss gick förresten E och M ut med några kompisar och har vattenkrig! Så härligt med sommar och jag är så glad att vi flyttade ifrån Södertälje (som jag upplevde som väldigt stökigt) till andra sidan stan med fin uteplats och trevliga grannar och barn,
    Låter ju som en väldigt bra val att flytta då!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8