Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008, del 8

Lille
    Ja, jag gillade den. Den var rolig och lagom liksom. Jag garvade mycket iaf. Åh... jag har drömt om en natt på hotell rätt länge nu. Lyckeli har sovit längre ett tag och jag är så jäklarns morgontrött av mig...

• Vilda Tiger

Lana
    Jag vet inte. Jag är bara så himla trött. Mycket i huvudet, de är antagligen därför. Jobbigt att Elly somnar så sent, förstår att du är less på det. Runt 46 veckor kommer den sista fasen det står om i boken. Det är tydligt att Lyckeli har varit i den (förhoppningsvis på väg ut) och kanske gäller det Elly med?

• Vilda Tiger

MissH
    Det är det vanliga som visar sig: äter och sover sämre, är klängiga, vill ha full uppmärksamhet från helst båda föräldrarna samtidigt, vill vara nära, blir ibland fysiskt hårda då de väl kommer nära och drar t.ex i håret eller bits. Det som händer nu är att sekvensvärlden öppnas. De förstår att flera olika handlingar kan höra samman. Som att de ska ta foten och skon och föra dem samman för att sätta på sig skon, eller att man ska göra ngt med själva cd:n för att få igång musiken och inte bara att de tittar på högtalaren, där musiken kom ifrån. De kan börja t.ex. bygga torn istället för att bara rasa dem, passa saker i varandra, äta själva med sked osv. De kan börja forma ord och så med, i högre grad. De är det jag minns på rak arm, jag bara skummade igenom imorse.

• Vilda Tiger

Sthlm
    Minns inte hur man ställer i det, men det ska inte vara svårt. Om jag hittar säger jag till.

Lina
    Härligt att bli gravid på en gång båda gångerna. Jag har en vän som inte har väntat mer än tre veckor från beslutet att skaffa barn tills plusset. TRE GÅNGER har det gått så fort! Shit... ja, det är iofs lättare att vänta denna gång, för dels vet jag att vi KAN få barn, dels har vi ju redan Lyckeli. Men man vill ju med en gång, helst igår, då man väl har bestämt sig för att ha fler barn. Du undrade om L har gått mer - nej det har hon inte. Vi har försökt men hon fegar ur. Det kommer, vi har def inte bråttom. Men det var så roligt att vi båda fick se! Dock går hon så himla bra då hon bara håller i oss med en hand nu.

• Vilda Tiger

Hejhej!
    Jag, Marcus och Lyckeli har varit hos vänner och grillat och haft det bra. Vi gick dit och nästan hela vägen hem (tar inte mer än 40 minuter iofs, enkel väg) men sista biten fick bli bussburen då Marcus har fått en otäck spricka under tån. Jaja - det var iaf en jättemysig kväll!

Hallon
    Ser fram emot att höra en utförlig rapport av semestern sedan då ni har landat hemma. Jag minns förra sommaren då ni bilade till Finland och hälsade på släkt där.

Melva
    Hahaha! Lyckeli har också fattat det där med att spjärna emot med kroppen. Om hon inte vill gå på golvet så visar hon det med hela kroppen. Bara att plocka upp då.

• Vilda Tiger

Tessiej
    Hej och välkommen! Det finns en lista i trådstarten där många som är aktiva i tråden har skrivit in sig. Där kan du kika om du vill.

• Vilda Tiger

Buschi
    Välkommen!

Kvack
    Sicket jobb, men OJ va nöjda ni kommer att var då det är klart. Skönt att göra ngt då man verkligen SER resultatet sedan.

Lina
    Det låter inte pjunkigt. Jag har fikat med en vän från Kroatien som är i Göteborg tre veckor. Det var så himla skoj! Vi kommer jättebra överens och jag har inte skrattat så mkt på länge. Hon kommer hit på lördag så har vi film-kväll och garvar lite till.

• Vilda Tiger

Lina
    Skönt att den kom ändå. Min bara hoppade en cykel i vintras, fick vänta över 60 dagar. Ärligt talat är det SKÖNT att ha långa cykler i vanliga fall men skit och helsicke då man ska försöka göra barn. Det blir ju så få försök...

Lille
    Ojdå... undrar vilka "idioterna" är?

Vi ska iväg och rida islandshäst idag, jag och Marcus, tillsammans med tre av mina syskon (dem jag är uppvuxen med), deras respektive samt vår mamma. Det ska bli kul! Sedan blir det grillning och mys hemma hos äldsta syrran, innan vi far hem ikväll. Lyckan ska sova hos farmor och farfar, de var här och hämtade henne för ett tag sedan. Lite vink och en slängpuss fick jag, sedan for hon, och det värker i hjärtat varenda gång, FAST jag VET att hon har det jättejättebra där! Vi kommer hem såpass sent att det är lika bra hon sover där, så kan jag och Marcus få sova ut imorgon med. Det ska bli gott!

Lyckeli tog förresten några steg till igår, fast hon höll i sig i Snobben. *stolt*

• Vilda Tiger

Lina
    Fniss... ja, hon har temperament, har man ju fått lära sig. Undrar vem det var som hamnade i skottlinjen? Ta inte illa upp, Carina, när du läser detta! Ja, Marcus är helsåld på islänningar sedan vi red i dagarna tre på vår bröllopsresa. Bara han får en lugn pålle så sitter han gärna och skumpar fram hur länge som helst.

• Vilda Tiger

Melva
    Va roligt att läsa om dagarna som varit nu i bloggen! Jag hade en del att läsa ikapp där. Hoppas att ni får en fin dag i Strömstad imorgon.

Suss
    Duktig skrutt-Miranda!

Idag har vi varit hos syrran i Väne-ryr; ridit islandshäst på en tvåtimmarstur och sedan grillar och bara haft det jättebra. Vi kom precis hem och snart blir det sängen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8