Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

VT: William klättrar inte heller och det är jag glad för! Men som jag skrev innan så är han väldigt aktiv ändå, så det är inte direkt några lugna dagar.

Suss: Ja, ett sånt spisskydd borde ju kunna funka åtminstone för att han inte ska bränna sig. Men dessvärre sitter knapparna på sidan av spisen och ganska långt ner och de är ju SUPERKUL att pilla på! Han öppnar även ena ugnsluckan utan problem (och käkar ibland äckliga brända saker som han hittar där inne).

Aha, sånt där kardborreband till kylen måste jag leta efter. Blir snart galen på att han ska in i kylskåpet hela tiden och plocka ur allting och det har hänt flera gånger att dörren till kylen stått öppen efter att han varit där.

William har inte börjat gå än, men det gjorde ju hans storebror när han var i samma ålder. Kanske är så det nu finns mer tid över till att vara aktiv med annat istället för att koncentrera sig på att knata runt?!

• lille08

Hur många gånger sover era barn på dagen nu?

William har tidigare sovit 2 ggr/dag, men han verkar vara lite på gränsen till att bara behöva sova en gång. Så både igår och idag har han bara sovit en gång. Han blir visserligen jättetrött framåt kl 16-17 och skulle säkert somna på stört om man la honom i sängen. Men i morse sov han till 7:20 så kanske kan detta göra att han inte tycker det är morgon så himla tidigt som han gjort det sista. Han tycker ju att det är perfekt att stiga upp redan runt 5:20-5:30 annars.

Men sen går det nog inte att hålla det till ett sovpass om dagen om vi  t ex åker bil. Då brukar det inte ta många minuter innan han slocknar.

• lille08

Lina: Jättefina bilder på dina fina grabbar!

När brukar Sam vakna på morgonen och somna på kvällen?! *nyfiken*

Carina: Vilken busunge du har! Försöka spola ner grejer i toaletten gjorde min store kille när han var liten. En gång tog han den rena tvätten från torkskåpet och proppade hela toan full. Hmmm...

• lille08

Några bilder på grabbarna när vi var i lekparken nu i eftermiddags... och roligt att se att man kan leka bra tillsammans även om det skiljer 9 år mellan dem!

090917
    090917_5.jpg
    090917
    090917

• lille08

Lina: Runt 19.30-20 brukar William somna på kvällen och nu en tid så har han vaknat redan runt 5.20-5.30 på morgonen. Jag hoppas på att han ska kunna sova nån timma längre om han sover något mindre på dagen. Nu det sista har hans sovpass på dagarna blivit lite upp och ner också. Förut sov han oftast två lite rejälare stunder, men nu det sista har det ibland blivit så att han vaknar redan efter 20-30 minuter och är då hur grinig och sur som helst.

• lille08

VT: Jo det är ju så med William också. Ska han bara sova en gång på dagen krävs det en hel del underhållning för att han ska hållas på humör. Får ta det lite dag för dag och se hur mycket han behöver sova.

• lille08
    Heidi: En Canon eos 350D har jag... så en äldre variant av Canons digitala systemkameror! Lyckades fynda den för bara en 1000-lapp när min gamla kamera hade gått sönder så jag är nöjd och glad!

VT: Hihi, lilla gullungen då!!

Rosa: Fy vad jobbigt med klåda! Har dock aldrig upplevt det själv under någon av mina graviditeter.

Mareld: Förstår att du mer än gärna skulle gått dit och hämtat lilla Julia om du kunnat. Kan tänka mig att det kan vara lite jobbigt att se henne men inte kunna gå dit. Men nu är ju klockan snart 17:30 ser jag... då får hon vila ut hemma hos pappa...
  • lille08

Kikar in här en snabbis... men ska nog ta och stänga av datorn nu och lägga mig. Jag är såååå trött ikväll. William är som en virvelvind om dagarna, men idag kan man nog mer likna honom vid en orkan tror jag. Han är överallt och drar fram precis allting! Jobbigt när ryggen och fogarna gör ont för tillfället.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8