Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

Nä det är inte lätt det där hur man ska göra med vaccinet... ena dagen överväger jag att ta det och nästa dag inte... får se sen vad det är för rekommendationer som går ut till mvc.

Sen så läste jag denna artikeln om vaccinet också. Tydligen så innehåller det ju kvicksilver. Sen är frågan hur pass skadlig den lilla mängden är.
    www.amalgamskadefonden.se/default.asp

• lille08

Oj här var det lugnt. Vad gör ni alla idag?!

Vi har haft ett litet 1-årskalas i efterskott. Williams farmor har varit här (hon var utomlands förra helgen när vi hade kalas).

Igår hade vi riktigt röjar-dag här hemma. Håller på att rensa ur och packa grejer vi har i källaren. Hade sån himla tur och hittade 1000:- i fickan på en gammal vinterjacka! Tjohoo! Såna fynd skulle man göra titt som tätt!

Så på kvällen gick vi ut och åt mat på restaurang och hade det riktigt mysigt. William hade sovit middag sent (mellan 17-18) så han var utvilad och på ett strålande humör hela kvällen (och flirtade med alla som satt vid borden intill oss). Sen när vi kom hem somnade barnen och vi slängde oss i soffan och kikade på en Wallander-film.

• lille08

MissH: Haha, vad roligt!! Påminner lite om när jag och brorsan var barn och vi var på Lanzarote. Vi hade fått Walkie Talkies och rätt som det var kom ett par andra svenska barn in på samma frekvens med sina Walkie Talkies. Då låtsades vi att vi var flygkaptener! Hihi, de blev eld och lågor över att få prata med oss.

• lille08

Jag laddade just över lite bilder från kameran till datorn och hittade en på William där jag tycker att han är väldigt lik sin pappa! Eller vad tycker ni?!

http://www.familjeliv.se/hem/lille08/gallery/phpm0ktpd.jpg

• lille08

God morgon allihop... lugnt var det här! Vad gör ni för nåt?

Vi ska åka en sväng till vårdcentralen nu på förmiddagen. Min store kille har fått utslag som kliar. Det var långa telefonköer till både sjukvårdsupplysningen och vårdcentralen i morse. De har säkert mycket att göra nu när många är oroliga för influensan.

Annars händer det inget särskilt här.

• lille08
    Vilda Tiger skrev 2009-09-07 10:14:55 följande:
    Jag hoppas att A inte har fått något värre än lite kli, och att det snart går över.
    Vi fick en tid hos läkaren men han kunde inte till 100% avgöra vad det var för utslag. Förmodligen en allergisk reaktion. Så han fick en salva som han ska ta på ett par gånger om dagen och så fick jag en ny läkartid (fast via telefon) på torsdag. Får hoppas det går över snabbt.
  • lille08

Oj vad mycket barnyoghurt vi fick hem idag! Både jag och min sambo är med i Buzzador (där man emellanåt får erbjudanden om produkter och tjänster som man får testa gratis) och kom med i samma kampanj. Bild finns på min blogg om ni vill se!
    lindaskriver.blogspot.com

• lille08

Luzorsus: Jo, om man registrerar sig på deras sida så får man hem grejer som man får testa, prata om och dela ut till sina vänner. Så det är ju en form av marknadsföring. När man registrerar sig så får man fylla i uppgifter om sig själv och oftast söker de en viss målgrupp. Just för yoghurten vi fick hem nu verkade det vara föräldrar till barn som är runt 1 år gamla.

Jag har fått testa lite allt möjligt, bl a kyckling, näsdukar, Flux fluorskölj, fotobok...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8