Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

VT: Hoppas det går bra för din svåger och att han inte mår alltför dåligt av cellgifterna.

Jucea: Hoppas att Ted snart mår bättre! Det kan ju mycket väl vara öronen igen. Min store kille var öronbarn som liten och hade minst en ö.i varje månad de första åren. Både jag, brorsan och min mamma var öronbarn som små så här hoppade det ju tyvärr inte över nån generation.

RosaNapp: Skönt med vila! Tror jag också ska passa på och göra det en stund nu när William sover. Ska bara lägga in en magbild på bloggen först. Har äntligen fått tummen ur nu att ta en bild.

• lille08

Mareld: Vantar är INTE lätt på småttingarna! William har börjat ha vantar ibland när vi följer hans storebror ut till bussen på morgonen. Det är tunna tumvantar. De funkar ju nu i början. Sen när det blir kallare får vi se vad det blir. Har en hel låda full av gamla mössor och vantar från brorsorna.

Ett par av de jag gillade bäst från då A var liten var ett par där man liksom kunde öppna upp nästan hela vanten och mer eller mindre lägga in handen i den och sen stänga. Då var det lätt att få tummen på plats och de var även mjuka och sköna så att de var någorlunda smidiga för honom att leka i. Tyvärr kom ena vanten bort så de finns inte kvar... annars hade jag gärna velat ha likadana sen till William.

En sak man måste tänka på är iallafall att vantarna eller handskarna inte är för stela eller alltför klumpiga. Då brukar barnet ta av sig dem eftersom det är tråkigt att "leka utan händer"!

• lille08

RosaNapp: Blev ingen vila här heller för William vaknade med ett gallskrik efter att bara ha sovit i ca 30 minuter. Sen satt han och var grinig i vagnen i ytterligare 20 minuter medan jag packade ett Tradera-paket som jag måste skicka iväg idag. Det kommer nästna alltid nåt emellan så fort jag tänker att jag ska vila en stund...

• lille08

Kom på att även ullvantar brukar funka rätt bra. Ull värmer även när vantarna är lite blöta. Har även testat fleecefodrade galonvantar som varit helt ok. Sen har jag för mig att Hestra brukar ha rätt bra barnvantar/handskar också. Men som jag sa innan... det ÄR skitsvårt med vantar till småttingar! Blir ju lätt så att det är svårt att få handen rätt i dem eller så har de för svårt att röra händerna i dem så att de tar av sig dem istället.

• lille08

RosaNapp: Fy vad jobbigt att du inte hittar nån bra att prata med. Nu vet jag inte riktigt vart ni bor nånstans... men ni har ingen Minna-mottagning dit du kan vända dig? Vi hade en här när jag var gravid med min äldste son och hon jag gick och pratade hos där var verkligen jättebra! Kändes superskönt att få prata av sig när tankarna och känslorna var helt upp å ner.

Googlade på nätet och såg att det finns Minna i Göteborg, Uppsala och Malmö.

• lille08

RosaNapp: Förstår att du känner dig stressad... funderar du över abort så vill man ju göra det så tidigt som möjligt... men jag förstår att det är ett riktigt svårt beslut att ta och att det måste kännas jobbigt att veta hur du ska göra. Hoppas att du hittar någon snart som du kan prata med och att du kommer fram till hur du ska göra. En stor kram till dig!

VT: Det är jätteolika från dag till dag för tillfället hur William sover. Oftast har han iallafall ett pass antingen på fm eller em som han sover länge (ca 1½-2½ tim). Det händer att han sover två långa pass också, men oftast blir det ett lite längre och ett kortare.

• lille08

Rosa: Nej jag tycker inte heller att du är pessimistisk utan har ju försökt hitta en lösning. Men som Sthlm skriver - gör inte en abort för hans skull! Du måste känna att det innerst inne känns som rätt beslut även för DIG om du gör en!

Sthlm: Vad skönt att du inte blir sjuk så ofta! Jag brukar i och för sig också hålla mig frisk någorlunda, förutom ett par förkylningar om året.

Jag tror William håller på att bli förkyld här. Han hade sån jobbig hosta igår och var lite tät i luftrören. Idag är han alldeles prickig på magen... virusprickar??! Men han är inte snorig (än) och har ingen feber eller nåt, så det är ju skönt. Vi har annars klarat oss undan baciller här hemma ett bra tag nu.

• lille08

Kvack: Det var en liten grupp hon går i på dagis och det är ju skönt att de inte är så många nu medan hon är liten.

Heidi: Ja de där första 12 veckorna vill man ju gärna att de passerar fort... fast det gjorde de ju i och för sig för min del denna gången eftersom jag redan var i v 10 när jag kom på att jag var gravid!

Hallon: Jag är urdålig på att göra en sammanställning, men kan ju berätta för mig själv så att säga! Gravid är jag... har gått 21 fulla veckor i morgon... och hus har vi köpt men får det inte förrän 1/3.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8