Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

Melva: Den där förlamande tröttheten känner jag igen från början av alla mina graviditeter. Men denna gången fattade jag ju inte att jag var gravid i början utan trodde att sömnbristen efter att William hade varit sjuk gjorde mig så himla trött.

Jucea och Sthlm: William har också varit en klängig gnällspik idag. Men han har nog varit trött tror jag. Han vaknade i natt av att blöjan hade hamnat snett och kisset hamnat utanför. Så mellan 3-4:30 var han vaken. Han har sovit en del under dagen, men hade nog behövt sova ännu mer tror jag.

Quinny: Förstår att det måste kännas tungt att ni ska separera! Har själv varit ensamstående mamma under flera år då min store kille var yngre. Visst var det tufft ibland, men det går.
  • lille08
    S u s s skrev 2009-08-22 07:51:19 följande:
    Vad innebär ordet ensamstående förälder? Är det båda föräldrarna som har separerat? Eller är det bara om den ena har barnen så gott som hela tiden?
    Jag räknade mig som ensamstående förälder de år jag bodde ensam med min son. Jag har enskild vårdnad om honom och han har ingen kontakt med sin pappa. Egentligen kanske jag fortfarande räknas som ensamstående förälder till honom? Jag vet inte... fast nu är vi som en enda stor familj så jag känner mig inte ett dugg ensamstående... nä, ensamstående är man nog mer när man bor ensam med sitt/sina barn.
  • lille08
    Melva skrev 2009-08-22 00:34:51 följande:
    Det senaste han sa var "men behåll det då så löser vi det efterhand". Gissar bara att vi inte kommer göra det. Så många frågor, orkar jag själv?
    Jag tror att det är mycket bättre om ni kan lösa allting NU! Måste kännas jättejobbigt att vara gravid och inte riktigt veta vart ni har varandra och vad som kommer att hända. Ni är ju två om detta och måste prata. Hoppas verkligen att det löser sig för er! *kram*
  • lille08

jucea: Jag har också redan en hel del sammandragningar... framför allt de dagar när det varit fullt ös och om jag burit runt mycket på William. Har för mig att det kan bero lite på att det inte var så längesen sist man var gravid?!

• lille08
    jeng skrev 2009-08-23 21:35:26 följande:
    Lille, Ja, kanske det är så att kroppen vet vad den ska göra på nåt vis?? Jag ska höra med dom på tisdag iaf!!! Det ÄR ju mkt nu också med jobb och hus och ted och allt.... Men det var det ju sist också och då var det absolut inte så här... Tycktre jag hade mycket sd då, men inte så här mycket...
    Som omföderska är det vanligare att man har mer sammandragningar, men det kan ju också vara uvi som sthlm skrev så kolla med din bm när du ska dit.

Usch jag har börjat känna av foglossning rätt mycket nu. Tänkte tagit en morgonpromenad med hundarna nu, men fick nöja mig med att gå till återvinningen med skräpet (ca 200 m). Nä det blir nog till att försöka ta det lite lugnt. Så lugnt det nu går med en aktiv 1-åring här hemma...
  • lille08
    Melva: Jag tycker inte heller att du ska göra abort. Men jag hoppas verkligen att det löser sig för er och att du kan njuta av graviditeten!

Vad jobbigt att barnen är sjuka. Skickar över ett helt gäng krya-på-er-kramar till dem!!

Hallon: Förstår att du längtar tills allt är färdigt!!
  • lille08

Idag fick jag en välbehövlig sovmorgon. Har varit skittrött de senaste dagarna, men igår kom jag i säng hyfsat tidigt och sen vaknade inte William idag förrän min klocka ringde vid 6:50 (han vaknar aldrig en minut senare än kl 6 annars). Han hade säkert sovit ännu längre om den inte hade ringt, men vi skulle följa hans storebror till bussen så det var bara att kliva upp.

• lille08
    jucea: Jag hade uvi förra graviditeten utan minsta symtom, så det är nog bra att kolla upp det.

Vad skönt att du inte gått upp mycket i vikt! Jag tror att jag har gått upp ca 3 kg än så länge.

Sthlm: Usch, inget kul med möss! Det hade vi en hel del i förra huset där vi bodde. Det var ett gammalt trähus och det låg en gård precis intill så där trivdes de väl kalas kan jag tro! Då är det tur man har söta musjägare hemma...

http://www.familjeliv.se/hem/lille08/gallery/php8bf5cq.jpg
  • lille08

På tal om katter... ingen här som vill ha en katt?!

Vi har bestämt oss för att minska ner lite på kattgänget, så våra kastrater ska omplaceras. Känns tungt att leta nya hem till dem för de är ju en del av familjen, men samtidigt så är det svårt att hinna med att städa bort alla hår som blir av fem katter och två hundar. Läkaren som vi varit hos med William tycker att det är dumt att vi har djur överhuvudtaget med tanke på hans luftrör. Sen är det förmodligen inte så att det är allergi som orsakar hans astma, men alla hår och partiklar som blir i luften av djur retar tydligen slemhinnorna mer om de redan är i dåligt skick.

Hur som helst så har vi en vacker Maine coon-hona på 4 år som vi ska omplacera. Hon är stor, fin och gosig. Funkar jättebra ihop med andra djur och barn. Men hon vill kunna gå ut ibland så det krävs att man antingen bor på landet (ej nära trafikerade vägar) eller att hon har en rastgård att vara i.

http://www.familjeliv.se/hem/lille08/gallery/phpiuvbja.jpg

Vi har även en 5 år gammal långhårig huskatt som heter Berit. Men hon har hållt sig undan här i flera dagar... som om hon kände på sig att vi ska leta nytt hem till henne...

http://www.familjeliv.se/hem/lille08/gallery/phptb90pt.jpg

Så om någon här vill ha en katt eller känner någon som letar katt så tjoa gärna till. Det är ingen superpanik att bli av med dem så det får bli när och om rätt hem skulle dyka upp.

• lille08
    VT: Det får du gärna göra! Maine cooner är just lite "hund-lika" till sättet... och till storleken! Vår hane är till och med större än vår ena hund!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8