Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008, del 8

Lille
    Jag vet inte när man kan känna hicka, faktiskt. Hur långt gången är du nu? V 19 eller så, va? Häftligt. Det går så fort då andra är gravida, tycker jag! Så fort gick det inte för mig då jag var det.

Jucea
    *hötter med fingret*
    Ta hand om dig! En gravid kvinna ska inte stressa, det VET DU! *låter sträng* Du har någon underlig förmåga att alltid få händerna fulla just då du behöver vila som mest.

• Vilda Tiger

MissH
    GRATTIS på förlovningsdagen! Den firar jag och Marcus också, trots att vi är gifta. Och du - jag hörde imorse på nyhetsmorgon, den där barnpsykologen (gillar henne jättemycket) och hon sa just det att små barn ofta visar sin kärlek väldigt hårdhänt. Det var en 18månaders de talade om och han bet, sparkade och nöp och rev sin mamma mycket. Det var att kärleken blev så överväldigande för dem (barnen) att de tog till fysisk hårdhet. MEN det var viktigt att man visade tydligt att det inte fick gå till så. Man skulle säga NEJ med arg röst och se arg ut och om det inte funkar så ska man sätta ner barnet intill sig (de hatar att vará utanför) och så ska de fatta till slut att det beteendet inte är okej. Men hon sa att man får NÖTA in det, barnet kommer antagligen att testa 100 gånger till, men man ska visa varje gång att man inte får göra så. Från 1 till fyra års ålder är då barnet lär sig de sociala reglerna - vad man får och inte får göra, sa hon. Lycka till!

• Vilda Tiger

MissH
    Vårdnadsbidrag, tror jag det heter. Kul att er kväll blev så bra! Vill med se den filmen.

Jag har varit ute med kollegor och haft det SKITSKOJ ikväll. Men nu hemma och imorgon ska jag INTE jobba, bara vara med Lyckeli och Marcus. Vi ska till Elly på ettårskalas.

Lana
    Heeelt okej. Bara du ger dig tillkänna ibland. Hoppas du snart känner tat du har mer tid för oss.

• Vilda Tiger

Saliva
    JAMEN PRECIS! Alla som man gillar ska bo i samma by, som värsta Bullerbyn! Det drömmer jag om väldigt mkt... helt ärligt alltså. Har funderat på att dra upp iden om kollektivgård med nära och kära.

Lille
    Gud va du vinner saker! Det gör aldrig jag... kan det bero på att jag aldrig är med i tävlingar? Grattis till dig! Så skoj!

Sthlm
    Härligt med steg!

• Vilda Tiger

Rimfo
    Usch... Förstår att du blev jätterädd. Men har ni kanske några stora dynor, typ til utestolar, som ni kan lägga på hög nedanför sängen, om ni ska ha henne där mellan er?

• Vilda Tiger

quinny
    Men va är det jag läser?! :-O Vad är det som har hänt? Har det varit på gång länge eller? Kramar till dig.

Jucea
    Spännande att se vad som sker nu med huset.

Jag cyklade hem så fort att jag blev helt svettig... längtade efter Lyckeli så mkt. Men nu ska hon ut och leka med farmor lite och sedan ska vi till en vän och äta indiskt och annat gott.

• Vilda Tiger

Jucea
    Dumma, dumma...

Lina
    HOPPAS det är gränsen för vad de andra bjuder! Klart NI ska ha det!

• Vilda Tiger

jucea
    Det är ju så en del mammor uttrycker sin oro. De vill inte att man "rusar på", om de nu själva tycker att man gör det, utan att man ska ta det lilla lugna. Sedan tänker de inte alltid på att man själv har en bedömningsförmåga och en rätt att fatta beslut på egen hand. En del mammor vill nog helst att man ska fråga om det är okej innan man gör vad som.

• Vilda Tiger

Melva
    Tur att du har E hemma. Jobbigt att vara så himla trött men jag hoppas du snart får tillfälle att vila ordenligt.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8