Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008, del 8

Jucea
    MÄH! Han får ju höra av sig! Jag måste ringa minst morgon och kväll då jag är borta för att jag själv vill höra hur Lyckeli har det.

Lina
    Duktiga du! Jag fick inget plus idag då jag måste vänta minst fem veckor innan jag åter får chansen, och fram tills dess kag jag ju hinna gå ner några kg. Så jag börjar räkna points idag och har just varit ute och gått en stund.

• Vilda Tiger

Melva
    Det är nog rätt kört. Jag får satsa på en tidig juni-bebis istället.

Melva
    Ja, mer sol hade inte varit fel, men samtidigt så tycker jag att sommaren har varit lång. Jag har ju haft semester i tio veckor... Och nu när jag börjar jobba är jag hemma halva måndagen, hela torsdagen och halva fredagen, så det kommer kännas som om jag kan njuta av lite ledighet ändå.

• Vilda Tiger

Quinny
    Välkommen! Vad heter din dotter?

Lille
    GRATTIS! Åh, va roligt att ni fick det!

Jag är på jobbet, första dagen för terminen. Det känns faktiskt rätt så bra och Marcus och Lyckeli har det mysigt hemma tillsammans.

• Vilda Tiger

Mycket kort nu då jag är på jobbet: ville bara säga till Heidi att jag är ledsen att du inte fick något plus. Jag fick inte det heller. Bättre lycka till oss nästa gång!

• Vilda Tiger

Grattis till Scott!

Melva
    Det känns faktiskt bra! Snurrigt som alltid i början av lektionen men det är skoj också. Och Marcus och Lyckeli har det bra hemma så det är helt okej att vara borta några timmar. Men jag hade nog tyckt det var betydligt jobbigare om Lyckeli var på förskola, får jag ärligt säga... Haha! Bra att man får komma och veta att de ska borsta tänderna två ggr om dagen, eller hur!? Det hade man ju inte förstått annars.

lille
    jag säger det igen - gud va roligt att ni fick huset! Är så glad för er skull!

• Vilda Tiger

Lina
    Jag har inte ens fattat att ni vill flytta! Du skriver ju alltid att ni bor så fint... det är inte så långt ni ska flytta nu då, om ni får huset?

Jucea
    ÅH! Så himla jobbigt att behöva vänta en hel vecka. Förstår din frustration.

Bvc idag. 10.6 kg och 75.8 lång. Älskade unge! Och vaccinationen kände hon inte av alls, för jag hade instruerat Marcus hur man sätter på emla- bedövningsplåster- innan.

• Vilda Tiger

Lina
    Jag har inte ens fattat att ni vill flytta! Du skriver ju alltid att ni bor så fint... det är inte så långt ni ska flytta nu då, om ni får huset?

Jucea
    ÅH! Så himla jobbigt att behöva vänta en hel vecka. Förstår din frustration.

Bvc idag. 10.6 kg och 75.8 lång. Älskade unge! Och vaccinationen kände hon inte av alls, för jag hade instruerat Marcus hur man sätter på emla- bedövningsplåster- innan.

• Vilda Tiger

Det gick iväg för fort... skulle skriva att det är full fräs på jobbet och att jag som alltid undrar hur jag ska hinna planera inför lektioner innan eleverna kommer. Vi gör ju massa, men inte planering. Idag var vi på Ikea, jag och en kollega, och shoppade loss förvaringsgrejer och lite annat måste-ha. Och så håller jag på att flytta mitt lilla skolbibliotek till ett annat rum.

• Vilda Tiger

Lina
    Jaha, jamen då förstår jag. Tänkte att inte kan man lämna ett ställe som ligger på cykelavstånd från egenplock av roliga tomater!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8