• Anonym

Jag har insett att min kille inte är mogen för att skaffa barn...

Det här är helt åt helvete. Jag är så ledsen att jag inte vet vart jag ska vända mig, men skriver av mig lite här helt enkelt...

Jag är gravid i v38+1. Barnet var vad jag kallar "halvt" planerat; vi försökte inte pricka ÄL osv men vi hade ju heller inget preventivmedel. Han var säkrare än mig på att behålla då vi fick veta, jag blev helt chockad, trodde inte jag kunde bli gravid pga tidigare anorexi och annat.

I vilket fall. Den senare tiden av graviditeten har han blivit helknäpp. Han är arg och grinig, allt är fel och jobbigt. Han festar hela tiden. Han var såååå sur för att han inte fick dricka igår Vi firade med båda våra föräldrar, som alla (inklusive jag) såg det som självklart att han var nykter. SÅKLART. Och mamma vågar han ju inte säga emot.
    Men usch vad sur han har varit över detta. Så idag när en kompis till han tittade in, innan denne skulle vidare på fest, satt vi och pratade och jag gav hans kompis en flaska vin jag hade. Min kille började också dricka. (Suck.) Han satt och beklagade sig över att hans liv var förstört, hur jobbig, tjatig och gnällig jag var. Han satt även och kommenterade hur snygg Lotta Engberg var (!!!) av alla människor, aldrig att han skulle säga att jag är fin jag är som gravid eller så...

Så nu följde han med kompisen till festen. Han frågade fleeera gånger "om han fick", och vad tusan ska jag säga? Jag vill inte säga nej, jag vill inte behöva tvinga honom, jag vill att han ska VILJA stanna hemma och hjälpa mig, ta hand om mig, ja tänk om det startar?! Han säger att jag är sååå fjantig, att det ändå inte kommer hända något inatt.

Kan tillägga att jag haft ett helvete genom graviditeten pga min anorexi. Han förstår inte alls vad anorexi är, han säger alltid (skriker/skäller) att jag ska sluta tänka på det... Han säger hur ful och äcklig jag ser ut nu när jag är så smal, ja det hjälper ju Har bara gått upp 4 kilo, och alltså gått ner en del i mig själv så att säga...

Alltså, vad fan ska jag göra?! Jag orkar inte bråka mer. Jag vet hur det blir när jag tar upp detta med honom imorgon, han kommer bli ASförbannad och säga att jag försöker styra hans liv. Att jag ska ge fan i att bestämma vad han ska göra osvosv... Jag orkar inte mer

• Svar på tråden Jag har insett att min kille inte är mogen för att skaffa barn...
  • Stålmamma

det kommer troligen att gå över då bebisen är född. jag tror han har lite panik och nu insett att vilken dag som helst kommer hans liv förändras helt att han faktiskt ska bli pappa o få det största ansvar en människa han få

• Anonym
    Stålmamma skrev 2009-06-20 22:09:11 följande:
    det kommer troligen att gå över då bebisen är född. jag tror han har lite panik och nu insett att vilken dag som helst kommer hans liv förändras helt att han faktiskt ska bli pappa o få det största ansvar en människa han få
    Kanske... Men jag vet inte om jag kan leva med honom ändå, känns som ett sånt fruktansvärt svek Jag har frågat honom om han på något vis försöker "passa på" att festa och leva rövare innan bebisen kommer, och det gjorde han sa han... Kul, han tycker bebisen förstör hans liv liksom JAG hade ju ingen chans att leka runt i nio månader!
  • Anonym (Cc)

Pappor kan inte tänka sig på samma sätt som vi mammor att det faktist är en bebis där inne i magen. Den är inte verklig först den kommit ut och han kan hålla i den. Han har nog bara lite smått panik inför sin stora papparoll som väntar

• Anonym

Ni kanske skall bo isär så han får förstå vad han valt att gå om miste om och sedan att han tar tillbaka detta att ett barn har förstört hans liv.. hmm blir så arg då så många killer kan börja skita i allt och klara sig bra utan att bli helt sönder dömda medans om en tjej hade sakt samma sak skitigt i sitt barn hade hon varit med på en lista som den hemskate kvinnan på jorden.

• Elyse

Ts, han skärper sig. Min kille var också en riktig fegis och tyckte att det var jätteläskigt att inte kunna kontrollera sitt liv (för det är ju så de ser barn).
    Jag tycker att du ska släppa tyglarna helt och hållet och låta honom själv hitta rätt.
    Att säga att han inte är redo för barn är en sund insikt men samtidigt låter du väldigt nedlåtande. INGEN är redo för att få barn innan barnet kommer, även om man tror det. Se det snarare som att han tar förändringen på allvar och han hanterar sin ångest på sitt sätt. Låt honom. Stöttar DU honom är det mycket troligare att HAN stöttar dig. Av fri vilja och inte för att han är rädd för din mamma eller dig eller någonting annat.

• Anonym

Visst, jag förstår att det inte är så lätt för männen att förstå att det faktiskt är en bebis i magen och sådär. Knappt så jag själv fattar det trots att jag känner den för jämnan Men ändå, är det verkligen så mycket begärt att han håller sig nykter de sista två veckorna? Är jag så elak och krävande?

Jag menar, jag är också livrädd... Det är ju läskigt för mig med! Men inte tusan kan jag fly undan sådär Jag behöver han ju NU också, inte bara sen. Varför är det ok för männen att sticka iväg såhär?

Elyse,
    tycker du verkligen att han tar förändringen på allvar genom att gå ut och supa så fort chans ges...? För så lite som två veckor sedan fick jag torka spyor mitt i natten, när jag skulle upp och jobba dagen efter...

• Anonym (Cc)
    Elyse skrev 2009-06-20 22:17:57 följande:
    Ts, han skärper sig. Min kille var också en riktig fegis och tyckte att det var jätteläskigt att inte kunna kontrollera sitt liv (för det är ju så de ser barn).Jag tycker att du ska släppa tyglarna helt och hållet och låta honom själv hitta rätt.Att säga att han inte är redo för barn är en sund insikt men samtidigt låter du väldigt nedlåtande. INGEN är redo för att få barn innan barnet kommer, även om man tror det. Se det snarare som att han tar förändringen på allvar och han hanterar sin ångest på sitt sätt. Låt honom. Stöttar DU honom är det mycket troligare att HAN stöttar dig. Av fri vilja och inte för att han är rädd för din mamma eller dig eller någonting annat.
    Håller med. Killar vill inte känna sig kontrollerade och han känner att han snart kanske har jättemycket ansvar framför sig. Men det kommer säkert att gå över ska du se. Min sambo tyckte bara att det var overkligt att jag hade en bebis i magen, var inte alls så jätteintresserad av att känna eller röra, tyckte det bara var larvigt typ. Men sedan bebben kom ut så har han inte gjort annat än att mysa med honom och varit en jättefin pappa
  • Anonym

Anonym (Cc) skrev 2009-06-20 22:25:54 följande:

Håller med. Killar vill inte känna sig kontrollerade och han känner att han snart kanske har jättemycket ansvar framför sig. Men det kommer säkert att gå över ska du se. Min sambo tyckte bara att det var overkligt att jag hade en bebis i magen, var inte alls så jätteintresserad av att känna eller röra, tyckte det bara var larvigt typ. Men sedan bebben kom ut så har han inte gjort annat än att mysa med honom och varit en jättefin pappa
    Men jag känner ju precis samma press som han på det här jätteansvaret! Jag står ju inför precis samma uppgift som honom. Varför är det OK att han freakar ur ? Jag HAR ju inte kontrollerat honom, han är ju ute och är full nu... Kommer väl hemraglandes vid två, tre inatt, spyr och är otrevlig för att sedan däcka...

Nä fy fan vad bitter jag låter, ska gå och lägga mig istället och hoppas att jag inte vaknar när han stövlar in inatt.
  • Bam

Skrämmande svar i tråden må jag säga. Din kille visar ett hemskt beteende som inte alls är "normalt" för en blivande far.
    Jag förstår verkligen att du är orolig. Ta ett allvarligt snack med honom.

Jag dansar aldrig nykter!
  • Miss Lau

Jag tycker det är ett jäkla "daltande" med killar som beter sig som skitstövlar, vilket TS sambo gör! Klart det inte är omöjligt för en vettig kille att förstå att det kommer bli annorlunda, att avstå från alkohol och att ta ansvar även innan bebisen är ute.

Jag tycker du ska sluta torka upp hans spyor och låt honom ta ansvar för sig själv. Och så givetvis prata allvar med honom om det nu hjälper.

Svar på tråden Jag har insett att min kille inte är mogen för att skaffa barn...