Inlägg från: Anonym (Cc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cc)

Jag har insett att min kille inte är mogen för att skaffa barn...

Pappor kan inte tänka sig på samma sätt som vi mammor att det faktist är en bebis där inne i magen. Den är inte verklig först den kommit ut och han kan hålla i den. Han har nog bara lite smått panik inför sin stora papparoll som väntar

• Anonym (Cc)
    Elyse skrev 2009-06-20 22:17:57 följande:
    Ts, han skärper sig. Min kille var också en riktig fegis och tyckte att det var jätteläskigt att inte kunna kontrollera sitt liv (för det är ju så de ser barn).Jag tycker att du ska släppa tyglarna helt och hållet och låta honom själv hitta rätt.Att säga att han inte är redo för barn är en sund insikt men samtidigt låter du väldigt nedlåtande. INGEN är redo för att få barn innan barnet kommer, även om man tror det. Se det snarare som att han tar förändringen på allvar och han hanterar sin ångest på sitt sätt. Låt honom. Stöttar DU honom är det mycket troligare att HAN stöttar dig. Av fri vilja och inte för att han är rädd för din mamma eller dig eller någonting annat.
    Håller med. Killar vill inte känna sig kontrollerade och han känner att han snart kanske har jättemycket ansvar framför sig. Men det kommer säkert att gå över ska du se. Min sambo tyckte bara att det var overkligt att jag hade en bebis i magen, var inte alls så jätteintresserad av att känna eller röra, tyckte det bara var larvigt typ. Men sedan bebben kom ut så har han inte gjort annat än att mysa med honom och varit en jättefin pappa
  • Anonym (Cc)

Nä håller med dig att han ska hålla sig nykter nu, min sambo fick sluta dricka 6 veckor innan vår son skulle komma o tur var väl det eftersom han föddes 4 veckor tidigare.

Svar på tråden Jag har insett att min kille inte är mogen för att skaffa barn...