• Boothwalker

Retrovagnstråden 16

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:

www.retrovagnen.se
    retrovagnen.mylava.net
    bytes.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 16
  • kristinah
    Veladis skrev 2009-06-06 20:43:19 följande:
    Japp, nu till fyndpris verkar det som! När jag sålde la jag ut den för 1000:- tror jag för att "få igen pengarna". jag jublade när den kom upp i 2400:- med typ 4 dagar kvar på auktionen, men sedan tg budgivningen ett skutt till strax innan sluttiden. 4000-nånting fick jag för den, och det var inget fejkbud för de betalade verkligen inom tre dagar också...
    Den bodde hos mig ett tag också - då köpte och sålde jag den för samma pris - 1200:- har jag  för mig, inkl åkpåsen i röd manchester
  • Ekorrfamiljen
    AlexandraK skrev 2009-06-06 20:34:53 följande:
    Precis! Min vackra underbara vagn! Hur kan någon INTE VILJA ha den?! Haha.
    Vilken av alla dina fina vagnar var det du hade? Kollad i ditt galleri och det fanns ju några att välja på.
    The confused squirrel strikes again...
  • AlexandraK
    Ekorrfamiljen skrev 2009-06-06 21:14:47 följande:
    Vilken av alla dina fina vagnar var det du hade? Kollad i ditt galleri och det fanns ju några att välja på.
    Min blå "prinsessvagn". Mothercare. Som jag annars får komplimanger om hela tiden!
  • Veladis
    kristinah skrev 2009-06-06 21:13:08 följande:
    Den bodde hos mig ett tag också - då köpte och sålde jag den för samma pris - 1200:- har jag  för mig, inkl åkpåsen i röd manchester
    Ja, och åkpåsen har ju varit med alla vändor, det var väl två st som hade den efter dig men före mig? Jag la till den röda selen så jag vet inte om man ska säga att den är original även om den nog var 70-tal... Men nu står det inget om åkpåsen? Synd, för den passade bra till!
    men de har gömt annonsen bra, jag har varit inne på Tradera varje dag och ändå missat den! inga bud heller, konstigt, det var ju direkt huggsexa när jag sålde...
  • kristinah
    Veladis skrev 2009-06-06 21:20:18 följande:
    Ja, och åkpåsen har ju varit med alla vändor, det var väl två st som hade den efter dig men före mig? Jag la till den röda selen så jag vet inte om man ska säga att den är original även om den nog var 70-tal... Men nu står det inget om åkpåsen? Synd, för den passade bra till!men de har gömt annonsen bra, jag har varit inne på Tradera varje dag och ändå missat den! inga bud heller, konstigt, det var ju direkt huggsexa när jag sålde...
    jag köpte av Lin och sålde till fantasiflicka på SB

vet inte om det var nån emellan henne och dig - trodde du köpte den av henne
  • Veladis
    kristinah skrev 2009-06-06 21:23:03 följande:
    jag köpte av Lin och sålde till fantasiflicka på SBvet inte om det var nån emellan henne och dig - trodde du köpte den av henne
    Jag köpte den av en tjej här i Örebro som finns här på FL också. Smultron/Smultronet-nånting heter hon.
  • Ekorrfamiljen
    AlexandraK skrev 2009-06-06 21:20:15 följande:
    Min blå "prinsessvagn". Mothercare. Som jag annars får komplimanger om hela tiden!
    Aaahh, skojar du!? Hade jag sett den på en loppis och trott att den var till salu hade jag slitit med mig den, barn i eller ej!!
    The confused squirrel strikes again...
  • AlexandraK
    Ekorrfamiljen skrev 2009-06-06 21:28:18 följande:
    Aaahh, skojar du!? Hade jag sett den på en loppis och trott att den var till salu hade jag slitit med mig den, barn i eller ej!!
    Haha. Eller hur! Inte alla som gillar retro. Men ALLA gillar min Mothercare. Unga killar kommer fram och säger "Vilken tuff vagn!"
Svar på tråden Retrovagnstråden 16