Inlägg från: Veladis |Visa alla inlägg
  • Veladis
    By Starlight skrev 2009-05-31 22:37:49 följande:
    oh jag sätter ett avstamp här...Är just nu lite förälskad i alla retrovagnar jag ser. Men helt ny på detta.Såg en från typ 75 idag...även kikat på en från 80-talet. Men hur är det med säkerhet på dessa vagnar egentligen? Och de tar en hel del plats i bilen va?Använder ni era retrovagnar, eller är det mer samlaobjekt?jag väntar mitt första barn och vill gärna ha en säker cool vagn =)
    Jag har använt mina.
    Säkerheten beror på vagnen skick - men på äldre vagnar är det helt enkelt inte så mycket saker som kan gå sönder! Inte en massa plast och konstiga mekanismer!
    Om tyget är helt och fräscht, chassiet stadigt, hjulen bra och alal nitar sitter där de ska är det bara att tuta och köra. Jag har använt lös sele i mina vagnar också.
    Jag gillar de tidiga 80-talsvagnarna bäst hittills!
  • Veladis
    kristinah skrev 2009-06-02 18:29:44 följande:
    åh den brion vill jag ha!Är det originalchassit? - mina liknande briovagnar har inte haft den där bågen fram på chassit
    Mina plyschbriosar har sådana bågar fram alla tre.
    Min Brio sittvagn i plysch hade inte det.
  • Veladis

Alltså, liggvagnarna jag har har sådant. Alla tre plyschbriosarna och de två tygbriosarna från sent 80-tal också.

• Veladis

Lagt upp ett par fonton i mitt standardgaller också, nya för dagen då jag fick mail om en vagn. vad tycker ni?
    jag kan inte bestämma mig om den är snygg eller ej, därför får den nog flytta.

• Veladis
    ElisaDay skrev 2009-06-05 10:46:15 följande:
    Är det den med grön liggdel och brun sittdel, ska den flytta?Den var ju jättefin ^^ (eller så är det jag som är helt kär i brun manchester :P)
    Ja , det är den, men det är inte machester uten sån där "ylleplyschigt" tyg.
Svar på tråden Retrovagnstråden 16