Inlägg från: Veladis |Visa alla inlägg
  • Veladis

Retrovagnstråden 16

Garageänkan skrev 2009-07-19 11:46:14 följande:
    Synd att du inte vill ha en treåring, min är alldeles gratis sen lillebrorsan kom... men lillebrorsan behåller jag han är en superbebis!
    Jag har redan en treåring ju...
    En treåring och en fem½-åring. Men ingen av dem vill ligga i de fina liggvagnarna. Kosntigt...
  • Veladis
    kristinah skrev 2009-07-23 00:15:06 följande:
    vad ska man lägga för pris på en 81:a i nyskick?Jag ska nog sälja den men ska man försöka hitta nån samlare eller ska den till nån som använder den?Den är ju i så himla fint skick att jag vill behålla den bara för att ingen ska använda den utan att den ska behållas i samma fina skicktror ni E-ljunga själva kan vara intresserade?Vi har ju inte plats för den.....
    Jag tycker iofs att vagnar ska användas - särskilt om de är fina!
    Men det kan ju vara idé att hitta ngn som förstår vagnens skönhet och lovar att vårda och vara rädd om den?.
  • Veladis

Vet ni vad jag har gjort idag?

Haft vagniventering på jobbet! (jobbar alltså på förskola)
    Defintivt ett jobb för mig. Andra dagen efter semestern, fem barn och tre personal. Då passar man på.
    Jag har räknat vagnar, tvättat klädslar och dynor, klämt på hjul etc. Vi har 6 st E-ljunga dubbel-kimi/double-trouble i blå manchester + 2 brio duett i grå skai. Till detta en modern Pozy-sulky och en Brio Comfort med rött chassi och grå klädsel. Jag fick slänga några dynor och byta något hjul, och även slänga sufletten till en av duetterna. Vagnarna står i ett uteförråd och används sällan.

Någon nitisk person hade innan semestrarna "städat" lite och slängt en del. Eller, ställt i soprummet, det var inte hämtat ännu. Men jag räddade tillbaka lite. Jag menar, ingen mening att slänga dyna, nätkasse och hjul även om chassiet och klädseln är kvaddade. Även en 70-tals dockis räddade jag, där tyget var totalpaj mn jag tänkte sy nytt. Klart att barnen ska ha retro leksaker!

Sen, somgrädde på moset fick jag en ngt rostig men helt OK E-ljunga sulky (Dennis?) från ca -86 med blått kryss och blå manchesterklädsel (i trasor) från svärmor. Den ska nog kunan bli fin.

Dessutom har jag sålt en vagn idag också. Jippi!

• Veladis
    spuff skrev 2009-07-29 21:59:37 följande:
    Jag vet inte riktigt familjebakgrunden, men han hade liksom varit ensam på biblioteket i flera timmar och var kvar när vi stängde kl 19. Tyvärr kunde han varken svenska eller engelska så jag kunde inte få ur honom någon information. Lilla plutten. Men det dök upp en syster sen...efter 1 1/2 timme...
    Men usch! Stackars liten...
  • Veladis

Alltså får de korgvagnen såld för närmare sextusen så...äter jag upp en galonsuflett eller ngt...

Och hur kan man kalla ngt antikt som är kring 20 år. Kanppt ens retro ju.

Ja, den är söt, men mer än så är det inte. Någon som riktigt, riktigt letat efter en sådan kanske kan ge max en tusenlapp.

• Veladis
    AlexandraK skrev 2009-08-03 21:48:10 följande:
    Säg inte så. Då skramlar dom ihop här i tråden.
    Fast det räknas inte...
  • Veladis

På färg och form placerar jag dockvagnen i 60-talet. Det fanns storblommigt då med...

Jag drömde häromnatten att jag hittade en liknande vagn som dockvagnen fast stor på en loppis, hela yttertyget var i brun blommig frotté! Sunt?

Jag sålde en vagn häromveckan och när de hämtade den blev det ju lite prat om hur man tar hand om gamla vagnar, byter nitar, putsar rost etc. Det är nästan så man skulle sälja varj vagn med en liten skriftlig bruksanvisning, eller varfö inte helt enkelt en länk till den här tråden...

• Veladis
    jagäraf skrev 2009-08-23 11:03:30 följande:
    Jag blir så himla nyfiken på om någon verkligen får de höga priser de begär för sina vagnar, typ tvåtusen kronor och över. I så fall har jag ju en mindre förmögenhet här hemma. Fast å andra sidan skulle väl priset sjunka per styck om jag la ut hela klabbet, marknaden skulle bli mättad
    Ja, det skulle ju vara roligt! På tradera kan man ju se vad budet slutar på. Fast mycket beror ju på om rätt person ser annonsen och vilka som är på jakt efter en sådan vagn just då... Och på hur annonsen är formulerad och hur bra bilderna är. Min 4000-kr vagn landade ju på 500 kr när de som köpte den sålde den igen...
    På blocket sätter många ovana säljare priserna ganska godtyckligt utan att ha koll på marknaden eller vad det heter. En kastar ut unika vagnar för 250 spänn, andra vill ha 3000 för "retro rariteter" som inte är ett dugg unika utan kasnke rätt vanliga 80-90-talsvagnar. Korgvagnar t ex. Men letar någon efter just en sådan mintrgön korgvagn kanske de är beredda att betala.
  • Veladis
    Lallan skrev 2009-08-23 11:03:55 följande:
    Passar dock inte på tex Kim pga att den är för smal.
    Det stämmer, men... Jag har två brio-ståbrädor, och den ena har jag bankat till "skaklarna" på så att de passar på min kimi/rimi/rio vad det nu är. Tjoff tjoff lite lätt med en slägga bara, krävdes bara ngn centimeter.
    Jag gillar de där ståbrädorna. De är stabila och fina!
  • Veladis
    EowynAurora skrev 2009-08-24 19:57:57 följande:
    tack jag e helt spattig av lycka,medans min sambo e lugn som en filbunke som vanligt hoppas bara Lill-Fisen vill stanna kvar den här gången
    Grattis!!!
Svar på tråden Retrovagnstråden 16