Retrovagnstråden 16
En treåring och en fem½-åring. Men ingen av dem vill ligga i de fina liggvagnarna. Kosntigt...
Vet ni vad jag har gjort idag?
Haft vagniventering på jobbet! (jobbar alltså på förskola)
Defintivt ett jobb för mig. Andra dagen efter semestern, fem barn och tre personal. Då passar man på.
Jag har räknat vagnar, tvättat klädslar och dynor, klämt på hjul etc. Vi har 6 st E-ljunga dubbel-kimi/double-trouble i blå manchester + 2 brio duett i grå skai. Till detta en modern Pozy-sulky och en Brio Comfort med rött chassi och grå klädsel. Jag fick slänga några dynor och byta något hjul, och även slänga sufletten till en av duetterna. Vagnarna står i ett uteförråd och används sällan.
Någon nitisk person hade innan semestrarna "städat" lite och slängt en del. Eller, ställt i soprummet, det var inte hämtat ännu. Men jag räddade tillbaka lite. Jag menar, ingen mening att slänga dyna, nätkasse och hjul även om chassiet och klädseln är kvaddade. Även en 70-tals dockis räddade jag, där tyget var totalpaj mn jag tänkte sy nytt. Klart att barnen ska ha retro leksaker!
Sen, somgrädde på moset fick jag en ngt rostig men helt OK E-ljunga sulky (Dennis?) från ca -86 med blått kryss och blå manchesterklädsel (i trasor) från svärmor. Den ska nog kunan bli fin.
Dessutom har jag sålt en vagn idag också. Jippi!
Alltså får de korgvagnen såld för närmare sextusen så...äter jag upp en galonsuflett eller ngt...
Och hur kan man kalla ngt antikt som är kring 20 år. Kanppt ens retro ju.
Ja, den är söt, men mer än så är det inte. Någon som riktigt, riktigt letat efter en sådan kanske kan ge max en tusenlapp.
På färg och form placerar jag dockvagnen i 60-talet. Det fanns storblommigt då med...
Jag drömde häromnatten att jag hittade en liknande vagn som dockvagnen fast stor på en loppis, hela yttertyget var i brun blommig frotté! Sunt?
Jag sålde en vagn häromveckan och när de hämtade den blev det ju lite prat om hur man tar hand om gamla vagnar, byter nitar, putsar rost etc. Det är nästan så man skulle sälja varj vagn med en liten skriftlig bruksanvisning, eller varfö inte helt enkelt en länk till den här tråden...
Lallan:
Lilla kissen... Vad tråkigt!