• Boothwalker

Retrovagnstråden 16

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:

www.retrovagnen.se
    retrovagnen.mylava.net
    bytes.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 16
  • spuff

Men säg till om du vill ha direkt, då blir det nog lite dassiga bilder, men, men...

• Lokatt
    spuff skrev 2009-06-05 20:15:04 följande:
    Men säg till om du vill ha direkt, då blir det nog lite dassiga bilder, men, men...
    nej då det är lugnt gör det när du hinner i helgen
    Imorgon är jag borta på hundutställning hela långa dagen ändå så.

Satt faktiskt just och tänkte på vad jag längtade efter nya vagnen och att den ska vara körfixad sen, den blir nog bra att ta med på utställningarna! Man har så mycket packning och varukorgen under är nog bra att ha då!
    jag vågade vägra, men inte hundarna!
  • jagäraf
    pucken skrev 2009-06-05 16:00:15 följande:
    var på åsas leksaksförmedling i nynäshamn idag, och om nån är intresserad av att veta det så fanns några retrovagnar där. kunde dock inte kolla priser, för det var trångt och jag hade min 7-dagars på armen men den här dockvagnen fannswww.familjeliv.se/hem/pucken/gallery/phplmlhm...en brun liggvagn, med blå sittdel tillwww.familjeliv.se/hem/pucken/gallery/phpoibqs...en blå liggvagn med broderier på sidornawww.familjeliv.se/hem/pucken/gallery/phpuioc3...så fanns det två andra vagnar också, men de stod så mörkt att jag inte kunde fota med mobilen. men det var en blå liggvagn i bredspårig manchester (chassi med stänkskärm) och en brun sittdel till. och slutligen en liggvagn i beige "skinn". som sagt, jag vet inte priserna, men nån kanske bor i närheten och blir nyfiken på att kolla dem själv är jag nöjd med röda emmaljungan som bara väntar på att få köra bebis när det slutar regna
    Tessax, var det inte den mittersta av dessa vagnar de skrevs om? Det trodde jag, därav svaret.
  • jagäraf
    Tessax skrev 2009-06-05 17:50:10 följande:
    Den var inte med på bilderna jagäraf skrev 2009-06-05 16:35:53 följande:
    Hmmm, kollat ännu en gång och vad jag kan se är det den bruna emmaljungan med blå sittdel på bilden jag gett svar på. Men jag har väl fel som vanligt !
  • ElisaDay
    jagäraf skrev 2009-06-05 20:55:01 följande:
    Tessax, var det inte den mittersta av dessa vagnar de skrevs om? Det trodde jag, därav svaret.
    haha, jag förstår varför du blev förvirrad..
    jag menar.. brun liggvagn med blå sittdel och blå liggvagn med brun sittdel.. hah jag hade till och med svårt att säga rätt när jag ringde butiken.. :P
    Kunde dom inte typ swoppat delarna så det blev brunt med brunt och blått med blått ;)
  • ElisaDay
    jagäraf skrev 2009-06-05 20:57:02 följande:
    Hmmm, kollat ännu en gång och vad jag kan se är det den bruna emmaljungan med blå sittdel på bilden jag gett svar på. Men jag har väl fel som vanligt !
    haha, jag förstår varför du blev förvirrad..jag menar.. brun liggvagn med blå sittdel och blå liggvagn med brun sittdel.. hah jag hade till och med svårt att säga rätt när jag ringde butiken.. :PKunde dom inte typ swoppat delarna så det blev brunt med brunt och blått med blått ;)
    Det fanns alltså 2 vagnar =) 1 var på bild och den är som du skrev en emmaljunga och det var nog den som inte var på bild också.
  • jagäraf
    ElisaDay skrev 2009-06-05 20:57:23 följande:
    haha, jag förstår varför du blev förvirrad..jag menar.. brun liggvagn med blå sittdel och blå liggvagn med brun sittdel.. hah jag hade till och med svårt att säga rätt när jag ringde butiken.. :PKunde dom inte typ swoppat delarna så det blev brunt med brunt och blått med blått ;)
    Jaha.... fast jag fattar fortfarande inte...
  • jagäraf
    ElisaDay skrev 2009-06-05 16:16:29 följande:
    Tack tack tack för tipset!!!Jag tror jag ska ta och ringa och fråga om den bruna liggvagnen med blå sittdel. Nynäshamn är inte allt för långt borta för mig!! :D
    Aha, nu (kanske) jag förstår. Du skrev brun liggvagn med blå sittdel (den som fanns på foto, Emmaljunga från slutet av 70-talet) men menade blå liggvagn med blå sittdel (som bara fanns beskriven i texten)?
  • Boothwalker
    jagäraf skrev 2009-06-05 21:06:22 följande:
    Aha, nu (kanske) jag förstår. Du skrev brun liggvagn med blå sittdel (den som fanns på foto, Emmaljunga från slutet av 70-talet) men menade blå liggvagn med blå sittdel (som bara fanns beskriven i texten)?
    ja fast blå med brun väl?
    Tills jag kommit på nåt bättre att skriva här har jag ingen gråtext. Typ...
  • ElisaDay
    jagäraf skrev 2009-06-05 21:04:05 följande:
    Jaha.... fast jag fattar fortfarande inte...
    äsch, det gör inget, vi kan lämna det där ;)
Svar på tråden Retrovagnstråden 16