• nötskrikan

Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd

Hoppas på sommar snart i alla fall
    Jag har tagit bort några från listan, läser ni fortfarande här och vill stå med så säg till.

11/1 Irma - mpta
    28/1 Emanuel - Lappen
    29/1 Nova - Puman78
    31/1 Lova - nötskrikan
    5/2 Emelie - spacebeare
    26/2 Ian - beavies

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-31 21:14
    28/2 Mio - Michayla
  • Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd
  • nötskrikan
    Jag brukar byta blöja på Saga varje natt eftersom den läcker annars men inatt tänkte jag testa om hon kanske klarar hela natten utan att byta nu. Imorse när jag vaknade konstaterade jag att blöjan inte läckt, skönt! Sen upptäckte jag att sambon satt på en av Lovas blöjor...

Idag stod pottan ute på altanen och Lova gick in men sa att hon behövde kissa, gick tillbaka ut och kissade på pottan. Jättekul tyckte hon. Men nästa gång hon satt på pottan ramlade hon framlänges och nu är pottan läskig.
  • mpta
    nötskrikan skrev 2009-06-27 12:55:23 följande:
    Jag brukar byta blöja på Saga varje natt eftersom den läcker annars men inatt tänkte jag testa om hon kanske klarar hela natten utan att byta nu. Imorse när jag vaknade konstaterade jag att blöjan inte läckt, skönt! Sen upptäckte jag att sambon satt på en av Lovas blöjor...Idag stod pottan ute på altanen och Lova gick in men sa att hon behövde kissa, gick tillbaka ut och kissade på pottan. Jättekul tyckte hon. Men nästa gång hon satt på pottan ramlade hon framlänges och nu är pottan läskig.
    haha ja men det funkade med Lovas blöjor då iaf, borde ju ha vart skapligt stort

Kul att det går framåt med potträningen för oss alla men va synd att Lova ramla, hoppas att det är glömt snart!

Furuvik va populärt och riktigt roligt, dagen gick lite väl fort bara tycker ja. Irma skulle gå på toa sa hon och där satte hon sig och bajsade så nu kan man väl säga att hon är trygg i att bajsa på pottan/toan också när hon gör det när vi är ute på sådär

idag har d vart ca 30 grader varmt i skuggan å ja har jobbat, kan väl inte påstå att det är såå himla skoj spec inte när man har fruktansvärt varma arbetskläder. Imorn är ja ledig mellan 12-16 å då blir det iaf badstranden en sväng!
  • nötskrikan
    mpta skrev 2009-06-27 19:43:02 följande:
    haha ja men det funkade med Lovas blöjor då iaf, borde ju ha vart skapligt stort Kul att det går framåt med potträningen för oss alla men va synd att Lova ramla, hoppas att det är glömt snart!Furuvik va populärt och riktigt roligt, dagen gick lite väl fort bara tycker ja. Irma skulle gå på toa sa hon och där satte hon sig och bajsade så nu kan man väl säga att hon är trygg i att bajsa på pottan/toan också när hon gör det när vi är ute på sådär idag har d vart ca 30 grader varmt i skuggan å ja har jobbat, kan väl inte påstå att det är såå himla skoj spec inte när man har fruktansvärt varma arbetskläder. Imorn är ja ledig mellan 12-16 å då blir det iaf badstranden en sväng!
    Det skiljer bara en storlek mellan deras blöjor, Lova är liten och Saga är stor... Så det funkade tydligen.
    Oj vad duktig Irma är! Lova har i alla fall kissat på pottan igen idag så förhoppningsvis har hon glömt att hon ramlade. Tyvärr avslutades kvällen med att hon inte hann göra nåt utan kissade i trappan. Jag skulle precis sätta på blöja eftersom jag märkte att hon var trött och att det var läggdags.
    Tråkigt att behöva jobba, sambon har jobbat och jag vill inte åka och bada ensam med två barn men imorgon hoppas jag också på att få bada.
  • mpta
    nötskrikan skrev 2009-06-27 20:32:12 följande:
    Det skiljer bara en storlek mellan deras blöjor, Lova är liten och Saga är stor... Så det funkade tydligen.Oj vad duktig Irma är! Lova har i alla fall kissat på pottan igen idag så förhoppningsvis har hon glömt att hon ramlade. Tyvärr avslutades kvällen med att hon inte hann göra nåt utan kissade i trappan. Jag skulle precis sätta på blöja eftersom jag märkte att hon var trött och att det var läggdags.Tråkigt att behöva jobba, sambon har jobbat och jag vill inte åka och bada ensam med två barn men imorgon hoppas jag också på att få bada.
    ja men dåså då kanske ni bara behöver köpa en sort då snart för det går ju framåt för Lova så hon behöver kanske inte allt för mycket blöjor. Kul att det går framåt för henne också!
    Ne inge skoj å åka iväg själv, ja vill knappt åka med Irma själv hon är ju som ett vild djur haha. Visste ja nån badplats där d va riktigt lugnt å inte mycket folk skulle d kännas lugnt. Ska kolla upp en "ny" badplats imorn som tydligen ska va lite bortglömd kan ju hoppas att den är det å att d går bra att bada där isf kanske d blir dit man åker när man vill bada lite ifred.
  • nötskrikan
    mpta skrev 2009-06-27 20:45:35 följande:
    ja men dåså då kanske ni bara behöver köpa en sort då snart för det går ju framåt för Lova så hon behöver kanske inte allt för mycket blöjor. Kul att det går framåt för henne också! Ne inge skoj å åka iväg själv, ja vill knappt åka med Irma själv hon är ju som ett vild djur haha. Visste ja nån badplats där d va riktigt lugnt å inte mycket folk skulle d kännas lugnt. Ska kolla upp en "ny" badplats imorn som tydligen ska va lite bortglömd kan ju hoppas att den är det å att d går bra att bada där isf kanske d blir dit man åker när man vill bada lite ifred.
    Jag vågar inte hoppas på att Lova ska bli blöjfri inom den närmsta framtiden och det känns overkligt också. Känns inte Irma väldigt gammal nu när hon inte har blöja? Men jag hoppas att vi inte behöver fortsätta med blöjor till nästa blöjstorlek också, av nån anledning har jag hakat upp mig på det.

Hoppas badplatsen är bra, vi åker antagligen till svärföräldrarna och prövar deras nya strand (som mest består av vass och näckrosor än så länge).
  • nötskrikan

Usch, det känns inte riktigt bra med 15 h dagis. Eller det känns bra för Lovas skull, hon är jätteglad över att få gå dit varje dag. Men det känns inte som att hon behandlas likadant som de andra barnen längre. När jag hämtar henne är det ju dags för lunch och ibland står personalen bara och väntar på att jag ska komma känns det som. De tar in alla de andra barnen så fort jag kommer. Informationen har varit dålig också, i fredags när jag hämtade Lova fick jag reda på att hennes avdelning är stängd för sommaren nu. Jaha?? De har sagt att vi ska ta hem alla saker men jag trodde vi hade en vecka till på oss, de stänger nästa vecka.

Sambon lämnade idag och mejlade och berättade att hon nu är på en annan avdelning och alla andra barnen som flyttats över dit hade fått egna hyllor med namnlappar men Lova hade inte ens fått nån plats att lägga sakerna på utan hon fick sätta skorna längst in i tvättrummet. De hade inte flyttat över hennes saker så hon hade inga extrakläder, inga blöjor och inga nappar. Antar att de kan gå och hämta sakerna om det behövs men lite konstigt kändes det. Får se hur det känns nu när jag hämtar henne, kanske låter henne vara hemma istället.

• mpta
    nötskrikan skrev 2009-06-29 10:28:14 följande:
    Usch, det känns inte riktigt bra med 15 h dagis. Eller det känns bra för Lovas skull, hon är jätteglad över att få gå dit varje dag. Men det känns inte som att hon behandlas likadant som de andra barnen längre. När jag hämtar henne är det ju dags för lunch och ibland står personalen bara och väntar på att jag ska komma känns det som. De tar in alla de andra barnen så fort jag kommer. Informationen har varit dålig också, i fredags när jag hämtade Lova fick jag reda på att hennes avdelning är stängd för sommaren nu. Jaha?? De har sagt att vi ska ta hem alla saker men jag trodde vi hade en vecka till på oss, de stänger nästa vecka.Sambon lämnade idag och mejlade och berättade att hon nu är på en annan avdelning och alla andra barnen som flyttats över dit hade fått egna hyllor med namnlappar men Lova hade inte ens fått nån plats att lägga sakerna på utan hon fick sätta skorna längst in i tvättrummet. De hade inte flyttat över hennes saker så hon hade inga extrakläder, inga blöjor och inga nappar. Antar att de kan gå och hämta sakerna om det behövs men lite konstigt kändes det. Får se hur det känns nu när jag hämtar henne, kanske låter henne vara hemma istället.
    ja visst känns hon stor, och Irma själv tycker det också och sitter å säger att hon är en stor tjej nu
    Men gud så tårkigt med dagiset förstår att d känns jobbigt, oavsett om man e 15 h barn lr ej ska man ju tas på samma villkor å tex få en hylla.
    Hoppas att det blir bättre, har d kännts så här unde rhela våren lr har det bara vart nu under sommaren?
  • spacebeare

nötskrikan - TRIST! var lite frågvis så kanske de fattar att de missat i info till er.

här är det svullet, jag vääääägrar att bada själv med Em så vi satt inne idag tills sambon kom hem. sen blev det bada. orkar inte vara ute är alldeles för jobbigt.

just det har nog glömt att skvallra, vi har hittat ett brf radhus! en femma i just det område vi ville ha och billigt.
    var lite lattjo, mäklaren ringde i torsdags å frågade om vi letade fortfarande å jag svarade ja. han hade en karl som ville göra en snabb affär utan visning om vi var villiga, så vi dit på visning kl 17,00 dagen efter ringde jag till mäklaren vid 9 å sa att vi var intresserade, 11 ringer han tillbaka å undrar om vi kan skriva kontrakten
    så vi har inflytt 1/9 om vi orkar.....
    tänker vänta med att sälja våran till augusti iallafall så hinner vi tapetsera lite innan vi flyttar åsså.

• mpta
    spacebeare skrev 2009-06-29 20:36:06 följande:
    nötskrikan - TRIST! var lite frågvis så kanske de fattar att de missat i info till er.här är det svullet, jag vääääägrar att bada själv med Em så vi satt inne idag tills sambon kom hem. sen blev det bada. orkar inte vara ute är alldeles för jobbigt.just det har nog glömt att skvallra, vi har hittat ett brf radhus! en femma i just det område vi ville ha och billigt.var lite lattjo, mäklaren ringde i torsdags å frågade om vi letade fortfarande å jag svarade ja. han hade en karl som ville göra en snabb affär utan visning om vi var villiga, så vi dit på visning kl 17,00 dagen efter ringde jag till mäklaren vid 9 å sa att vi var intresserade, 11 ringer han tillbaka å undrar om vi kan skriva kontrakten så vi har inflytt 1/9 om vi orkar.....tänker vänta med att sälja våran till augusti iallafall så hinner vi tapetsera lite innan vi flyttar åsså.
    Vi var och bada igår, Irma va som galen, vandrade ut till axlarna å sen simmade hon runt, hon hade armkuddar på sig, riktigt skönt för då kan hon verkligen röra sig fritt å man får verkligen inte hålla i Irma, hon SKA simma tror hon var i vattnet i 2 tim om man bortser från en snabbfika imorn blir d bad igen!

Va kul med huset, grattis till er! lite drygt kanske och börja packa å greja nu men ni får ju iaf huset ni ville ha
  • nötskrikan
    spacebeare skrev 2009-06-29 20:36:06 följande:
    nötskrikan - TRIST! var lite frågvis så kanske de fattar att de missat i info till er.här är det svullet, jag vääääägrar att bada själv med Em så vi satt inne idag tills sambon kom hem. sen blev det bada. orkar inte vara ute är alldeles för jobbigt.just det har nog glömt att skvallra, vi har hittat ett brf radhus! en femma i just det område vi ville ha och billigt.var lite lattjo, mäklaren ringde i torsdags å frågade om vi letade fortfarande å jag svarade ja. han hade en karl som ville göra en snabb affär utan visning om vi var villiga, så vi dit på visning kl 17,00 dagen efter ringde jag till mäklaren vid 9 å sa att vi var intresserade, 11 ringer han tillbaka å undrar om vi kan skriva kontrakten så vi har inflytt 1/9 om vi orkar.....tänker vänta med att sälja våran till augusti iallafall så hinner vi tapetsera lite innan vi flyttar åsså.
    Grattis till huset!!
    Känner inte personalen på nya avdelningen, orkar inte försöka prata med dem. Har pratat med sambon och vi låter henne vara hemma, går sista dagen imorgon så hon får säga hej då innan sommarlovet.
Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd