• Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Är jag den enda unga föräldern som faktiskt blir smått irriterad på många andra unga föräldrar?

Hur många gånger kliver man inte in på en 16-årings sida, full med skryt om att hon ska bli UNG mamma?
    "Mamma är ingen ålder!!!!", gud vad jag hatar det uttrycket.

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför?
    Jag är en stolt mamma, men inte tusan är det för att jag är ung. Jag är inte mer speciell än någon annan förälder.
    Orka starta en massa trådar om att det är så synd om mig för att alla tittar snett på mig när jag går med en barnvagn. Btw, ingen har någonsin gjort det.
    Alla mammor som är så otroligt stolta över sin unga ålder verkar ha väldigt dåliga erfarenheter av äldre föräldrar.
    ... Och det här med att det är bättre att vara en ung mamma (16 år) än att vara en gammal mamma (35 år), vad menas med det?
    Man är väl för tusan inte gammal om man är över 30! Varför skulle det vara bättre att inte ens ha gymnasieutbildning jämfört med att ha jobb (vilket många äldre har)?

*väntar på påhopp*

• Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.
  • MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 12:47:28 följande:
    Vad är det du tror att folk är avundsjuka på?
    Ja något är det ju, eftersom man orkar gå runt och störa sig. Själv bryr jag mig inte om hurvida nånannan är 15 eller 40, det är väl deras ensak.
  • Mieria

Eller?? Mamma är väl ingen ålder?

• Matillin
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:20:48 följande:
    Ja något är det ju, eftersom man orkar gå runt och störa sig. Själv bryr jag mig inte om hurvida nånannan är 15 eller 40, det är väl deras ensak.
    Jag lovar att det inte är för att man är avundsjuk
    Eller ja det finns kanske dom som är det så klart, men det är nog väldigt få.
    Sen är det väl så att folk kan störa sig på många saker inom många områden, och det ligger väl sällan avundsjuka bakom?
  • Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:20:48 följande:
    men nu frågade jag dig vad det är du tror att de är avundsjuka på. Du måste ju ha en teori eftersom du uttryckte den åsikten. För du är väl inte en såndär människa som bara slänger ur dig saker du inte kan backa upp? Berätta nu vad du tror att avundsjukan du beskriver beror på?
  • MicaelochMaria
    Matillin skrev 2009-05-19 15:25:00 följande:
    Jag lovar att det inte är för att man är avundsjuk Eller ja det finns kanske dom som är det så klart, men det är nog väldigt få.Sen är det väl så att folk kan störa sig på många saker inom många områden, och det ligger väl sällan avundsjuka bakom?
    OFTA är det just avundsjukan det handlar om när folk gnäller på andra. Tyvärr. Och det gäller nog alla kategorier, sen säger jag inte att det ALLTID är så.
    Det kan även handla om att folk har för lite att göra på dagarna och behöver  gnälla.
  • Jollybolly

man kan väl vara stolt för det? tycker vi borde vara stolta över fler saker i livet. Så är man ung mamma tycker jag absolut att man ska vara stolt över det. Personligen är jag bara en mamma som råkar vara ung, men inte så speciellt stolt över att vara just ung. Men som sagt alla som är stolta oavsett av vilken anledning, bra för er! =D

• Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:27:58 följande:
    OFTA är det just avundsjukan det handlar om när folk gnäller på andra. Tyvärr. Och det gäller nog alla kategorier, sen säger jag inte att det ALLTID är så. Det kan även handla om att folk har för lite att göra på dagarna och behöver  gnälla.
    nu är du så snäll och svarar på vad du menar att folk skulle vara avundsjuka på eller så lägger du ner det argumentet.
  • WhiteAngels
    Mieria skrev 2009-05-19 15:20:53 följande:
    Eller?? Mamma är väl ingen ålder?
    Inte..kroppen brukar ju säga i från både när man kan bli det och när man inte kan det längre..så ju att vara mamma är lite ålder.
  • Matillin
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:27:58 följande:
    OFTA är det just avundsjukan det handlar om när folk gnäller på andra. Tyvärr. Och det gäller nog alla kategorier, sen säger jag inte att det ALLTID är så.Det kan även handla om att folk har för lite att göra på dagarna och behöver  gnälla.
    Jag stör mig på att folk röker när dom är gravida, folk som gör 5 aborter på raken utan att blinka, folk som ljuger, folk med förutfattade meningar m.m.
    Jag lovar det handlar inte om avundsjuka
  • MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 15:27:18 följande:
    men nu frågade jag dig vad det är du tror att de är avundsjuka på. Du måste ju ha en teori eftersom du uttryckte den åsikten. För du är väl inte en såndär människa som bara slänger ur dig saker du inte kan backa upp? Berätta nu vad du tror att avundsjukan du beskriver beror på?
    För att alla påstår att barn är lätta att bara göra, bara att sära på benen, det klarar ju t.om en apa, eller hur var det nu?
    HUR kommer det sig att det är så hög barnlöshet och att så många har svårt, alternativt inte kan få barn? Om det nu bara är att sära på benen?
    Det finns en anledning till att kroppen är som mest fertil mellan 18-25.
    När du är 40 har du oftast svårare.
    INGA påhopp, inget illa menat, men så är det ju?
    Och alla måste smutskasta alla som fött barn tidigt, varför? Jag säger inte att det ena är bättre än det andra, men alltid har man något att gnälla över, inte sant?
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.