• Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Är jag den enda unga föräldern som faktiskt blir smått irriterad på många andra unga föräldrar?

Hur många gånger kliver man inte in på en 16-årings sida, full med skryt om att hon ska bli UNG mamma?
    "Mamma är ingen ålder!!!!", gud vad jag hatar det uttrycket.

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför?
    Jag är en stolt mamma, men inte tusan är det för att jag är ung. Jag är inte mer speciell än någon annan förälder.
    Orka starta en massa trådar om att det är så synd om mig för att alla tittar snett på mig när jag går med en barnvagn. Btw, ingen har någonsin gjort det.
    Alla mammor som är så otroligt stolta över sin unga ålder verkar ha väldigt dåliga erfarenheter av äldre föräldrar.
    ... Och det här med att det är bättre att vara en ung mamma (16 år) än att vara en gammal mamma (35 år), vad menas med det?
    Man är väl för tusan inte gammal om man är över 30! Varför skulle det vara bättre att inte ens ha gymnasieutbildning jämfört med att ha jobb (vilket många äldre har)?

*väntar på påhopp*

• Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.
  • Mieria

Miracle Cats skrev 2009-05-19 13:35:16 följande:

Avviker för nu haglar missförstånden
    Take me with yoooouuuuu!!!
  • WhiteAngels
    Mieria skrev 2009-05-19 13:35:19 följande:
    Vill du inte förstå?? Nu tänker jag förklara för sista gången för jag orkar faktiskt inte med dig längre. Det är inga fördomar! Det är faktiskt så att många unga mammor får bidragsstöd. Detta går att kolla upp. Gör det.
    Så är det inte där jag bor dom flesta bidragstagarna här är invandrare
  • Schnooglewookiemush
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 13:36:16 följande:
    Kan du vara så otroligt snäll och hålla dig till ämnet? {#lang_emotions_smile}
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 13:36:16 följande:
    Jag tycker om päron.
  • Miracle Cats
    Mieria skrev 2009-05-19 13:35:56 följande:
    Miracle Cats skrev 2009-05-19 13:35:16 följande: Take me with yoooouuuuu!!!
    Jag kommer. Du får följa med till Ikea och shoppa istället .
    *tar m rullatorn m hållare för bärsjalen*. Ryggen ger efter sen jag fyllde 30
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 13:39:30 följande:
    Det var ju inte jag som flippa ut tråden..man hakar på helt enkelt..
    ÄR du ung mamma? ;.)
  • stor grön drake

Har läst en del av tråden, sållat de delar där jag tyckte det verkade bli OT.

Jag håller med i resonemanget att "stolt ung mamma" låter konstigt. I så fall funkar tex. "stolt mamma, 17 år" bättre i min värld. För vad är ung? Det är olika för alla. Dessutom, är inte de flesta mammor stolta över sina små underverk?

Inget ont om tjejer under 20 som får barn (min bild av ung mamma, by the way), jag känner några, de tar hand om sina barn lika bra som de äldre. Men sen igen, ingen av dem har varit stolt över att vara UNG mamma... Däremot nära spruckit av "bara" moderslycka/stolthet.

Hm, höll på att skriva något till men ändrade mig, jag insåg att det kunde misstolkas grovt om man ville det, och jag har sett en del här som verkar benägna till det.

Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.