• Missy Cat

Phil & Ted syskonvagn del 14

Phil & Ted syskonvagn del 14

Välkommen till 14:e Phil and Ted´s tråden!

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40914001.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

Demofilm av en sport V1

" target="_blank">

Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-...

Lägg ut era bilder på vagnen, tillbehör och tips och trix 

BILDTRÅD 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

BILDTRÅD 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 00:47
    BILDTRÅD 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496899.html
  • Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14
  • Cissi o Nattis

Hej!
    Har precis köpt en Phil&Teds E3 begangnat på blocket Det ända som saknas till den är en skötväska, har kollat igenom tråden lite och om jag fattat det rätt så är det Skip Hops saddlebag som gäller, så att inte bebisen ska få skötväskan i huvudet? Finns det någon mer skötväska än den som också fungerar kanske??

Med vagnen medföljde det packväskor, kan man hänga en av dom och ha som skötväska kanske? eller hänger dom ner för mycket? (Jag har inte fått vagnen än, får den skickad till mig, därför som jag undrar )

Kanske någon har en bild på en phil&ted E3 med packväskor, så jag kan se hur det ser ut med sånna väskor på vagnen?

ღMamma till Natalie 061011ღ
  • Lindadjo

Här har jag pannierbag på vagnen, tycker de är suveräna. Slukar massvis.
    Och på bilden ser ni hur bra det funkar med 3 stora barn i vagnen *älskar den*. Killarna är mina, vi var barnvakt till tjejen i mitten, så det var första gången jag testade den med 3 barn, och det gick över förväntan bra

Nu har vi flyttat till vårt hus!!!
  • s v e a

jaha, då skulle jag precis klicka hem två cup holders till min sport när jag inser att de bara passar viben????
    Är det någon som lyckats trycka på en cup holder på sporten? Finns det annat märke som kanske passar???

jag måste ju ha två latte hållare! en till mig och en till den äldsta sonen...

• Mosie

Cissi o Nattis skrev 2009-05-24 22:59:33 följande:

Hej! Har precis köpt en Phil&Teds E3 begangnat på blocket Det ända som saknas till den är en skötväska, har kollat igenom tråden lite och om jag fattat det rätt så är det Skip Hops saddlebag som gäller, så att inte bebisen ska få skötväskan i huvudet? Finns det någon mer skötväska än den som också fungerar kanske?? Med vagnen medföljde det packväskor, kan man hänga en av dom och ha som skötväska kanske? eller hänger dom ner för mycket? (Jag har inte fått vagnen än, får den skickad till mig, därför som jag undrar ) Kanske någon har en bild på en phil&ted E3 med packväskor, så jag kan se hur det ser ut med sånna väskor på vagnen?
    Pannier bags kan man ha som skotvaska pa handtaget, jag brukar ha en fullpackad pa sidan av vagnen som pa bilden ovan och en hanger jag pa handtaget och slanger i nycklar, mobil, pengar, mossor och andra saker som man vill komma at snabbt :)
  • Sara E

Funderar fortfarande på det här med suflett till syskonsitsen.
    Nån som testat med Teutonias förlängare?

• Ängelii

Sara E skrev 2009-05-25 10:44:17 följande:

Funderar fortfarande på det här med suflett till syskonsitsen.Nån som testat med Teutonias förlängare?
    Undrar jag oxå, så jag puffar lite för din fråga.
  • Lady Gaga

Har sett att en hel del har sytt egna dynor mm till vagnen. Finns det mönster att få tag på nånstans så att man kan göra själv? 

Bättre bly än illa fäkta
  • Söta Nasse

jag har teutonias förlängare men tycker inte att den sitter så jättebra. Sonen drar ner den på 2 röda

♥ Renovering för hela slanten ♥
  • lunkentuss
    Hikaru skrev 2009-05-25 11:25:57 följande:
    Har sett att en hel del har sytt egna dynor mm till vagnen. Finns det mönster att få tag på nånstans så att man kan göra själv? 
    Värmlandsfrun har i sitt galleri. Jättebra beskrivning
  • Moa38

Sara E skrev 2009-05-03 09:28:20 följande:

Satt och ledade genom typ 100 sidor i den gamla tråden igår, och hittade faktiskt den jag var ute efterSå jag delar med mig om det är någon annan som är intresserad.aussiesfinest.jetshop.se/default.aspx tycker jag inte att det är det snyggaste, men den ser ut att fylla sin funktion och skydda bra mot solen, så jag satsar nog på en sådan
    köpte en acta graco på babyland. det sitter toppen och när man inte anv den så för jag in den under syskonsitsen och bromsen. Den fästes med gummiband. två knappar på sufletten finns och sedan knyter jag den nere vid på syskonsitsen. Ser ut att tillhöra vagnen faktiskt
    ska ta bilder sedan och lägga in.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14