Inlägg från: Lady Gaga |Visa alla inlägg
  • Lady Gaga

Phil & Ted syskonvagn del 14

Nu har jag hämtat ut vår PT Sport. 

Men..., jag tycker att liften är så dum. Sidorna säckar ju ihop mot mitten. Men det kanske blir bättre när bebisen ligger i den?
    Sen kom jag ju på att vår skötväska inte alls funkar ihop med vagnen. Väskan är på tok för stor och i vägen.  Hur har ni löst det?
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    Hikaru skrev 2009-05-20 12:44:46 följande:
    Nu har jag hämtat ut vår PT Sport.  Men..., jag tycker att liften är så dum. Sidorna säckar ju ihop mot mitten. Men det kanske blir bättre när bebisen ligger i den? Sen kom jag ju på att vår skötväska inte alls funkar ihop med vagnen. Väskan är på tok för stor och i vägen.  Hur har ni löst det?
    nån?
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    pgson skrev 2009-05-21 10:41:12 följande:
    Hikaru: Liften skippade jag snabbt. Gillade den inte. Väskan hänger jag på sidan eller sätter på fotstödet.
    Jo jag ångrar nästan att jag köpte liften. Den kostade ju trots allt typ 800kr har jag för mig. Och det känns som att lilltjejen kommer att växa ur den fort. Hon är bara en månad men tar ändå upp så stor plats i den trots att hon är så liten (53cm/3800g)
    Ska prova att ha väskan på fotstödet. Hoppas det funkar.
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    modestyclara skrev 2009-05-21 13:20:56 följande:
    Jag gillar liften *hukar för ruttna tomater* Tyckte den var bra när man lyfte i och ur vagnen, skulle in på bvc osv...Jag gillade den så mycket att jag köpt en till min lillfis nu att ha i buggan Barn sover inte med raka ben och gillar att ha det trångt så den räcker längre än man tror...
    Jo den är ju liten och smidig på det viset.
    Är det svårt att få upp sporten på bussen? Man får väl dra upp den baklänges? 
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    pgson skrev 2009-05-21 13:34:22 följande:
    Har inga problem med bussen. Åker mycket buss och tåg. Vissa får man dra upp på men många bussar är utan trapp idag.
    det är inte trapp på de bussar jag åker men oftast är det ju ändå en nivåskillnad. vagnen tippar väl om man försöker kliva ombord med framhjulet först? Shit vilket i-landsproblem
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga

Är det fel på min vagn??

När Fliz sitter uppe på syskonsitsen så drar vagnen märkbart till höger hela tiden.
    Sen verkar det som att gaffeln på framhjulet glappar så att det liksom smäller om det i själva fästet. där uppe. Ska det vara så? Gaffeln är liksom rörlig så att det går att vicka på det.
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    modestyclara skrev 2009-05-21 18:01:30 följande:
    glappandet hade jag också om vagnen var lätt lastad (bara bebbe i)...att den drar åt nåt håll: är du säker på att det inte är vägen du går på som lutar åt ett visst håll? drar den åt samma håll om du vänder och går tillbaka?
    den drar lite åt höger om jag är inne i en butik oxå. lutar vägen lite åt vänster så drar den konstigt nog inte alls lika mkt åt det hållet. 
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    E L I skrev 2009-05-21 18:08:24 följande:
    jag hade en EL 3hjuling förut och den drog också åt ett håll så jag vet inte om det har med 3hjulingar att göra? Har även en kompis med P&T och hennes drar också åt ett håll och min med så det kanske hör till... gällande glappandet så har jag  det också om jag går med lättlasttad precis som någon annan också skrev...
    räknas den som lätt lastad med nyfföd plus en 2åring på 12kilo? jag gick inne i stan idag på gågatan som är av låga platta kullerstenar och fästet smällde titt som tätt. gaffeln är liksom rörlig upp och ner.  så lyfter jag lätt där fram på vagnen och sen sänker ner den så hör man det glappande ljudet.
    Bättre bly än illa fäkta
  • Lady Gaga
    E L I skrev 2009-05-21 18:16:53 följande:
    nä det låter ju inte lättlastat jag menar när jag bara har min bebis i...annars så brukar den inte dra. men som någon skrev tidigare, är hjulen pumpade?
    hjulen är pumpade. hämtade ut vagnen igår.
    Bättre bly än illa fäkta
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14