• Missy Cat

Phil & Ted syskonvagn del 14

Phil & Ted syskonvagn del 14

Välkommen till 14:e Phil and Ted´s tråden!

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40914001.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

Demofilm av en sport V1

" target="_blank">

Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-...

Lägg ut era bilder på vagnen, tillbehör och tips och trix 

BILDTRÅD 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

BILDTRÅD 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 00:47
    BILDTRÅD 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496899.html
  • Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14
  • Söta Nasse

rosa helikopter
    man får med ett skydd i plastigt regnskydd, men en del syr till egna så att de kan göras mörka.
    Ja, benen ligger ju lite uppåt men det tror jag inte att något barn bryr sig om. Mina gör det då inte. Mina får bara sova i viloläge däremot.
    Jag har nu en sport v2 men har tidigare haft både E3an och sport v1. Den senaste är dessutom nr 16 i turordningen, så jag har testat en del vagnar också.. haha

• SandyL
    iAnnaMaria skrev 2009-05-26 16:36:07 följande:
    Hej jag tänkte höra om jag kan få några bra tips på skötväska att ha till min phil and teds sport. Vad använder ni??
    jag beställt 2 såna här: www.sakerochsockor.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=199&artnr=22007-1&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std
  • Kajsan
    Kajsan skrev 2009-05-26 11:41:58 följande:
    men alltså hon har en sport nu, typ en 06.a eller nåt, har "liggläget" för den som sitter bakom förbättrats på den det sista åren?
    Puffar upp min fråga
    Lattemamma med Bugaboo och höga klackar!
  • Kaxmaja
    Kajsan skrev 2009-05-26 20:32:28 följande:
    Puffar upp min fråga
    Jag är för ny p&tare før att kunna svara.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • SandyL
    iAnnaMaria skrev 2009-05-26 21:17:06 följande:
    Jag har tittat på dom.. Är dom stora nog att man får med sig det nödvändiga??
    Ja en räcker la till ett barn , jag beställt 2 1 till vardera
  • Kaxmaja
    iAnnaMaria skrev 2009-05-26 21:17:06 följande:
    Jag har tittat på dom.. Är dom stora nog att man får med sig det nödvändiga??
    Det beror på vad man menar med det nåodvändiga. Då Samuel var nyfödd hade jag inte fått plats med allt i en saddlebag. Då behövde jag en större väska.
  • Kajsan
    Kaxmaja skrev 2009-05-26 22:13:04 följande:
    Det beror på vad man menar med det nåodvändiga. Då Samuel var nyfödd hade jag inte fått plats med allt i en saddlebag. Då behövde jag en större väska.
    Herregud, måste man tjata?! March i säng! {#lang_emotions_cool}
    Lattemamma med Bugaboo och höga klackar!
  • Kaxmaja
    Kajsan skrev 2009-05-26 22:20:02 följande:
    Herregud, måste man tjata?! March i säng!
    Hade ju redan varit där ju
  • modestyclara

rosa helikopter skrev 2009-05-26 12:33:08 följande:

Söta Nasse:Tack för ditt svar! Eftersom jag är ute och går flera timmar per dag på både sand- och grusvägar så skulle det vara skönt att ha en vagn som dottern faktiskt kan sova i.. :)Enda saken jag är osäker på är hur det funkar då man fäller ner ryggstödet och det blir ett stort hål mellan ryggstödet och sufletten, följer det med nåt slags skydd man kan sätta för där eller måste man köpa det skillt? ..och sen ännu en fråga :) Vid fullt liggläge blir det väl så att barnet har benen aningen uppåt? Sover de bra trots det?
    jag tycker inte p&t är bekväm som långpromenadvagn pga det korta handtaget så hamnar man lätt i en kutryggig position för att inte slå i vagnen...jag rek. urban jungle för långpromenader....
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14